اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

عضویت در کتابخانه‌های عمومی قم رایگان شد/جرائم دیرکرد منابع امانی بخشیده می‌شود

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قم گفت: به مناسبت بیست و نهمین هفته کتاب طرح عضویت رایگان و بخشودگی جرائم دیرکرد منابع امانی در کتابخانه‌های عمومی استان قم اجرا می‌شود.

عضویت در کتابخانه‌های عمومی قم رایگان شد/جرائم دیرکرد منابع امانی بخشیده می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سجاد عمرانی در نشستی که به مناسبت هفته کتاب در دفتر خبرگزاری فارس قم برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: اکنون در استان قم ۲۴ کتابخانه عمومی وجود دارد درحالی‌که با توجه به حجم قابل توجه جمعیت و پراکندگی جمعیت نیاز این استان به کتابخانه‌های عمومی بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه منطقه پردیسان قم حتی یک کتابخانه عمومی هم ندارد، گفت: هر چند نهاد کتابخانه‌های عمومی متولی احداث کتابخانه نیست و رسالت تجهیز، نگهداری و ارائه خدمت را بر عهده دارد اما تلاش و پیگیری لازم برای احداث کتابخانه‌های عمومی جدید را دنبال می‌کنند.

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قم از تلاش‌های انجام برای ترویج فرهنگ کتابخوانی اشاره کرد و گفت: هر چند در دوران شیوع کرونا میزان استفاده از کتابخانه‌های عمومی کاهش یافته اما در تلاش هستیم تا با برنامه‌های مختلف فرهنگی رونق کتابخانه‌ها را بیش از پیش افزایش دهیم.

وی با اشاره به لزوم همکاری دستگاه‌های فرهنگی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی گفت: اصحاب رسانه نیز با ظرفیت‌هایی که در اختیار دارند می‌توانند از نقش‌آفرینان عرصه کتاب و کتابخوانی باشند.

عمرانی اضافه کرد: به مناسبت بیست و نهمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران و با هدف تکریم اعضای کتابخانه‌‌های عمومی، طرح عضویت رایگان و بخشودگی جرائم دیرکرد منابع امانی در کتابخانه‌های عمومی استان قم اجرا می‌شود.

 

وی گفت: در این طرح، اعضایی که منابع امانی خود را از تاریخ‌ ۲۲ لغایت ۳۰ آبان‌ماه به کتابخانه عودت دهند، مشمول تخفیف ۱۰۰ درصدی جرائم دیرکردی خواهند شد که این منابع در دوران کرونا و قبل از آن به صورت امانی به افراد تحویل داده شده است.

عمرانی ادامه داد: افراد علاقه می‌توانند در روزهای ۲۴ تا ۲۶ آبان ماه به صورت رایگان عضو کتابخانه‌های عمومی استان قم شوند.

وی در پایان سخنان خود تصریح کرد: خبرگزاری فارس یک رسانه متعهد و انقلابی و مرجع خبری معتبری است که امیدواریم بتوانیم با تعامل این خبرگزاری در راستای ارتقای فرهنگ کتابخوانی گام برداریم. 

انتهای پیام/۷۸۰۲۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول