اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

انتشار 26 کتاب درباره حضرت آمنه(س)

دبیر علمی کنگره حضرت آمنه(س) گفت: برای این کنگره 26 جلد کتاب به رشته تحریر درآمده که 12 جلد آن چاپ‌شده است و باقیمانده نیز به‌زودی چاپ خواهد شد.

انتشار 26 کتاب درباره حضرت آمنه(س)

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله احمد عابدی در نشست خبری اختتامیه کنگره بزرگداشت حضرت آمنه(س) که در سالن جلسات پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: در هفته آینده روز چهارشنبه ۲۰ اسفند ماه، کنگره حضرت آمنه(س) برگزار خواهد شد و حمایت‌های آیت‌الله سعیدی چراغ راه برگزاری این کنگره مهم بود.

وی با بیان دلیل برگزاری کنگره افزود: در سال‌های اخیر که هجمه‌های فراوانی در فرانسه و بعضی از کشورهای غربی صورت گرفت هم‌زمان وهابی‌ها نیز اهانت‌های متعددی را به رسول خدا شروع کردند و متأسفانه وهابیت نیز به طریق دیگر همان هجمه‌ها را آغاز کردند و کتب فراوانی در راستای توهین به آبا و اجداد رسول خدا کتابت کرده و می‌توان گفت هجمه‌هایی که وهابیت به والدین رسول خدا کرده‌اند هیچ‌کس انجام نداده است.

دبیر علمی کنگره بزرگداشت مادر رسول گرامی اسلام خاطرنشان کرد: نسبت دادن کفر و شرک به والدین رسول خدا آن‌قدر زیاد است که باید در تاریخ ثبت شود همان زمانی که در عربستان و شهر رسول خدا این‌چنین اهانت‌هایی صورت می‌گیرد هم‌زمان در شهر مقدس قم کتاب‌هایی در راستای تمجید والدین نبی خدا به رشته تحریر در آمده است.

وی تأکید کرد: باید در تاریخ ثبت شود نگاه تشیع و وهابیت به والدین رسول خدا به چه صورت است و این کنگره هم ازنظر اعتقادی و هم ازنظر اجتماعی و تاریخی بسیار مهم است.

عابدی افزود: از نظر تشیع، رسول خدا و آبا و اجدادش تا حضرت آدم(ع) همگی بدون استثناء موحد بوده‌اند و اجداد رسول خدا نسل در نسل خداپرست بوده و طهارت آبا و اجدادی رسول خدا یک اصل اعتقادی برای تشیع است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم اظهار داشت: ازنظر اجتماعی می‌توان گفت مادر رسول خدا دقیقاً زمانی که بت‌پرستی در مکه ساده‌ترین کار و کفر و شرک یک مسئله عادی و فحشا و منکرات و زناکاری بسیار زیاد بود در این شرایط این بانوی بزرگوار در کنار حضرت خدیجه(س) و فاطمه بنت اسد به صفت «طاهره» شهرت داشتند و نشان‌دهنده این است که می‌توان در محیط منکرات با طهارت نیز زندگی کرد.

وی در ادامه گفت: حضرت آمنه(س) و این دو بانوی بزرگوار دیگر در حقیقت بهترین الگوهای جامعه امروز هم ازنظر فردی و هم ازنظر اجتماعی  برای زنان و مردان هستند.

عابدی تأکید کرد: جنبه تاریخی برگزاری این کنگره این است که در کتب شیعه و اهل سنت مطالب فراوانی در خصوص حضرت آمنه(س) ذکر شده است و برای این کنگره نیز با توجه به زحمات فراوان اساتید حوزوی و دانشگاهی و نویسندگان نیز ۲۶ جلد کتاب به رشته تحریر درآمده که ۱۲ جلد آن نیز چاپ‌ شده و مابقی نیز به‌زودی چاپ خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: از همان ابتدا یک فراخوان عمومی و یک دعوت خصوصی نیز از نویسندگان در راستای پژوهش، کتابت و…صورت گرفت و حتی کتب نویسندگان عرب‌زبان نیز مورد تحقیق و تقحص قرار گرفته و ترجمه شده است.

انتهای پیام/78023

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول