اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

مشهد عزادار مادر ولایت/ فاطمیون در میدان شهدا به عزاداری پرداختند

صبح روز شهادت، مشهدی، زائر، پیر و جوان همگی در میدان شهدا رو به حرم گرد هم می‌آید و برای فراق مادری که لقب ام ابیها گرفته است، عزاداری می‌کنند.

مشهد عزادار مادر ولایت/ فاطمیون در میدان شهدا به عزاداری پرداختند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، میان سالروز شهادت ائمه، شهادت حضرت زهرا(سلام‌الله علیها) جنس دیگری دارد، علاوه بر اینکه دختر پیامبر(ص) و یار و یاور پدرِ امت شیعه است؛ او مادر 11 ستاره‌ای است که در آسمان ولایت می‌درخشند و کل شیعیان این بانو را مادر خود می‌دانند و روز شهادت ایشان، احساس یتیمی می‌کنند.

مشهدالرضا(علیه‌السلام) که یک ستاره از آسمان ولایت را در خود جای داده، ارادت مردمانش نیز به مادر مولا بیشتر است، پس روز شهادت حضرت مادر باید به امام الرئوف نشان داد که چه اندازه دل بی‌تاب مادر ولایت است.

صبح روز شهادت، مشهدی، زائر، پیر و جوان همگی در میدان شهدا رو به حرم گرد هم می‌آیند و برای فراق مادری که لقب ام ابیها گرفته است، عزاداری می‌کنند، این رسمی است که هر ساله تکرار می‌شود و مردم مشهد آن را فراموش نمی‌کنند.

صبح امروز هم میدان شهدای مشهد مملو از جمعیت عزاداری است که نام فاطمیون بر خود گذاشتند اما این جمعیت بدون اغراق "مادریون" هستند که تاب عزاداری پنهانی برای مزاری پنهان را ندارند و امروز آمده‌اند تا در بزرگ‌ترین میدان شهر، جایی که همه آنجا را می‌بینند برای یار علی(علیه‌السلام) غم ببارند و به سوگ بنشینند.

مراسم عزاداری با کسب اجازه از محضر امام رضا(علیه‌السلام) برای عزاداری حضرت مادر(سلام‌الله علیها) آغاز شد.

 

 

پرچم‌هایی با نام مقدس مادر، پرچم خونین رنگ انتقام، و فریادهایی که نشانه الهی بودن این راه است، در اوج غم به جمعیت یادآوری می‌کند که این راه تا رسیدن آخرین ستاره ولایت ادامه دارد و همگی برای انتقام از تاریخی که دین و دنیا را در عذاب داشت، در رکاب حضرت حجت ثابت قدم خواهند ماند‌.

پیر و جوان، زن و مرد برای غم مادری که در جوانی شهید دفاع از ولایت شد گرد هم آمدند، میان جمعیت مادرانی به چشم می‌خورند که آمده‌اند عزادار حضرت مادر باشند.

مراسم عزاداری به اواسط خود رسیده و کم کم عزاداران فاطمی به سوی حرم مطهر فرزندش رضا(علیه‌السلام) رهسپار می‌شوند و در طول مسیر، مداح از غربت و ظلمی می‌خواند که تا همیشه روی دشمن را سیاه می‌کند و راه ولایت و اهل بیت را جاودانه‌تر می‌کند.

هر چه بیشتر پیش می‌رویم نور خورشید هشتم، در آسمان بیشتر جلوه می‌کند و جمعیت عزادار فاطمی به حرم مطهر می‌رسند تا ادامه مراسم عزاداری را در این بارگاه نورانی و در جوار امام رئوف ادامه دهند.

سخنرانی آیت‌الله علم‌الهدی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی پایان بخش این مراسم در حرم مطهر رضوی است.

انتهای پیام/ 70058

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول