اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

آخرین وضعیت پروژه مترو قم/ از اتمام روسازی‌های فاز نخست تا آمادگی برای شروع تست گرم

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم با تشریح آخرین وضعیت پروژه مترو شهر قم گفت: بعد از اتمام روسازی خط یک، روسازی خط 2 فاز نخست نیز به‌زودی به اتمام می‌رسد.

آخرین وضعیت پروژه مترو قم/ از اتمام روسازی‌های فاز نخست تا آمادگی برای شروع تست گرم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، منصور درویشی امروز در هفدهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که در سالن جلسات شهید باکری این شورا برگزار شد، به ارائه گزارشی از آخرین وضعیت پروژه مترو قم پرداخت و اظهار داشت: در حال حاضر فاز نخست خط A آماده تست گرم بوده و برای تأمین قطار در حال رایزنی هستیم تا بتوانیم ۸۰ قطار موردنیاز شهر قم را تأمین کنیم. وی از اتمام روسازی خط یک فاز نخست خبر داد و افزود: به‌زودی روسازی خط ۲ نیز به اتمام رسیده که ایستگاه‌های شهید مطهری ۹۶ درصد پیشرفت و ایستگاه میدان کشاورز نیز با ۹۰ درصد پیشرفت مراحل پایانی خود را طی می‌کند.

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم، زمان موردنیاز برای تست گرم و سرد را دو ماه اعلام کرد و گفت: در زمان تست گرم و سرد و تأمین ایمنی برای صدور اجازه مسافرگیری، ایستگاه‌ها تکمیل‌شده و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها از پست برق نواب که مربوط به مونوریل است استفاده‌شده و کابل‌کشی‌های آن به اتمام رسیده و برق موردنیاز فاز یک تأمین‌شده است.
درویشی در ادامه  به تأمین نیرو برای تکمیل چارت اداری سازمان قطار شهری اشاره کرد و گفت: در سازمان قطار شهری چارت منظمی وجود نداشته و ۱۰ سال پیش با آغاز به کار سازمان چارت مختصری تعریف‌شده است.

وی اظهار کرد: مشاور سازمان با بررسی سایر شهرها و نیاز شهر قم، به شهرداری پیشنهاد به‌روزرسانی چارت سازمان را داده و قرار بر تعریف معاونت بهره‌برداری در سازمان شده و بر این اساس، نیاز به تأمین نیروی متخصص خواهیم داشت.

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم برون‌سپاری و تأمین نیرو از خارج سازمان را هدف اصلی سازمان دانست و ابراز کرد: با بررسی شهرهایی مانند مشهد، تهران، شیراز و اصفهان تصمیم بر تأمین حداقلی نیرو در سازمان گرفته شد و مابقی نیروها از خارج از سازمان تأمین می‌شود.

وی تصریح کرد: مترو مشهد ۱۸۰۰ نیرو، اصفهان ۷۱۰ نیرو و شیراز نیز ۷۱۰ نیروی ثابت داشته و این تعداد جدا از نیروهای خارج از سازمان است و در شهر قم چون ابتدای کار قرار داریم بحث‌های تخصصی زیادی انجام‌شده است.

درویشی ادامه داد: با تصویب هیئت‌مدیره و شورای سازمان، قرار بر راه‌اندازی معاونت بهره‌برداری در فاز نخست شده و چون شرکت تخصصی در کشور برای تأمین نیروهایی تخصصی نیست باید تعدادی افراد جذب شوند.

وی خاطرنشان کرد: در بین نیروهای شهرداری نیز نیروهایی با تخصص، مهندس راه‌آهن در تمام گرایش‌ها، مهندس برق، مهندس مخابرات و صنایع کم بوده و نمی‌توانیم همه نیروهای خود را از شهرداری تأمین کنیم.

انتهای پیام/۷۸۰۲۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول