اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

تست کرونای ۷ نفر در مشهد مثبت شد

سخنگوی کارگروه اطلاع رسانی عمومی کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تست ۱۹ نفر به ویروس کووید۱۹ در خراسان رضوی مثبت است که از این تعداد ۹ نفر در نیشابور، ۷ نفر در مشهد و سه نفر در سبزوار بستری هستند.

تست کرونای ۷ نفر در مشهد مثبت شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حمیدرضا رحیمی عصر امروز در نشست خبری با بیان اینکه اطلاع‌رسانی‌های محیطی در زمینه پویش «در خانه می‌مانیم»، به شکل گسترده‌ای در سطح شهر مشهد در حال اجراست، اظهار کرد: در نشستی که امروز اعضای شورای شهر مشهد با رئیس دانشگاه داشتند، مصوب شد در حوزه‌های پشتیبانی و برخی از امکانات شهری با دانشگاه همکاری داشته باشند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تأکید کرد: باید با نهایت توان تلاش کرد که چرخه انتقال ویروس شکسته شود، با همکاری هلال احمر، پنج پایگاه به‌منظور آموزش، اطلاع‌رسانی، تب‌سنجی و بیماریابی در مکان‌های پرتردد از جمله پایانه مسافربری راه‌اندازی شده است.

وی از همکاری سپاه امام رضا(ع) و بسیج جامعه پزشکی در راه‌اندازی پایگاه‌های تب‌سنجی و بیماریابی در ورودی‌های مشهد خبر داد.

رحیمی افزود: از تاریخ ۳۰ بهمن ماه تا صبح امروز ۲۵۰ نفر با علائم سندرم حاد تنفسی به مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد مراجعه کرده‌اند که از این تعداد در حال حاضر ۲۰۶ نفر در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه بستری هستند.

مسؤول کارگروه اطلاع‌رسانی عمومی بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: از این ۲۰۶ نفر، ۷۴ بیماردر بیمارستان شریعتی بستری هستند.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت ۳۴ نفر نیز با حال عمومی مناسب از مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه مرخص شدند. 

رحیمی تصریح کرد: بر اساس اعلام وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی نتیجه تست ۱۹ نفر به ویروس کووید۱۹ در خراسان رضوی مثبت است که از این تعداد ۹ نفر در نیشابور، ۷ نفر در مشهد و سه نفر در سبزوار بستری هستند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بهترین روش در مراحل اولیه بیماری را خود مراقبتی در منزل عنوان کرد و افزود: در صورت تشدید علائم و مشکلات تنفسی فرد باید به مراکز خدمات جامع سلامت مراجعه و سپس به سطوح دو و سه ارجاع می شوند. 

وی با بیان اینکه برای ارائه خدمات به بیماران در صورت نیاز ۵۰۰ تخت آماده‌سازی شده است، خاطرنشان کرد: در صورتی که بیمارستان شریعتی تکمیل شود دیگر مراکز درمانی برای بستری شدن بیماران آماده شده و این تعداد به جز سوله‌ها و بیمارستان‌های صحرایی است.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول