اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

فرمانده کل ارتش: ولایت فقیه خط قرمز ارتش است/ به هیچ کسی اجازه سنگ‌اندازی در مسیر پیشرفت کشور را نمی‌دهیم

فرمانده کل ارتش گفت: مقام معظم رهبری و حفظ تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران خط قرمزماست و در این مسئله هرگز کوتاه نیامده و نخواهیم آمد؛ نیروهای ارتش تا پای جان روی این 2 موضوع تاکید خواهند داشت.

فرمانده کل ارتش: ولایت فقیه خط قرمز ارتش است/ به هیچ کسی اجازه سنگ‌اندازی در مسیر پیشرفت کشور را نمی‌دهیم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، امیر سرلشکر عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران شامگاه پنج شنبه با حضور در سلسله جشن‌های دهه مبارک فجر که در مسجد چهارمردان قم برگزار شد، ضمن تبریک ایام دهه فجر طی سخنانی اظهار کرد: روزی که امام خمینی(ره) وارد کشور شد همه کسانی‌که در آن زمان حضور داشتند شاهدند که چه عیدی برای مردم بود. مردمی که سال‌ها با عکس و یاد امام راحل زندگی کرده بودند امام خود را بار دیگر در وطن دیدند.

وی با اشاره به بیعت نیروی هوایی ارتش با امام خمینی(ره) که در 19 بهمن‌ماه رخ داد، افزود: این اتفاق رویدادی فوق‌العاده بود که در تاریخ به یادگار ماند؛ کسانی‌که این اتفاق را درک نکرده‌اند باید به تاریخ برگردند و با خود مرور کنند که چه اتفاقی رخ داده است.

فرمانده کل ارتش ادامه داد: پیروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن یکی از بزرگ‌ترین روز‌های تاریخ بشریت است که در تاریخ ثبت شد؛ نظامی که امروز از دل انقلاب بیرون آمده حساب و کتابی دارد که مقام معظم رهبری بر اساس آن می‌فرماید حفظ نظام از اوجب واجبات است. آینده این نظام به ظهور و تمدن نوین اسلامی وصل خواهد شد.

موسوی تصریح کرد: این راه، همان مسیر فطرتی است که خداوند برای بشر در نظر گرفته و راه مقابل راه شیطان است که نظام سلطه در آن قرار گرفته و مقابل راه حق ایستاده است؛ در این مسیر تفکر، رویکرد، فرهنگ و... ما با نظام سلطه تفاوت دارد به همین دلیل هرگز نمی‌توانیم با آن‌ها کنار بیاییم.

وی خاطرنشان کرد: اگر ما نگاه تمدنی به انقلاب داشته باشیم، اتفاقاتی که امروز در جهان رخ داده قابل هضم خواهد بود؛ 22 بهمن فقط برای ما نیست بلکه ادامه بعثت، غدیر، عاشورا و غیبت است؛ به اعتقاد بنده در بیانیه گام دوم انقلاب 2 کلمه تمدن نوین اسلامی و ظهور مطرح است. تمدن نوینی که به ظهور امام زمان(عج) ختم خواهد شد.

فرمانده کل ارتش در ادامه عنوان کرد: بسیاری از افراد سوال می‌کنند در حوادثی که در کشور اتفاق می‌افتد جایگاه ارتش کجاست؟ موضع او چیست؟ مقام معظم رهبری در چندسال اخیر بارها پاسخی برای این سوالات ارائه داده‌اند؛ یکی از آن‌ها این است که حریف شما آمریکاست و باید خود را برای نبرد با او آماده کنید.

موسوی تصریح کرد: یکی از اهدافی که دشمنان در حوادث اخیر دنبال می‌کردند تضعیف نیروهای مسلح بود، آنها طراحی دقیق کرده بودند که نیروهای مسلح را سرگرم و تضعیف کنند تا اگر خواستند کاری انجام دهند با نیروی ضعیف رو به رو باشند. دشمن برای اینکه به اهداف خود برسد دیدید که چه کسانی را به میدان آورد. برای مثال در خصوص اتفاقات اخیر 500 میلیون توییت زده شد.

وی ادامه داد: دشمنان ایران اسلامی در چند ماه اخیر انواع و اکثر رزمایش‌ها را برگزار کردند، آن‌ها فکر می‌کردند با مشغول کردن کشور به اغتشاشات قدرت‌ نیروی نظامی ایران ضعیف شده و به راحتی می‌توانند به اهداف خود برسند. به محض کمتر از یک هفته 15 هزار نیروی ارتش جمهوری اسلامی ایران با انواع تجهیزات و آلات جنگی به جنوب کشور منتقل شد تا رزمایشی علیه آن‌ها طراحی شود.

فرمانده کل ارتش تاکید کرد: با این رزمایش به آن‌ها گفتیم از هر نقطه‌ای به خاک ایران حمله شود همان نقطه را مورد هدف قرار خواهیم داد؛ هرجا بخواهیم نیروهایمان را مستقر می‌کنیم. این رزمایش بنا به دستور قرارگاه خاتم که قرارگاه فرماندهی رهبر معظم انقلاب اسلامی است اجرا شد.

موسوی بیان کرد: دشمن به خوبی می‌داند که تنها کسی که ملت ایران را به ظهور متصل می‌کند و تمدن نوین اسلام را به ارمغان می‌آورد؛ مقام معظم رهبری است به همین خاطر نوک پیکان خود را به سوی حضرت آقا تیز کرده‌اند. ما در این کشور هرچیزی که بخواهیم داریم و هرچیزی که نداشته باشیم با نبوغ جوانان خود بدست می‌آوریم اما این ها برای ما برگ برنده نیست. برگ برنده ما جنگ اراده هاست. ما در تاریخ ثابت کردیم اراده کنیم در برابر سلطه خواهیم ایستاد.

وی در ادامه گفت: با بصیرتی که در ملت ایران وجود دارد ملت با رهبری مقام معظم رهبری به مسیر خود ادامه خواهد داد؛ 200 هزار خون پاک شهیدان پای این درخت تناور ریخته شده است؛ این‌ها مگر به ما اجازه می‌دهند که ما سر سوزنی از آرمان‌های انقلاب کوتاه بیایم.

موسوی با اشاره به خط قرمزهای ارتش اظهار کرد: مقام معظم رهبری و حفظ تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران خط قرمزماست و در این مسئله هرگز کوتاه نیامده و نخواهیم آمد؛ نیروهای ارتش تا پای جان روی این 2 موضوع تاکید خواهند داشت.

فرمانده کل ارنش ادامه داد: دشمن به‌دنبال این است اجازه ندهد سلیمانی‌ها، زین‌الدین‌ها و کلهری‌ها پرورش داده شوند؛ آن‌ها دنبال این هستند که یک مرد در این کشور به دنیا نیاید تا در برابر آن‌ها ایستادگی کند. آن‌ها برای ضربه زدن به این نظام از هر طریقی استفاده کرده‌اند؛ در اتفاقات اخیر به دنبال این بودند امنیت و آرامش مردم ما را خدشه‌دار کنند، وقتی در این مرحله به دستاوردی نرسیدند آمدند تا به اقتصاد نوپای کشور ضربه بزنند و از تمام ارکان خود برای ایجاد فشار استفاده کردند.

وی خاطرنشان کرد: ما باید نگاه خود را تمدنی کنیم، باید ببینیم قبل از انقلاب چه بودیم و امروز به کجا رسیدیم. ما نباید راه غلط گذشته را تکرار کنیم تا روزهای سیاه قبل از انقلاب دوباره برگردد. مگر یادمان رفته که تمام نیروهای کادر درمان در کشور ما قبل از انقلاب خارجی و بیگانه بودند؟ چه درک و تصوری از فناوری داشتیم؟ امروز به جایی رسیدیم در هر زمینه‌ای به فناوری پیشرفته رسیده‌ایم.

موسوی در پایان افزود: اجازه نخواهیم داد هیچ دشمنی و سنگ‌اندازی مانع پیشرفت جمهوری اسلامی ایران باشد و زیر سایه مقام معظم رهبری به تمدن نوین اسلامی دست پیدا خواهیم کرد تا به ظهور متصل شویم.

لازم به ذکر است در این مراسم از کتاب «امیر خطشکن» ویژه زندگانی سردار شهید مصطفی کلهری با حضو امیر موسوی، سردار موحد فرمانده سپاه استان قم و برخی مسئولین استانی و سایر اقشار مردم رونمایی شد.

پایان پیام/ 78030

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول