اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در قم از صبح جمعه

استاندار قم گفت: طرح فاصله گذاری اجتماعی در استان در ساعت 8 صبح روز جمعه اجرا می‌شود.

اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در قم از صبح جمعه

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، بهرام سرمست پنجشنبه شب در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم در سالن جلسات کرامت استانداری با اشاره به وضعیت اصناف شهر قم اظهار کرد: هنوز تعدادی از صنوف شهر به دستور تعطیلی توجه نمی‌کنند و باید با این صنوف متخلف برخورد شود و مدیران به صورت میدانی این کار را انجام دهند.

وی ادامه داد: دستگاه قضایی آماده ارائه دستور برای پلمب صنوف متخلف در استان قم است و با توجه به آمادگی دستگاه قضایی در این خصوص، نباید دستگاه‌های مسؤول در این خصوص کوتاهی کنند، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان باید اسامی صنوف متخلف را برای پلمب به نیروی انتظامی بدهد.

استاندار قم افزود: نباید مماشاتی در زمینه برخورد با صنوف متخلف صورت بگیرد و مدیریت استان در زمینه برخورد با این صنوف اختیارات لازم را دارد.

سرمست با اشاره به طرح فاصله گذاری اجتماعی اظهار کرد: این طرح در استان در ساعت 8 صبح روز جمعه اجرا می‌شود، این طرح در تامین مایحتاج عمومی مردم خلل ایجاد نخواهد کرد و کالاهای اساسی در استان به اندازه کافی کافی وجود دارد و در هیچ زمانی به اندازه زمان کنونی ذخیره کالا در قم نداشتیم.

وی ادامه داد: ادارات غیرضروری استان قم با ظرفیت یک سوم کارمندان خود طی روزهای آتی فعالیت می‌کنند، این نه به معنای تعطیلی و نه به معنای دایربودن ادارات است و ادارات با حداقل نیروها به شوونات حاکمیتی خود عمل می‌کنند، این مساله باید مورد بازرسی قرار بگیرد و وحدت رویه در این خصوص را در استان شاهد باشیم.

استاندار قم افزود: برگزاری هر گونه مراسمی که موجب تجمع افراد شود، اعم از رسمی و غیررسمی ممنوع است، هر گونه تجمعی می‌تواند که موجب شیوع کرونا شود.

سرمست حرکت خودروهای باری را مشمول ممنوعیت ندانست و تصریح کرد: خودرهایی که مایحتاج مردم را انتقال می‌دهند، نباید مشکلی در طول مسیرشان به وجود بیاید و متوقف شوند.

وی ادامه داد: ممکن است که با موج دوم کرونا پس از تعطیلات نوروزی مواجه باشیم و همکاری مردم در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی موجب موفقیت در جلوگیری از موج دوم بیماری خواهد شد.

استاندار قم افزود: هدف گذاری مدیریت استان نه تنها کنترل بیماری کرونا در استان بلکه ریشه کنی این بیماری در قم است، در این راستا اولویت استان اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی با کنترل ورودی‌ها با هدف شکستن زنجیره انتقال بیماری است.

سرمست با اشاره به مسافران نوروزی خاطرنشان کرد: باید این افراد هر چه زودتر به خانه برگردند و وضعیت سلامتی آن‌ها باید مورد بررسی قرار بگیرد.

انتهای پیام/78004*40/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول