اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

مشهد؛ میزبان سی‌ و هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، با بیان اینکه سی‌ و هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در مشهد برگزار می‌شود، گفت: این مسابقات 200 مهمان خارجی دارد و شرکت‌کنندگان در سه رشته قرائت، حفظ و ترتیل به رقابت می‌پردازند.

مشهد؛ میزبان سی‌ و هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مهدی قره شیخلو امروز در نشست سی‌وهفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم که در استانداری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: در طول 36 دوره قبلی این مسابقات، فقط یک دوره خارج از تهران برگزار شده است که آن هم در مشهد بوده است و این دومین دوره‌ای است که این مسابقات در شهر مشهد برگزار می شود.

وی گفت: سی‌ و هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم 22 فروردین ماه 99 در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی افتتاح می‌شود و بعد از سه روز برگزاری، در 26 فروردین ماه در تالار قدس خاتمه پیدا می‌کند و در 28 فروردین مطابق هر دوره شرکت‌کنندگان نزد مقام معظم رهبری حاضر می‌شوند.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه این مسابقات 200 نفر مهمان خارجی دارد، اظهار کرد: شرکت کنندگان که شامل آقایان، بانوان و طلاب هستند در سه رشته قرائت، حفظ و ترتیل به رقابت می‌پردازند.

رئیس ستاد مرکزی این دوره از مسابقات ادامه داد: امکانات در تهران و در مصلای امام خمینی(ره) همه ساله وسیع بوده است، اما امسال با توجه به برگزاری این مسابقات در رواق امام خمینی (ره) امکانات کمی محدود شده است که امیدواریم با امکانات سخت‌افزاری و نیروی انسانی موجود در استان، مشکلی پیش نیاید.

قره شیخلو با اشاره به اینکه اکثر قریب به اتفاق شرکت‌کنندگان اهل تسنن و از قاریان بزرگ کشورهایشان هستند، تشریح کرد: قبل انقلاب کشور ما صاحب دو رتبه در مسابقات بود که الحمدلله پس از انقلاب اسلامی، تعداد رتبه‌های قرآنی به 200 رتبه بین‌المللی ارتقا پیدا کرد.

وی یادآور شد: از یک هفته قبل از مسابقات، کاروان‌های قرآنی به شهرستان‌ها اعزام می‌شوند و همچنین در مشهد هم خیمه‌های قرآنی و محافل انس با قرآن برگزار می‌شود.

مسابقات بین‌المللی قرآن کریم یک برند بین‌المللی در جهان اسلام است

استاندار خراسان رضوی هم در بخش دیگری از این نشست گفت: مسابقات بین‌المللی قرآن کریم یک برند بین‌المللی در جهان اسلام است که بسیار مفتخریم این رویداد بزرگ قرآنی این دوره در استان ما برگزار می‌شود.

علیرضا رزم حسینی با اشاره به اینکه این مسابقات فقط مربوط به استان نیست بلکه مربوط به کل نظام و آبروی جمهوری اسلامی است، بیان کرد: امام رضا(ع) چنین جاذبه‌ای دارد که همه دوست دارند رویدادهای فرهنگی آنها در مشهد برگزار شود.

وی تاکید کرد: البته میزبان اصلی این مسابقات آستان قدس رضوی است و ما هم آمادگی کامل برای همکاری و بهتر برگزار شدن این رویداد بزرگ را داریم.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به محدود بودن امکانات استانی اظهار کرد: سازمان اوقاف هر امکاناتی که در تهران دارد را بیاورد و در مشهد به کار گیرد که ان‌شاالله یک مسابقه آبرومند و در شأن قرآن برگزار شود.

رزم حسینی تشریح کرد: ما باید از این مسابقات حداکثر استفاده را برای جذب مخاطب جوان اعم از دانشجویان و دانش‌آموزان ببریم و بهتر است در روند این مسابقات جایگاه ویژه‌ای برای مخاطب جوان داشته باشیم که سبب جاری شدن فرهنگ قرآنی در بین جوانان شود.

وی با اشاره به برگزاری این مسابقات در فصل بهار متذکر شد: در این دوره با توجه به اینکه در فصل بهار است و شهرداری همه ساله شهرآرایی زیبایی در این فصل دارد؛ باید ابتکارات خاصی به مناسبت این مسابقات در فضای شهری انجام شود.

استاندار خراسان رضوی پیشنهادی هم برای این دوره از مسابقات داشت که آن را اینگونه بیان کرد: بعد از اتمام این مسابقات دستاوردهای فرهنگی مانند یادمان باید در فضای شهری به یادگار بماند که با همت شهرداری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی باید صورت گیرد.

برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن؛ امری واجب برای جامعه 

در ادامه این نشست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی گفت: با توجه به تهدیدات فرهنگی که به طور همه جانبه از بیرون مرزها به کشور تحمیل می‌شود؛ برگزاری این رویدادهای فرهنگی و مذهبی برای جامعه واجب است.

حسن جعفری افزود: در خلال این مسابقات شناساندن ابعاد شخصیتی شهید سلیمانی برای شرکت کنندگان و مخاطبین می‌تواند انجام شود که به نظرم کار خوبی است.

مسابقات قرآن؛ مهم‌ترین داروی فرهنگی برای جامعه 

مسؤول مرکز قرآنی آستان قدس رضوی دیگر سخنران این مراسم بود که گفت: مسابقات قرآن از مهم‌ترین داروهای فرهنگی برای جامعه امروز است.

سید مسعود میریان افزود: این مسابقات فقط مربوط به سازمان اوقاف نیست بلکه یک پروژه ملی و آبروی نظام جمهوری اسلامی است.

گفتنی است؛ سی‌وهفتمین دروه مسابقات بین‌المللی قرآن کریم از 22 تا 26 فروردین ماه 99 به میزبانی مشهد در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 70061/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول