اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

بهره‌مندی از ظرفیت‌های مردمی از اصول حکمرانی دینی است

معاون تهذیب مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه در بازدید از سومین نمایشگاه مسجد جامعه‌پرداز گفت: مردم نباید تمام کارها را به حاکمان واگذار کنند و حاکمان نباید مردم را نادیده گرفته و خودشان را متولی تمام امور بدانند بلکه باید از ظرفیت‌های توده مؤمنان برای حل مشکلات اجتماعی استفاده کنند.

بهره‌مندی از ظرفیت‌های مردمی از اصول حکمرانی دینی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عالم‌زاده نوری معاون تهذیب حوزه‌های و جمعی از مدیران مدارس علمیه ظهر امروز پنج‌شنبه 27 مردادماه از سومین نمایشگاه مسجد جامعه پرداز بازدید کردند.

در بخشی از این بازدید حجت‌الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری نمایشگاه مسجد جامعه پرداز را یک موضوع اساسی و مهم دانست و گفت: شیوه حکمرانی اسلامی که در این نمایشگاه توضیح داده شده است، مورد تاکید اهل بیت(ع) نیز بوده و امام خمینی(ره) نیز در همین مسیر گام برداشته بودند.

وی با اشاره به اینکه موضوع این نمایشگاه یک موضوع اساسی و مهم است، اظهار کرد: این نمایشگاه بر پایه حضور مردم در ساخت جامعه اسلامی تحت نگاه و امامت عالمان دینی شکل گرفته است.

عالم زاده نوری با بیان اینکه رمز مسئولیت‌پذیری و نقش‌آفرینی مردم در جامعه ایجاد زمینه برای نقش‌آفرینی آن‌هاست، عنوان کرد: مردم نباید خود را کنار بکشند و تمام کارها را به حاکمان واگذار کنند؛ از سوی دیگر حاکمان نیز نباید مردم را نادیده گرفته و خودشان را متولی تمام امور بدانند بلکه باید از ظرفیت‌های توده مؤمنان برای حل مشکلات اجتماعی استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه در روایات متعددی به این شیوه از حکمرانی اسلامی تأکید شده است، مطرح کرد: امام خمینی(ره) نیز در این راستا و بر همین اساس حرکت کردند اما متأسفانه در دوره‌هایی از انقلاب اسلامی این موضوع کم‌رنگ شده است.

معاون تهذیب حوزه، در پایان از طلاب درخواست کرد تا از بخش‌های این نمایشگاه بازدید و از ظرفیت‌های آن مطلع شوند.

لازم به ذکر است، سومین نمایشگاه مسجد جامعه پرداز درحالی در شبستان بقیع مسجد مقدس جمکران برپا شده که در دو دوره گذشته در مشهد مقدس و مصلای تهران میزبان ائمه جمعه، پژوهشگران و نظریه‌پردازان برجسته کشور بوده است.

انتهای پیام/78031

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول