اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

شب یلدا بمب خطرناک کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم شب یلدای امسال را در وضعیت کرونایی مانند یک بمب خطرناک دانست که می تواند وضعیت کنترل شده کرونا را در استان با چالش جدیدی مواجه کند.

شب یلدا بمب خطرناک کرونا

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمدرضا قدیر که امروز در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان سخن می گفت با اشاره به این که در 24 ساعت گذشته 48 نفر به اورژانس مراکز درمانی قم و با تشخیص احتمالی و یا مشکوک به کرونا مراجعه کرده اند بیان داشت: از این تعداد، 38 نفر در این مراکز بستری شده اند.

وی افزود: البته در همین مدت 34 بیمار بستری در بیمارستان های استان نیز در فهرست ترخیص شدگان قرار گرفته اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم ادامه داد: در حال حاضر حدود 280 بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری شده اند که 60 نفر از آنان نیازمند خدمات ویژه درمانی و پزشکی هستند.

قدیر با اشاره به در پیش بودن مناسبت ملی شب یلدا، آن را مانند یک بمب خطرناک در شرایط امروز کرونایی کشور توصیف کرد و گفت: مردم بدانند مهمانی ها و دید و بازدیدهای یلدایی می تواند وضعیت کنترل شده این بیماری را با چالش های جدید و یا حتی فاجعه های بزرگ همراه سازد.

وی همچنین با ابراز نگرانی از کاهش برخی محدودیت های اصناف اظهار کرد: نگرانی ما از این است که این کاهش محدودیت ها با بی توجهی برخی مردم همراه شود و دوباره به وضعیت خطر یا قرمز در استان بازگردیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم نگرانی دیگر درباره خطر کرونا را به آغاز فصل سرما در کشور مرتبط دانست و خاطرنشان کرد: آغاز فصل سرما این نگرانی را در خود دارد که از دی ماه با موج جدیدی از افزایش کرونا مواجه شویم.

قدیر با تشکر از مردم استان برای رعایت شیوه نامه های بهداشتی اذعان کرد: آمار نشان می دهد بیش از 85 درصد مردم استان شیوه نامه های بهداشتی را رعایت می کنند، اما مردم همچنان باید بدانند که وضعیت استان در زمینه کرونا با وجود شیب نزولی ایجاد شده در میزان بستری ها و مرگ و میر، شکننده است و هر نوع سهل انگاری می تواند پیک جدیدی از کرونا در استان ایجاد کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم همچنین به درصد نامطلوب رعایت شیوه نامه های بهداشتی در برخی مشاغل و اصناف توجه داد و گفت: مطب برخی پزشکان در قم از مواردی است که وضعیت رضایت بخشی در زمینه رعایت شیوه نامه های بهداشتی ندارند و امید است نظارت بیشتر در کنار تمرکز بر نوبت دهی های تلفنی و اینترنتی بتواند در بهبود این وضعیت مؤثر باشد.

انتهای پیام/2258

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول