اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

مسئولان وضعیت قیمت‌ها را کنترل کنند/ لزوم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی توسط مردم و مسئولان

امام جمعه قم با بیان اینکه مجلسی‌‌ها و دولتی‌ها باید کنترل قیمت‌ها را دنبال کنند، گفت: مردم این روزها در سختی اقتصادی هستند و امروز مسئولان باید قیمت کالای معمولی مانند سیب زمینی، گوجه و امثال آن را ببینند و اشک بریزند و با همه وجود بسوزند.

مسئولان وضعیت قیمت‌ها را کنترل کنند/ لزوم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی توسط مردم و مسئولان

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در مصلی قدس برپا شد، با بیان اینکه پدران و مادران علاوه بر نیازهای ظاهری، مادی و شکلی باید به نیازهای روحی، روانی و شخصیتی فرزندان نیز اهتمام بورزند، اظهار کرد: تامین نیازهای روحی از طریق محبت و مهرورزی پشتوانه دیگر امور اخلاقی و روحی نیز است. اگر پدر و مادر در تربیت اخلاقی، فرهنگی و روحی فرزند به مهر و محبت، گشاده‌رویی توجهی نکنند آن کارها نیز بدون تاثیر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دوست‌داشتن فرزندان سپری مقابل آتش جهنم است، اضافه کرد: بر اساس آموزه‌های دینی همدلی و گفت‌وگو با فرزندان برائت از آتش است و تکریم آنان عبور از صراط است؛ این تعابیر بلند اهتمام دین به صفای خانه را نشان می‌دهد.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: با مهرورزی می‌توان جلوی بسیاری از آسیب‌ها را گرفت، کودک و نوجوانی که در فضای خانه از محبت پدر و مادر اشباع نشود پذیرای خطا از سوی دیگران خواهند بود.

وی از علاقه پیامبر اسلام(ص) به حسنین(ع) یاد کرد و ادامه داد: در سیره معصومین(ع) نیز محبت به فرزند بارها مورد تاکید قرار گرفته است، اگر محبت به شیوه مطلوب به فرزند نرسد بخشی از ساختمان شخصیت او ناتمام است و زمینه‌ای فراهم می‌شود که از محوریت خانواده و مرکزیت پدر و مادر فاصله گیرد.

اعرافی با تاکید بر اینکه در آموزه‌های دینی به همه بزرگسالان سفارش شده که به کودک و نوجوان مهر بورزید، عنوان کرد: ضمن اینکه اصل مهرورزی در خانه یک اصل مهم برای تربیت فرزند است اصل دیگری داریم که همه  بزرگسالان باید نسبت به کودک و نوجوان نگاه مهربانانه داشته باشند که این رویکرد ارتباط نسل‌ها را تقویت می‌کند.

وی از گسل و فاصله میان نسل‌ها به عنوان یک موضوع مهم در حوزه رواشناسی یاد کرد و گفت: محبت میان کودک و بزرگسال تقویت ارتباط میان نسل‌ها را به دنبال دارد و موجب می‌شود که میان نسل نو و پیشین با یکدیگر قهر نباشند بلکه روابط محبت‌آمیز داشته باشند.

اعرافی در بخش دوم خطبه‌های نماز جمعه قم فرا رسیدن دهه فجر را تبریک گفت و اظهار کرد: انقلاب اسلامی در درون ایران یک پدیده بسیار شگفت‌انگیز خارق‌العاده و خارج از معادلات طبیعی و عادی بود و در منطقه و سطح بین‌المللی نیز پدید امدن انقلابی از متن دین و ارزش‌های الهی و سایه‌افکن شدن آن بر تمدن غربی یک پدیده نو و جدید بود.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه خداوند متعال با قیام فیضیه و مردم رشید قم و همچنین ایستادگی امام و یاران او همه تحلیل‌ها را باطل کرد، عنوان کرد: ملت ایران نشان داد که دین و اسلام زنده است.

وی از حاکمیت مزدوران آمریکا و غرب در سطح منطقه یاد کرد و گفت: افرادی که ادعای مبارزات می‌کردند گروه‌های کوچک و پراکنده‌ای بودند که هیچ قدرتی برای پیروزی و پیشرفت نداشتند، در برابر انقلاب ملت ایران نیز رژیمی بود که دو هزار و 500 سال سابقه استبداد و وابستگی داشت.

اعرافی با اشاره به اینکه خودی‌ها هم باور نمی‌کردند که قدرت اسلام با این سرعت بتواند رژیم شاهنشاهی را درهم بپیچد، تصریح کرد: پیدایش این انقلاب خارق‌العاده و خارج از تصور و نظریات علمی و سیاسی بود به همین علت می‌توان از آن به عنوان اعجاز الهی نام برد هر چند استمرار انقلاب نیز یک معجزه بزرگ بود.

وی با بیان اینکه مشکلات در کشور وجود دارد اما انقلابی‌ها برای رفع آن‌ها تلاش می‌کنند، گفت: فرد انقلابی به اشکالات اعتراض می‌کند اما از موضع انقلاب شکوهمند خود هرگز کوتاه نخواهد آمد و به دنبال رفع مشکل است.

امام جمعه قم گفت: مسئولان باید قدردان این ملت باشند و همه وجود خود را وقف ملت کنند به حواشی نپردازند و از گفتمان انقلاب فاصله نگیرند و در خدمت گفتمانی باشند که کالای جدیدی را به بشریت ارائه داده است.

مسئولان باید قیمت کالاها را ببینند و با همه وجود بسوزند

وی اضافه کرد: امروز وظیفه دولت‌مردان و مسئولان آن است که برای گشایش در زندگی مردم اقدام کنند، انقلاب استقلال و آزادی آورد و قدرت بزرگ دفاعی را تولید کرد و جریان مقاومت را در جهان شکل داد اما مردم ما این روزها در سختی اقتصادی هستند و امروز مسئولان باید قیمت کالای معمولی همانند سیب زمینی، گوجه و غیره را ببینند و اشک بریزند و با همه وجود بسوزند.

اعرافی با بیان اینکه مجلسی‌‌ها و دولتی‌ها باید کنترل قیمت‌ها را دنبال کنند، گفت: وضعیت امروز برای مردم قابل قبول نیست و همه باید به فکر رفع مشکلات اقتصادی باشند.

وی در پایان از همه افرادی که برای غلبه به موج دوم و سوم کرونا تلاش کردند تقدیر کرد و گفت: تقاضا دارم که مسئولان و عموم مردم رعایت شیوه‌نامه‌ها را جدی‌تر دنبال کنند تا کشور از موج چهارم نیز با سلامت عبور کند.

انتهای پیام/78023/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول