اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

آیت الله خاتمی: پرورش‌دهندگان گروه فرقان هنوز در حال خط دهی هستند

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه مسئله التقاط تنها در بُعد اعتقادی نیست، گفت: متاسفانه پرورش‌دهندگان گروه فرقان که شهید مطهری را به شهادت رساندند، هنوز در حال خط‌دهی هستند.

آیت الله خاتمی: پرورش‌دهندگان گروه فرقان هنوز در حال خط دهی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت الله سید احمد خاتمی نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دوازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین و علمای بلاد که امروز در سالن همایش‌های پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) حرم بانوی کرامت برگزار شد، با تاکید بر اهمیت موضوع جهاد تبیین، گفت: مقام معظم رهبری اهمیت جهاد تبیین را به خوبی تبیین کردند، از جمله جهاد تبیین در قرآن، روایات و سیره و روش امامان که اعزه محترم باید به تبیین ابعاد مختلف آن بپردازند.

وی علما و روحانیت را طلایه داران و پیشگامان جهاد تبیین دانست و افزود: جهاد تبیین دو بخش ایجابی و سلبی دارد؛ رسالت تبیینی که انبیای الهی و اولیا داشتند هم نفی داشت و هم اثبات، نمی‌شود ما اثبات را داشته باشیم اما نفی را نداشته باشیم.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مسئله تبری را مصداق جلوه سلبی جهاد تبیین ذکر کرد و گفت: اساسا لااله‌الا‌الله از تبری شروع می‌شود، امام هم از تبری از رژیم شاه و آمریکایی‌ها شروع کرد و با این کار نظام اسلامی شکل گرفت.

عضو مجلس خبرگان با تاکید بر این‌که از ابتدای انقلاب اسلامی انقلاب بزرگ ما گرفتار التقاط اعتقادی شد، گفت: شهید مطهری به جنگ این التقاط رفت و با این نگاه آثار زیادی را درباره مبانی اسلامی به چاپ رساند، منافقین و جلوه برجسته آنها یعنی گروه فرقان به صحنه آمدند و همه چیز دین را هدف قرار دادند. شهید مطهری سه ماه قبل گفته بود اینها مرا خواهند کشت.

وی افزود: متاسفانه پرورش دهندگان فرقان که شهید مطهری را به شهادت رساندند هنوز در حال خط دهی هستند. این مسئله التقاط تنها در بعد اعتقادی نیست.

خاتمی با ذکر بیانات امام (ره) و رهبر انقلاب درباره مروجان اسلام آمریکایی و التقاطی، اظهار کرد: این تفکر امروز هم هست، زیربنای تفکرات اینها که تفکرات همان جریانی است که امام در جلد ۲۰ صحیفه در رابطه با نهضت آزادی گفتند.

وی با اشاره به نشستی که اخیرا در تهران برگزار شده و برخی از سخنرانان آن خط جدایی حوزه از سیاست را دنبال کرده اند، گفت: اینها روی‌شان نمی‌شود که بگویند جدای دین از سیاست، می‌گویند جدایی حوزه از سیاست، اگر کسی دین را از سیاست جدا بداند پیامبر اکرم (ص) و امیرالمؤمنین (ع) را تکذیب کرده است.

عضو مجلس خبرگان اظهار کرد: کسانی در پی احیای تز رضا خانی جدایی دین از سیاست هستند، ما معتقدیم حوزه فراتر از جناح‌ها و گروه‌ها است، چه کسی گفت حاج شیخ عبدالکریم در سیاست نبود، سیاست تنها درگیری نیست. امام (ره) فرمود اگر حاج شیخ عبدالکریم در زمان ما بود همان کاری را می کرد که من انجام دادم و تشکیل حوزه در آن روز کمتر از تشکیل جمهوری اسلامی در زمان ما نبود. این اسمش سیاست است. مؤسس حوزه علمیه قم در دل سیاست بود و مدبرانه عمل کرد.

انتهای پیام/۷۸۰۰۵/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول