اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

احداث 100 هزار واحد مسکونی برای محرومان در سال آینده

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: در حال حاضر 110 هزار واحد مسکن محرومان در روستاها و شهرها در حال ساخت است که هر کدام از این واحدها 25 میلیون تومان کمک بلاعوض و 50 میلیون تومان وام کم‌بهره دارند و در سال آینده نیز 100 هزار واحد جدید احداث خواهد شد.

احداث 100 هزار واحد مسکونی برای محرومان در سال آینده

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین روحانی‌نژاد ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس و نماینده ولی‌فقیه در استان قم که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، طی سخنانی عنوان کرد: از جمله ماموریت‌های ویژه و فوق‌العاده بنیاد مسکن بهسازی و مقاوم‌سازی واحدهایی است که درروستاها وشهرهای زیر ۲۵ هزار نفر از مقاومت کافی برخوردار نبوده و نیاز به تعمیر و بازسازی دارند.

وی گفت: سالانه ۲۰۰ هزار واحد در سراسر کشور با نظارت فنی، طراحی، تسهیلات بلاعوض و وام کم‌بهره ساخته می‌شود که تا به حال دو میلیون و ۷۰۰ هزار واحد ساخته و تحویل افراد شده است که از آن جمله واحد، تعدادی از واحد‌های منطقه زلزله زده سی‌سخت بوده که در برابر زلزله مقاومت خوبی داشته و یکی از علل مهم عدم تلفات جانی در این منطقه بوده است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در بنیاد مسکن، گام دوم ماموریت‌های بنیاد را سنددار کردن املاک مردم در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و روستاهای کشور دانست و تصریح کرد: تا به امروز ۵۰ درصد از این املاک سنددار شده است که با این ساماندهی گامی بلند در راستای رفع اختلافات ملکی برداشته خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه با اجرای طرح هادی در روستاهای کشور کاربری زمین‌ها توسط بنیاد مشخص می‌شود، مطرح کرد: ارزیابی، تخریب و احداث از وظایف بنیاد است که در زلزله اخیر در سی سخت دو هزار و ۹۰۰ واحد به تعمیرات نیاز دارد و هزار و ۲۶۲ واحد باید احداث شود که تاکنون در این راستا اقداماتی انجام شده است.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اضافه کرد: پرداختن به حاشیه شهرها و سکونتگاه‌های غیر رسمی از دیگر وظایف بنیاد است که در سه شهر ماه شهر، زاهدان و چابهار اقدامات خیلی خوبی صورت گرفته است.

وی سرمنشاء این خدمات ارزنده را عنایت‌های رهبر معظم انقلاب دانست و اظهار کرد: در حال حاضر ۱۱۰ هزار واحد مسکن محرومان در روستاها و شهرها در حال ساخت است که هر کدام از این واحدها ۲۵ میلیون تومان کمک بلاعوض و ۵۰ میلیون تومان وام کم‌بهره دارند و در سال آینده نیز ۱۰۰ هزار واحد جدید احداث خواهد شد.

روحانی‌نژاد ادامه داد: با تعامل خوب بنیاد مسکن با بهزیستی، کمیته امداد، بنیاد جانبازان و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) برای تامین مسکن ایتام، خانواده‌هایی که بیش از دو معلول دارند، خانواده‌هایی که زیر پوشش کمیته امداد هستند و همچنین به زودی تمامی خانواده‌ها دارای دو معلول برنامه‌های اجرایی دنبال می‌شود.

انتهای پیام/78023

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول