اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

شیمیدر قم قهرمان نیم‌فصل لیگ برتر بسکتبال شد

تیم بسکتبال شیمیدر قم با کسب برتری مقابل مس رفسنجان عنوان قهرمانی نیم‌فصل لیگ برتر بسکتبال باشگا‌ه‌های کشور را به خود اختصاص داد.

شیمیدر قم قهرمان نیم‌فصل لیگ برتر بسکتبال شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم‏، تک دیدار باقی مانده از دور رفت مرحله مقدماتی فصل ۱۴۰۱ – ۱۴۰۰ لیگ برتر بسکتبال باشگا‌ه‌های کشور عصر امروز بین تیم‌های شیمیدر قم و مس رفسنجان در تالار آزادی به انجام رسید و در پایان شیمیدری‌ها با اختلاف ۲۲ گل از سد حریف خود عبور کردند.

مصاف شیمیدر قم و مس رفسنجان یک دیدار معوقه از هفته سوم لیگ برتر بسکتبال به شمار می‌رفت که به دلیل شرایط کرونایی تیم مس به این زمان موکول شده بود و مسی‌ها که در این مرحله با شکست تیم مطرح مهرام شگفتی‌ساز شده بودند اما در مقابل شیمیدر کم آورده و با نتیجه ۸۶ بر ۶۴ شکست خوردند.

شاگردان مهران شاهین‌طبع در تیم بسکتبال شیمیدر قم که از ۶ بازی قبل خود ۵ برد و یک باخت در کارنامه داشتند با آگاهی از اینکه برتری مقابل مس رفسنجان آنها را صدرنشین جدول گروه دوم و قهرمان نیم‌فصل مرحله مقدماتی فصل جاری لیگ برتر بسکتبال می‌کند، مقابل حریف با قدرت ظاهر شدند.

البته شیمیدری‌ها در لحظات ابتدایی این دیدار در مقابل شوت‌های سه امتیازی تیم حریف کمی غافلگیر شدند و مقطعی از کوارتر اول از رقیب خود عقب افتادند اما رفته رفته با تدابیر مهران شاهین‌طبع و البته انگیزه بالایی که در ادامه از خود نشان دادند، کنترل بازی را از تیم مس گرفته و میدان‌داری کردند.

کوارتر نخست مصاف شیمیدر قم و مس رفسنجان یک مسابقه ‌نبرد تمام عیار بود که ۲۸ بر ۲۵ به نفع شاگردان مهران شاهین‌طبع در تیم شیمیدر قم تمام شد، اما در کوارتر دوم تیم شیمیدر برتری خود را به حریف دیکته کرد و با نتیجه جالب توجه ۲۰ بر ۷ از سد مس رفسنجان گذشت تا نیمه نخست را ۴۸ بر ۳۲ به نفع خود رقم بزند.

در نیمه دوم بار دیگر این تیم شیمیدر بود که اجازه خودنمایی به تیم حریف نداد و بازیکنان شیمیدر با اجرای به موقع تاکتیک‌های مد نظر کادر فنی بر بازی تسلط پیدا کرده و کوارتر سوم را با اختلاف ۱۰ امتیاز و با نتیجه ۲۴ بر ۱۴ به نفع خود تمام کردند تا شیمیدر در فاصله ۱۰ دقیقه تا پایان مسابقه با نتیجه ۷۲ بر ۴۶ پیش بیافتد.

در حالی که رافی درغوکاسیان‏، سینا واحدی، حامد حسین‌زاده، نوید رضایی‌فر، محمد یوسف‌وند، روزبه ارغوان، سالار منجی، لمار، زیگلر، حسن علی‌اکبری، علی دریایی و امیرحسین آذری نفرات تیم شیمیدر در این دیدار بودند، به جز زیگلر سایر نفرات فرصت حضور در میدان را پیدا کردند.

۱۰ دقیقه پایانی این دیدار با توجه به اختلاف امتیازی که تیم شیمیدر با حریف خود ایجاد کرد، فرصت بسیار خوبی بود تا کادر فنی این تیم بازیکنان جوان و نفراتی که کمتر فرصت حضور در میدان را پیدا کرده بودند، وارد زمین مسابقه کرده و آنها نیز نقش خود را در پیروزی قاطع نماینده قم برابر رقیب ایفا کنند.

امتیازآورترین بازیکن شیمیدر قم در این مسابقه نوید رضایی‌فر بود که ۲۰ امتیاز کسب کرد، همچنین حامد حسین‌زاده کاپیتان با تجربه شیمیدر ۱۵ امتیاز، محمد یوسف‌وند ۱۳ امتیاز، سالار منجی ۱۲ امتیاز، امیرحسین‌ آذری ۱۰ امتیاز، روزبه ارغوان ۶ امتیاز، رافی درغوکاسیان ۶ امتیاز و علی دریایی ۴ امتیاز برای شیمیدر به دست آوردند.

بدین‌ترتیب تیم بسکتبال شیمیدر قم با ۶ پیروزی، یک باخت و ۱۳ امتیاز رتبه نخست و عنوان قهرمانی نیم‌فصل مسابقات لیگ برتر بسکتبال باشگاه‌های کشور در گروه دوم مرحله مقدماتی را به خود اختصاص داد تا از روز چهارشنبه هفته جاری وارد دیدارهای دور برگشت شود.

چهارشنبه ۱۷ آذر (ساعت ۱۷:۳۰)برنامه ۷ بازی شیمیدر قم از دور برگشت مقدماتی لیگ برتر بسکتبال مردان ایران:

رعد پدافند هوایی - شیمیدر قم
جمعه ۱۹ آذر (ساعت ۱۷:۳۰)
شیمیدر قم - فولاد مبارکه سپاهان
شنبه ۲۷ آذر (ساعت ۱۷:۳۰)

شیمیدر قم - صنعت مس رفسنجان
دوشنبه ۲۹ آذر (ساعت ۱۷:۳۰)
صنایع هرمزگان - شیمیدر قم
چهارشنبه ۸ دی (ساعت ۱۷:۳۰)
اکسون تهران - شیمیدر قم
جمعه ۱۰ دی (ساعت ۱۵)
شیمیدر قم - آویژه صنعت پارسا
سه‌شنبه ۱۴ دی (ساعت ۱۵)
شیمیدر قم - مهرام تهران

انتهای پیام / ۷۸۰۰۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول