اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

کلنگ احداث 15 هزار واحد مسکونی معلولان نیشابور به زمین زده‌شد

مراسم کلنگ زنی فاز اول ساخت ۱۵ هزار منزل برای معلولین توسط بهزیستی و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در نیشابور بعد از ظهر امروز با حضور رئیس سازمان بهزیستی و فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا برگزار شد.

کلنگ احداث 15 هزار واحد مسکونی معلولان نیشابور به زمین زده‌شد

به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور، وحید قبادی دانا بعد از ظهر امروز در‌ مراسم کلنگ زنی فاز اول ساخت ۱۵ هزار منزل برای معلولین توسط بهزیستی و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در نیشابور با بیان اینکه یکی از جنبه‌های توانمندسازی معلولین، رفع مشکل هزینه‌های مسکن است، اظهار کرد: به سازمان بهزیستی تا سال ۸۶ حدود ۶۰۰ هزار مسکن اهدا شده بود که ۱۱۳ هزار واحد مسکونی از آن زمان واگذار شده، همچنین حدود ۷۰ هزار واحد نیز مربوط به دولت تدبیر و امید است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: تاکنون ساخت منازل از طریق وام‌های قرض الحسنه، کمک خیرین و سازمان بهزیستی به صورت بلاعوض بوده که این موضوع برای منازل خانواده‌های دارای دو معلول و بالاتر بوده است.

وی بابیان اینکه امروز ۴۶۰ واحد دیگر نیز به صورت همزمان به خانواده‌های دارای دومعلول و بالاتر اهدا می‌شود، اظهار کرد: امروز کلنگ احداث یک هزار و ۸۶۰ واحد مسکونی دیگر نیز در سراسر کشور به زمین زده می‌شود.

قبادی دانا خاطرنشان کرد: جامعه هدف ما در این طرح شامل معلولان شدید و بسیار شدید است و طی تصمیمی که حاصل شده است این طرح صفر تا صد بدون تسهیلات و تنها با کمک بلاعوض احداث می‌شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور به کل بودجه بهزیستی اشاره کرد آن را ۴۵۰ میلیارد ریال برشمرد و یادآور شد: امسال دولت مبلغ هزار میلیارد ریال برای این پروژه‌ها اختصاص داده‌است که این پروژه به صورت مشترک با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا ساخته می‌شود.

وی افزود: در این فاز 15 هزار واحد مسکونی طی یک سال ساخته می‌شود که ۷۵ درصد مبلغ مالی بر عهده بهزیستی و ۲۵ درصد برعهده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء است و ساخت آن نیز به صورت کامل در اختیار قرارگاه سازندگی است.

قبادی دانا ادامه داد: امیدواریم طی یک سال این پروژه به پایان برسد و سال آینده در مشهد مقدس میزبان 15 هزار خانوار دارای معلولیت شدید و بسیار شدید که خانه‌دار شده‌اند، باشیم.

انتهای پیام/ 70061

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول