اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

درخواست یک پدر اهل‌سنت از گروه‌های جهادی: شفای فرزندم را از امام رضا(ع) بگیرید/ سیل مهربانی مشهدی‌ها در سیستان وبلوچستان

یک فعال جهادی در خصوص به یادماندنی‌ترین خاطره از کمک‌رسانی به سیستان و بلوچستان، گفت: دوست و برادر اهل سنتی که در منطقه کهیر زندگی می‌کرد، به من گفت که از امام رضا(ع) شفای فرزندم را که بیماری قلبی و بینایی دارد، بگیرید؛ این خاطره را هرگز فراموش نمی‌کنم.

درخواست یک پدر اهل‌سنت از گروه‌های جهادی: شفای فرزندم را از امام رضا(ع) بگیرید/ سیل مهربانی مشهدی‌ها در سیستان وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس مشهد، بارندگی‌های شدید در سیستان و بلوچستان و برخی نقاط دیگر در جنوب شرقی کشور در ماه‌های گذشته منجر به خسارت‌های فراوانی شد و مردم آن دیار را دچار مشکلات فراوانی کرد.

اما آنچه این روزها منجر به دلگرمی این مردم می‌شود گروه‌های جهادی و مردمی هستند که هموطنان خود را تنها نمی‌گذارند و اجازه نمی‌دهند این درد، قامت ایران را خم کند.

فعالان جهادی و فرهنگی مشهدی که همیشه در تمام میادین خدمت حضوری موثر و پررنگ داشته‌اند هم این روزها بدون هیچ چشم‌داشتی در مناطق سیل‌زده و محروم مشغول خدمت هستند، برای کسب جزئیات بیشتر، با سرپرست یکی از این گروه‌های جهادی گفت‌وگویی انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید.

مسؤول قرارگاه تبلیغی عملیاتی عمار خراسان رضوی درباره آغاز فعالیت در منطقه بیان کرد: با توجه به تجربه فعالیت گروه‌های تبلیغی جهادی قرارگاه عمار در سیل شمال که خود سرمایه‌ای عظیم است، از طریق فضای مجازی توسط گروه‌های تبلیغی جهادی برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی و نیروهای متخصص فراخوان داده و آنها را رصد کرده، اعزام کردیم.

حجت‌الاسلام محسن سروی با اشاره به فرمان مقام معظم رهبری برای کمک به هموطنان سیل زده، خاطرنشان کرد: ابتدا که رهبری فرمودند مردم مناطق سیل‌زده را یاری کنند به سوی منطقه رفتیم، برای ما هیچ تفاوتی میان اهل سنت و تشیع وجود ندارد و همه باید تحت نظر محبت الهی قرار گیرند و احساس ما این است که این امری الهی و خداپسندانه است.

وی در رابطه با محرومیت شدید منطقه، تشریح کرد: سیل سیستان و بلوچستان چیزی متفاوت از سیل در آق‌قلا و گلستان و خوزستان و لرستان است، وضع اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مردم در سیستان و بلوچستان بسیار ضعیف است.

سیل خدمات عمرانی، فرهنگی و اجتماعی، خدمات درمانی و اشتغال‌زایی به مناطق سیل‌زده

مسؤول قرارگاه تبلیغی عملیاتی عمار خراسان رضوی در ادامه تاکید کرد: از دفتر رهبری در رابطه با فعالیت در این منطقه استعلام گرفتیم که نظر دفتر بر این بود که با تمام قوا و تا آخرین لحظه در آنجا بمانید که ما عملیات‌های جدیدی را برای منطقه در قالب چهار محور برنامه‌ریزی کردیم که شامل موارد خدمات عمرانی، فرهنگی و اجتماعی، خدمات درمانی و اشتغال‌زایی است.

سروی در تشریح خدمات برنامه‌ریزی گفت: این چهار محور قرار است به همت نیروهای مردمی و جهادی که خدمات عام‌المنفعه دارند طی عملیاتی به صورت دوره‌های ده روزه در منطقه انجام شود.

وی ادامه داد: پس از وقوع سیل ما طی دو مرحله در تاریخ ۲۸ دی و ۶ بهمن به منطقه کهیر در شهر کنارک سیستان و بلوچستان اعزام نیروهای جهادی را داشتیم و مرحله سوم در هفته سوم بهمن‌ماه صورت می‌گیرد.

مسؤول قرارگاه تبلیغی عملیاتی عمار خراسان رضوی در رابطه با خدمات ارائه شده تصریح کرد: در طول این عملیات حدود ۲۰۰ منزل لوله کشی و ۲۲۰ منزل سیم کشی و ۴۰ منزل جوشکاری و ۱۰ منزل و مسجد بنایی شده و ۸۰ برنامه تبلیغی اجرا شد.

سروی با بیان اینکه ظرفیت انسانی ما در مرحله اول ۶۰ نفر و در مرحله دوم ۳۰ بوده، افزود: توانمندی‌های اعضا در ارائه خدمات در بخش‌های تاسیساتی و عمرانی، خدمات درمانی و مددکاری اجتماعی و تبلیغی فرهنگی متنوع بوده است.

جمع آوری ۱۱۵ میلیون تومان کمک‌ نقدی برای سیل سیستان

وی در رابطه با کمک‌های جمع‌آوری شده تصریح کرد: ۱۱۵ میلیون تومان کمک‌های نقدی مردمی و حدود دو کامیون اجناس غیرنقدی از مردم شامل مواد غذایی، مواد شوینده، بهداشتی، البسه گرم، پتو و اقلام دیگر جمع‌آوری کردیم.

مسؤول قرارگاه تبلیغی عملیاتی عمار خراسان رضوی در رابطه با مبلغانی که به منطقه اعزام می‌شوند، گفت: حدود یک چهارم نیروهای اعزامی طلاب هستند و جنس کار ما همان طور که معصومین(ع) فرمودند برای ما به غیر زبان‌تان تبلیغ کنید، تبلیغ زبانی نیست و این که طلاب بدون هیچ چشم‌داشتی در روستا برای مردم کار می‌کنند به نوعی تبلیغ است و برکت حاصل می‌شود و تنها خدمت است که طلاب را به اینجا کشانده است.

ارادت قلبی مردم اهل سنت سیستان و بلوچستان به امام رضا(ع)

سروی در ادامه بیان کرد: مردم منطقه بسیار خونگرم و مهمان‌نواز هستند و ارادت قلبی به اهلبیت دارند و شیفته امام رضا(ع) هستند.

وی به یادماندنی‌ترین خاطره از سیستان و بلوچستان را این‌طور عنوان کرد: دوست و برادر اهل سنتی که در منطقه کهیر زندگی می‌کند از من خواست که از امام رضا علیه السلام شفای فرزندش را که بیماری قلبی و بینایی دارد، بگیرم؛ این خاطره را هرگز فراموش نمی‌کنم.

تقویت خودباوری جوانان مناطق سیل زده با نهارت آموزی

مسؤول قرارگاه تبلیغی عملیاتی عمار خراسان رضوی با اشاره به ظرفیت انسانی گسترده در شهر کنارک خاطرنشان کرد: ما برنامه یک ساله اشتغال‌زایی برای منطقه کهیر کنارک در نظر داریم که تاسیس یک مرکز فنی حرفه‌ای است تا به مردم آموزش داده شود و بتوانند خودشان کار کنند.

سروی ضمن تاکید بر این مساله که شغل اصلی مردم منطقه خیاطی است و مابقی بیکار هستند و بعضی به‌خاطر این بیکاری و فقر، دچار اعتیاد می‌شوند، عنوان کرد: مساله بزرگی که در منطقه وجود دارد کمبود خودباوری است، جوانان به توانایی‌های خود باور ندارند، در نتیجه فکر می‌کنم این طرح آموزشی به اشتغال و خودباوری افراد کمک کند.

سروی در تشریح این طرح گفت: طرح اشتغال‌زایی چون دیگر فعالیت‌های ما خودجوش و مردمی است اما برای مشارکت نهادهای دولتی و منطقه اعلام آمادگی کرده و از این امر استقبال می‌کنیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ما خدا را بابت توفیق خدمت به مردم بلوچستان شکرگزاریم و هر چند به وقوع این حوادث راضی نیستیم اما شاید این سیل معجزه و نعمتی بوده که نگاه‌ها به سوی این مردم متوجه شود و غبار محرومیت از منطقه برداشته شود.

مسؤول قرارگاه تبلیغی عملیاتی عمار خراسان رضوی در پایان تصریح کرد: اینکه هر گروهی در بخشی از مناطق سیل‌زده مستقر شود یک طرح تشکیلاتی کشوری در منطقه سیل‌زده سیستان و بلوچستان بوده و تقسیم بندی شده است و چه خوب است اگر دوستانی قصد خدمت و محرومیت زدایی در این شهر دارند، همه به صورت متمرکز در یک جا کار کنند.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول