اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

مطالبه گری مسئله فرزند آوری به گفتمان ملی تبدیل شود

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه سیاست کلان رسانه ملی افزایش جمعیت نبوده و تولیدات خاصی نیز در این زمینه نداشته است، گفت: باید با نظارت عمومی و مطالبه گری مسئله فرزند آوری به یک گفتمان ملی و فراگیر و از خطوط اصلی رسانه ملی تبدیل شود.

مطالبه گری مسئله فرزند آوری به گفتمان ملی تبدیل شود

 به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام رحمت الله معظمی امروز در نشست تخصصی نهاد های حکومتی و فاجعه جمعیت که در محل سالن همایش های سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد با اشاره به اینکه ادامه مستمر فعالیت های فرهنگی در زمینه افزایش جمعیت در این برهه ضروی است، اظهار کرد: مسئله جمعیت در این برهه نیازمند ورود سیاسی و مطالبه جدی از سمت نهادهای حکومتی، انقلابی، دولتی و عمومی است و بسنده کردن به مطالبه از دولت علاوه بر اینکه با نگاه مطالباتی امامت انقلاب هم‌ خوانی ندارد، پیامدهایی مانند احتکار توان فوق العاده نهادهای حکومتی، انحراف از مسیر انقلاب، غلتیدن در دعواهای حزبی، نرسیدن به نتیجه مطلوب، و تشدید توجیه گری های نهادهای دیگر را به دنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد: بی تردید مطالبه جدی از نهاد هایی مانند بنیاد مستضعفان، سازمان اوقاف و امور خیریه، آستان قدس رضوی، کمیته امداد، سپاه‌پاسداران، قوه قضائیه، بنیاد برکت و بنیاد کرامت، صدا و سیما، دستگاه امامت جمعه و دیگر نهادهای مربوط به حکومت اسلامی تنها راه خروج از وضعیت موجود است و حتی اگر این دولت هم اراده جدی برای ترویج فرزند آوری داشت؛ با توجه به تقسیم کار و مهندسی قدرت از نگاه امام، این امر یعنی افزایش جمعیت مومنین ممکن نبود.

استاد حوزه علمیه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آمار فاجعه بار سقط جنین به عنوان یک قتل عام و نسل کشی، ضمن سوال از دستگاه نظارتی و امنیتی درباره چرایی سکوت در این زمینه و عدم برخورد با عوامل این نسل کشی، تصریح کرد: از سیستم امنیتی و دستگاه قضایی باید مطالبه همگانی در قضیه سقط جنین صورت پذیرد. باید شورای امنیت ملی به صورت جدی در این موضوع ورود کند.

معظمی با بیان اینکه سقط جنین در برخی موارد با بهانه رعایت بهداشت و سلامت مادران به طور قانونی در کشور صورت می گیرد، گفت: متأسفانه آمار دقیقی از سقط جنین در کشور وجود ندارد و این آمار بسیار بالا اعلام شده است، در حالی که آمار فوت شدگان کرونا کمتر از 20 هزار نفر اعلام شده است.

وی افزود: از جمله آسیب های فعالیت های فعالان موضوع جمعیت علاوه بر نگاه تفریطی مطالبه گری و بسنده کردن به مطالبه از دولت، قناعت حداقلی، عدم استمرار مطالبه گری و پذیرفتن توجیهات مسؤولان است.

این فعال سیاسی با تاکید بر اینکه سیاست کلان رسانه ملی تاکنون افزایش جمعیت و گسترش نسل نبوده است، بیان کرد: در مقابل حتی خط قرمزی به نام جمعیت در این نهاد ملی وجود ندارد، باید با نظارت عمومی و مطالبه گری مسئله فرزند آوری به یک گفتمان ملی و فراگیر و از خطوط اصلی رسانه ملی تبدیل شود.

معظمی در پایان خاطرنشان کرد: پیش بینی سیاست های تشویق و ترغیب خانواده ها در امر فرزندآوری از جانب نهادهای مختلف حکومت اسلامی با احیای دارایی های نهادهایی همچون سازمان اوقاف و امورخیریه، بنیاد مستضعفان و آستان قدس رضوی، ستاد اجرایی فرمان امام و... امری ضروری برای افزایش جمعیت کشور است و باید در این خصوص مطالبه گری جدی شکل بگیرد.

انتهای پیام/78009*40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول