اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

پایان بستری بیماران کرونایی در دو بیمارستان قم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم از تخلیه بیماران کرونایی از دو بیمارستان فرقانی و امام رضا(ع) خبر داد و گفت: بستری‌های جدید تنها در دو مرکز اصلی یعنی بیمارستان شهید بهشتی و کامکار صورت می‌گیرد.

پایان بستری بیماران کرونایی در دو بیمارستان قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمدرضا قدیر  امروز در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: تست‌های PCR کرونا در آزمایشگاه‌های مرجع استان قم ۳۰ تا ۵۰ درصد افزایش یافت.

وی از تهیه ۱۰هزار کیت آزمایشگاهی برای انجام تست‌های سریع خبر داد و افزود: با استفاده از این کیت‌ها، امکان شناسایی بیماران کرونایی در ۳۰ دقیقه فراهم شده که در کنترل این بیماری موثر خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: این کیت‌ها برای تشخیص بیماران سرپایی استفاده می‌شود، اما برای بیماران بستری همچنان تست‌های PCR انجام می‌شود.

وی رعایت ۸۵ درصدی پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت‌ها از طرف مردم را مورد توجه قرار داد و گفت: این مهم باعث شده تا وضعیت ابتلا، تعداد بستری‌ها و مرگ و میر‌ها شیب نزولی پیدا کند.

قدیر افزود: به دلیل رعایت همین موارد، تست‌های مثبت کرونا از 70 درصد به 30درصد رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در بخش دیگری از سخنان از تخلیه بیماران کرونایی از دو بیمارستان فرقانی و امام رضا(ع) خبر داد و گفت: در این دو بیمارستان کمتر از ۲۰ بیمار کرونایی بستری هستند و بستری‌های جدید تنها در دو مرکز اصلی یعنی بیمارستان شهید بهشتی و کامکار صورت می‌گیرد.

قدیر از بیماران غیر کرونایی خواست با اطمینان خاطر به همه بیمارستان‌های غیرکرونایی مراجعه کنند به ویژه بیماران قلبی عروقی، مغزی و خاص که باید همواره تحت نظارت پزشک باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در عین حال بر ضرورت کاهش تدریجی محدودیت‌ها تاکید کرد و گفت: سیاست گذاری‌های دولت و همکاری مردم در این زمینه بسیار موثر خواهد بود.

وی با اشاره به در پیش بودن شب یلدا از احتمال افزایش ساعت محدودیت تردد در روز‌های شنبه و یکشنبه (۲۹ و ۳۰ آذر) خبر داد و گفت: ساعت محدودیت تردد‌ها در این دو روز احتمالا از ۲۱ به ۱۸ کاهش خواهد یافت البته باید منتظر نظر ستاد ملی کرونا بود.

انتهای پیام/2258/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول