اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

وزیر راه: زمین ساخت 3 میلیون واحد مسکن فراهم شد/ الزام بانک‌ها به پرداخت ودیعه مسکن

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اقساط مسکن ملی قطعا ۶ میلیونی نخواهد بود و اکنون درحال توافق‌هایی هستیم تا این اقساط با توجه به درآمد حقوق افراد و به صورت پلکانی دریافت شود، گفت: ستاد ملی کرونا مصوبه‌ای دارد که بانک‌ها باید ودیعه مسکن را به مستاجران پرداخت کنند.

وزیر راه: زمین ساخت 3 میلیون واحد مسکن فراهم شد/ الزام بانک‌ها به پرداخت ودیعه مسکن

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، رستم قاسمی امروز در مراسم آغاز نهضت ملی جهش مسکن در استان قم، با بیان اینکه تکمیل این نهضت نیازمند یک حرکت جهادی است، اظهار کرد: نهضت ملی جهش مسکن خواسته و نیاز مردم و از تعهدات دولت است که قانون مجلس نیز پشتوانه آن است و ما هم به‌عنوان خدمت‌گزاران مردم از این فرصت استفاده و این کار را به سرعت دنبال خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه استان قم در شروع نهضت ملی مسکن از استان‌های پیشرو است، عنوان کرد: استان قم از سهمی که درنظر گرفته‌ایم پیشی گرفته است و می‌تواند سهم خود را افزایش دهد.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: ۸۹ هزار نفر ثبتنامی در قم داریم که این آمار افزایش خواهد یافت و باید برای این نیاز مردمی زمین تامین شود؛ با الحاق اراضی ۵۶۰ هکتاری به قم فقط نیمی از نیاز مسکن ملی رفع می‌شود و باید بخش‌های زیادی از زمین‌های واقع در شهر قم که نیازمند الحاق هم نیست در اختیار مسکن ملی قرار گیرد.

وی ادامه داد: امروز زمین‌هایی در اختیار مؤسسه‌هایی است که بر اساس قانون و قراردادی که با سازمان ملی مسکن بستند به علت مورد استفاده قرار نگرفتن باید به دولت بازگردانده شود و اگر همکاران بنده این موضوع را پیگیری نکنند باید در محاکم جواب دهند.

قاسمی تصریح کرد: از مسئولان و مجموعه‌های مختلف از جمله دانشگاه‌ها درخواست می‌کنیم که بر اساس قانون عمل کنند و در این راستا باید توجه داشته باشیم که امروز آمار جمعیتی ما در دانشگاه‌ها نیز کاهش یافته است. 

وی با بیان اینکه هزار هکتار زمین بدون استفاده در استان قم در اختیار مؤسسات و دانشگاه‌ها است، گفت: برای تامین زمین مورد نیاز مسکن ملی در قم باید از این زمین‌ها استفاده شود و ما حاضر هستیم که نیازهای مؤسسات تامین شود اما باقیمانده آن به مسکن مردم اختصاص یابد.

قاسمی گفت: تعهد دولت و قانون مجلس موجب شکل‌گیری نهضت ملی مسکن شده است و امروز هم در قم عملیات ساخت ۴۱ هزار و ۵۰۰ واحد شروع می‌شود؛ این عملیات در دیگر استان‌ها نیز دنبال می‌شود تا بتوانیم دو میلیون واحد تا دو سال دیگر تکمیل کنیم و در پایان دو سال آینده بتوانیم ساخت دو میلیون واحد بعدی را آغاز کنیم.

وی با بیان اینکه زمین مورد نیاز نهضت ملی مسکن برای سه میلیون واحد مسکونی در کل کشور فراهم شده است، تصریح کرد: اقساطی که برای مسکن ملی درنظر گرفته شده قطعا ۶ میلیونی نخواهد بود هر چند این اقساط ۲۰ ساله است و اکنون هم درحال توافق‌هایی هستیم تا این اقساط با توجه به درآمد حقوق افراد و به صورت پلکانی دریافت شود.

وی تصریح‌کرد: ستاد ملی کرونا مصوبه‌ای دارد که بانک‌ها باید ودیعه مسکن را به مستاجران پرداخت کنند هر چند مشکلات بانکی وجود دارد که برای رفع این مشکلات درحال تلاش هستیم.

انتهای پیام/۷۸۰۲۳/ ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول