اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

اشتغالزایی برای ۱۷ هزار قزوینی در دولت سیزدهم

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: از زمان آغاز فعالیت دولت سیزدهم و طی دو سال گذشته، بالغ بر ۷۷۴ فقره پرونده صنعتی در استان صادر شده که زمینه اشتغال ۱۷ هزار و ۳۱ نفر را فراهم کرده است.

اشتغالزایی برای ۱۷ هزار قزوینی در دولت سیزدهم

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، عزیزالله افضلی عصر امروز در نشست خبری که با حضور جمعی از اصحاب رسانه در محل سالن جلسات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برگزار شد، ضمن اشاره به سرمایه گذاری بیش از ۲۱۷ هزار و ۸۱۶ میلیارد ریالی در صنایع استان قزوین اظهار کرد: ۳۴۶۹ فقره پرونده بهره برداری صنعتی در استان قزوین صادر شده است که منجر به اشتغال بیش از ۵۲ هزار و ۶۱۳ نفر شده است.

وی افزود: در راستای تحقق شعار رشد تولید و مهار تورم، ۲۳۰۰ طرح صنعتی با سرمایه گذاری بالغ بر ۱۱۳ هزار میلیارد ریال در حال اجرا است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین ادامه داد: رشد تولید و مهار تورم با استفاده از نیروی انسانی توانمند میسر است به طوری که در ۲۳۰۰ طرح صنعتی جدید الاجرا بالغ بر ۹۳ هزار نفر از جوانان استان قزوین مشغول به کار خواهند شد.

این مسئول رتبه اشتغال استان قزوین را پنجم کشور اعلام کرد و گفت: استان قزوین در سرمایه گذاری های طرح های صنعتی رتبه ۱۳ کشور را به خود اختصاص داده که نشاندهنده علاقه سرمایه گذاران به این قطب صنعتی کشور است.

افضلی در رابطه با اقدامات این سازمان در زمینه صدور پروانه از شروع دولت سیزدهم، بیان کرد: در دو سال گذشته بالغ بر ۷۷۴ فقره پرونده صنعتی در استان صادر شده که زمینه اشتغال ۱۷ هزار و ۳۱ نفر را فراهم کرده است.

وی میزان سرمایه گذاری در استان را پس از استقرار دولت سیزدهم، ۳۶۹ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: تمام تلاش تیم مدیریتی صنعتی استان، حرکت در مسیر رشد تولید و مهار تورم است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین میزان اشتغالزایی در واحد های صنعتی استان طی سه ماهه سال جاری را ۲۴ هزار و ۶۰۲ نفر برشمرد و خاطرنشان کرد: در این مدت بالغ بر ۱۱۵ فقره مجوز در بخش های مختلف صادر شده است.

افضلی ادامه داد: سال گذشته تعهد اشتغال سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین ۸۰۰۰ نفر بود که این سازمان ۱۰۸ درصد از تعهد اشتغال خود را محقق کرد و زمینه اشتغال بیش از ۸۵۰۰ نفر را در بخش های صنعتی فراهم آورد.

این مسئول از اشتغال بیش از ۱۹۰۷ نفر در معادن استان قزوین خبر داد و عنوان کرد: تا به امروز ۲۵۶ فقره پرونده بهره برداری در حوزه معدن صادر شده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول