اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

مرز انقلابیگری اندیشیدن است

مشاور رئیس نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌ها با بیان اینکه اگر در موضوعات اجتماعی اهل تفکر باشیم به‌شدت انقلابی می‌شویم، گفت: مرز بین انقلابی بودن و نبودن، تفکر و اندیشیدن است.

مرز انقلابیگری اندیشیدن است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت الاسلام علیرضا پناهیان عصر امروز در ششمین نشست تحلیل و ایده‌پردازی گام دوم انقلاب که در مجتمع دانشجویی امام رضا(ع) برگزار شد، اظهار کرد: اساسا در دین و مرام ما اندیشیدن یکی از عبادت‌های برجسته است و یک ساعت تفکر از سال‌ها عبادت بالاتر است، دین نیز به‌گونه‌ای طراحی شده است که بدون تفکر قابل پذیرش نیست.

مشاور رئیس نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌ها با بیان اینکه انسان بدون تفکر برای دینداری اقناع نمی‌شود، بیان کرد: اگر از یک جامعه‌ای تفکر را گرفتند، دین نیز از بین می‌رود.

وی تصریح کرد: در مقام تشخیص تکلیف باز هم باید تفکر کنیم، در این زمینه کسانی هستند که می‌خواهند ما را به غلط بیاندازند.

پناهیان با یادآوری اینکه ابزار تفکر صحیح در انسان هست و به‌طور غریزی می‌تواند تفکر کند، خاطرنشان کرد: اکنون ما در جامعه بیش از اینکه نگران تفکر غلط باشیم، نگران فکر نکردن هستیم.

مشاور رئیس نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌ها بیان کرد: در سبک زندگی جدید مردم را وادار می‌کنند که فکر نکنند، ابزار رسانه‌ای کاری می‌کند که جزئیات جذاب آن‌ها را سرگرم کند و قدرت تفکر و تحلیل را از آن‌ها می‌گیرد.

وی تاکید کرد: کسی که مشغول و سرگرم دوست داشتنی‌های خودش می‌شود دیگر امکان تفکر ندارد، در خیلی از مواقع، وقتی می‌خواهیم در امور معنوی به نتیجه‌ای برسیم، خودمان باید با تفکر به آن نتیجه برسیم.

پناهیان با اشاره به انتخابات در پیش رو عنوان کرد: در انتخابات مجلس زمینه‌ای پیش آمده که مردم نتیجه تفکر خودشان را عرضه کنند، حتی انتخاب خوب نیز بدون فکر معلوم نیست چقدر ارزش داشته باشد.

مشاور رئیس نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌ها تشریح کرد: برخی اوقات تبلیغات می‌خواهد جای تفکر را بگیرد، این غلط است، تبلیغات دینی باید قدرت تفکر را به انسان بدهد، اما تبلیغات اغواگر قدرت تفکر را از آن‌ها می‌گیرد.

وی با بیان اینکه انسان باید راه درست را با تفکر پیدا کند، اظهار کرد: کسانی که ابلیسی هستند مردم را نا به‌جا می‌ترسانند و به طمع انداختن نیز کار ابلیس است.

پناهیان تصریح کرد: قرآن کریم به‌گونه‌ای نازل شده است که با تفکر می‌توان از آن بهره برد و آن را فهمید.

مشاور رئیس نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌ها با بیان اینکه یکی از ابزارهای اندیشیدن برای ما مطالعه استف افزود: مطالعه انسان را به فکر وادار می‌کند.

وی توضیح داد: ما نباید فکر کنیم که تفکر بدون تمرین و سبک زندگی درست به‌دست می‌آید، انسان برای اینکه بخواهد اهل اندیشه شود باید محصولات اندیشه دیگران را بخواند و نقد کند تا به مقام اندیشه برسد.

پناهیان تاکید کرد: اندیشیدن با مجذوب شدن و غرق شدن متفاوت است، قرآن با همه زیبایی‌اش جاذبه و دافعه را با هم دارد تا شما را به تفکر وادار کند.

مشاور رئیس نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌ها با بیان اینکه اگر در موضوعات اجتماعی اهل تفکر باشیم، به‌شدت انقلابی خواهیم شد، اظهار کرد: مرز بین انقلابی بودن و نبودن همین تفکر و اندیشیدن است.

وی با اشاره به اهمیت تفکر در تشخیص راه حق ادامه داد: کسی که اهل اندیشه باشد راه درست را پیدا می‌کند و قدر ولایت فقیه را خواهد دانست.

پناهیان گفت: طبق آمار در بیشتر وصیتنامه‌های شهدا چهار بار به عاشورا و امام حسین(ع) اشاره شده است و بعد از آن به بیشترین موضوعی که اشاره شده، تأکید بر ولایت فقیه است.

مشاور رئیس نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌ها با اشاره به وصیتنامه شهید سلیمانی و اهمیت ولایت فقیه در آن ادامه داد: حتی اگر مسلمان هم نباشید و بیایید تفکر کنید به همین نتیجه‌ای می‌رسید که شهید سلیمانی بعد از عمری شیعه بودن و اندیشه رسیده است.

وی توضیح داد: مردم و مسؤولان ما اگر به تفکر بپردازند همه به مواضع درستی می‌رسند، حرکات فرهنگی ما باید منجر به بالا بردن سطح تفکر شود.

پناهیان با اشاره به اهمیت نوشتن در تفکر گفت: تبدیل تفکر به کتاب خیلی به تفکر کمک می‌کند و اگر کسی بنویسد آن وقت قدر کتاب و خواندن را متوجه می‌شود.

مشاور رئیس نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌ها بیان کرد: اگر ما به دین دعوت کنیم، دوست و دشمن زیادی پیدا می‌شود اما اگر به تفکر دعوت کنیم، کسی نمی‌تواند مخالفت کند و خود به خود کسی که اهل تفکر بشود دیندار نیز می‌شود.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم شعبه سوم پاتوق کتاب واقع در مجتمع دانشجویی امام رضا(ع) با حضور حجت الاسلام پناهیان افتتاح شد.

انتهای پیام/ 70051

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول