اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

آیت‌الله سبحانی: فاصله میان مسئولان و مردم کمتر شود/حوزه به معیشت طلاب کمک کند

یکی از مراجع تقلید با تاکید بر اینکه رفتار ایمانی مسئولان برای حفظ ایمان و اخلاق مردم لازم است، گفت: فاصله میان مسئولان و مردم باید کمتر شود، خیلی‌ها به دوائر دولتی مراجعه می‌کنند و ناراضی برمی‌گردند درحالی‌که مسئولان باید در اختیار مردم باشند.

آیت‌الله سبحانی: فاصله میان مسئولان و مردم کمتر شود/حوزه به معیشت طلاب کمک کند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله جعفر سبحانی در ارتباط تصویری زنده با اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد که در سالن همایش‌های پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: در شرایطی که بر کشور حاکم است راهی جز صبر و استقامت و تلاش برای رسیدن به هدف وجود ندارد.

وی اضافه کرد: بنی اسرائیل به موسی گفتند قبل از آنکه متولد شوید ما به خاطر تو در اذیت بودیم و بعد از آمدن تو هم تحت فشار بودیم و به دنبال این سخنان، حضرت موسی فرمودند نزدیک است که خدا فرعون را نابود کند و شما جانشین او شوید و باید دید شما با این جانشینی چگونه رفتار می‌کنید.

این مرجع تقلید گفت: انقلاب ما هم اینچنین است چراکه طاغوت از بین رفت و انقلاب اسلامی جایگزین شد و باید دید که چگونه ما ارزش‌های اسلامی را پاس می‌داریم و عمل کردیم.

وی ادامه داد: واقعه‌ای که متدینین منتظر آن بودند در 22 بهمن 1375 محقق شد و اکنون 40 سال از آن می‌گذرد و باید دید که خدمت به مردم و دین در این انقلاب چگونه است.

آیت‌الله سبحانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک پدیده است که هم علت محدثه می‌خواهد و هم علت مبقیه، گفت: علت محدثه داشته است چراکه امام و مردم جانفشانی کردند که انقلاب به صورت صحیح محقق شد و اهداف الهی پیش رفت اما اکنون این انقلاب در درجه اول نیازمند ایمان و اخلاق است.

وی با بیان اینکه انقلاب ما اسلامی و الهی است، گفت: در این انقلاب فقط به معنا توجه نشده است بلکه در کنار آن به ماده و در ذیل آن زندگی مردم نیز مورد توجه بوده است.

*کتاب‌های خارجی آسیب‌زا در ایران تحریم شوند

استاد سطوح خارج حوزه با تاکید بر اینکه مسئولان باید به دنبال ایمان مردم باشند، گفت: کتاب‌هایی در خارج چاپ می‌شود و در اختیار مردم قرار می‌گیرد که اگر ما در فکر رد کردن و تحریم آن‌ها نباشیم اعتقادات و ایمان مردم آسیب می‌بیند و علما و حوزه‌های علمیه باید اتاق‌های فکری برای مقابله با آن‌ها باشند.

وی با تاکید بر اینکه رفتار ایمانی مسئولان برای حفظ ایمان و اخلاق مردم لازم است، ادامه داد: مسئولان باید به شیوه‌ای با مردم رفتار کنند که مردم راضی شوند و فاصله میان مسئولان و مردم کمتر شود؛ خیلی‌ها به دوائر دولتی مراجعه می‌کنند و ناراضی برمی‌گردند درحالی‌که مسئولان باید در اختیار مردم باشند و رضایت آن‌ها را به دست بیاورند.

آیت‌الله سبحانی ادامه داد: مطلب دوم فقه معاصر است که ما چنین فقهی نداریم و باید اسمش را عوض کنیم که فقه مسائل معاصر است که به مسائل به صورت فردی جواب می‌دهند و اگر علما با هم جمع شوند و به صورت جمعی پاسخ دهند بهتر است. 

این مرجع تقلید گفت: اسلام برترین دین و کتابش خاتم‌الکتب است و فقه اسلام هم باید افکار جمع شوند و محتوای صحیح عرضه شود تا دیگران بدانند که اسلام جامع به تمام معنا است.

وی ادامه داد: مطلب دیگر ایرانیان خارج کشور هستند که ایران را وطن خود می‌دانند رسانه‌های ما باید در فکر مسلمانان خارج هم باشند آنها هم نیازها و افکاری دارند و غذای مناسب فکری باید برای آن‌ها تهیه شود.

آیت‌الله سبحانی گفت: طلابی که درس خوانده‌اند نباید در حوزه بمانند بلکه باید به دیگر جاها سفر کرده و نیازهای مردم را پاسخ دهند و در این راستا باید مقدمات هجرت آن‌ها را فراهم کرد و این برای حفظ انقلاب مهم است 

وی با بیان اینکه فقه اسلامی کمال ما است ولی ما خطبای بین‌الملی نداریم، گفت: گاهی خطبا در محافل بین‌المللی نمی‌توانند کمالات خود را عرضه کنند زیرا زبان نمی‌دانند درحالی‌که شورای مدیریت حوزه باید نسبت به تربیت خطیب اهتمام داشته باشد و تربیت خطیب مانعی برای پرداختن به فقه نیست.

این مرجع تقلید گفت: مطلب آخر معیشت طلاب حوزه علمیه است چراکه این افراد در مضیغه هستند و حوزه علمیه باید حمایت و فکر کند و البته به گونه‌ای نباشد که به استقلال حوزه لطمه وارد شود بلکه باید با حفظ استقلال حوزه به معیشت طلاب پرداخته شود.

انتهای پیام/۷۸۰۲۳/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول