اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

تعداد مبتلایان قطعی کرونا در خراسان رضوی به 568 نفر رسید/ حریرچی: به مشهد سفر نکنید

طبق اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تعداد مبتلایان قطعی به کرونا در خراسان رضوی به 568 نفر رسید.

تعداد مبتلایان قطعی کرونا در خراسان رضوی به 568 نفر رسید/ حریرچی: به مشهد سفر نکنید

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، بر اساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا، مطابق نتایج آزمایشگاهی از ظهر دیروز تا امروز دوشنبه 26 اسفندماه، هزار و 53 مورد جدید ابتلای قطعی به کووید۱۹ در کشور شناسایی شده و مجموع مبتلایان به این بیماری در کشور به 14 هزار و 991 نفر رسید.

تعداد مبتلایان قطعی به کرونا در خراسان رضوی نیز تا ظهر امروز، همچنان 568 تن است و امروز آمار جدیدی در این مورد اعلام نشده است.

روز گذشته تعداد مبتلایان جدید به کرونا در خراسان رضوی با رشد 476 درصدی زنگ‌ هشدار را پرصداتر از همیشه برای مسؤولان به صدا درآورد.

معاون کل وزیر بهداشت هم که امروز به مشهد سفر کرده، در گفت‌وگو با شبکه خبر اظهار کرد: متاسفانه روند بستری و ابتلا به کرونا در مشهد رو به افزایش است.

ایرج حریرچی در این ارتباط زنده تلویزیونی گفت: اکثریت مبتلایان به کرونا در مشهد منشا خارج استانی دارند، از هموطنان عزیز خواهش می‌کنم امسال از آمدن به مشهد خودداری کنند و از راه دور امام رضا(ع) را زیارت کنند، امکانات مشهد فقط برای مردم خودش کافی است.

همچنین طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی مشهد، از ۳۰ بهمن ماه تا 9 صبح امروز، در مجموع 2 هزار و 918 بیمار مبتلا به عفونت‌های تنفسی و مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری شدند که از این تعداد هزار و 687 نفر متعلق به مشهد و ۱۲ شهر تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند.

تاکنون یک هزار و 851 بیمار مشکوک به کرونا که در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری بودند بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده‌اند که 982 نفر آنها در محدوده دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند.

تعداد بیماران بستری شده به خاطر عفونت حاد تنفسی در بیمارستان‌های زیر نظر دانشکده علوم پزشکی نیشابور که شهرستان فیروزه را نیز زیرپوشش دارد طی این مدت 546 نفر بوده که 354 نفر آنها با دریافت خدمات درمانی سلامتی خود را بازیافته‌اند.

283 نفر از بیماران حاد دستگاه تنفسی نیز در مراکز درمانی زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه تحت معالجه قرار گرفتند که 220 نفر آنها  تاکنون بهبود یافته و مرخص شده‌اند.

دانشگاه علوم پزشکی سبزوار نیز که پنج شهرستان خوشاب، جوین، جغتای، داورزن و سبزوار را در غرب خراسان رضوی زیرپوشش دارد طی این مدت 159 بیمار حاد تنفسی داشته که 98 نفر آنان تاکنون درمان شده و از بیمارستان مرخص شده‌اند.

شمار افراد بستری مبتلا به عفونت‌ حاد تنفسی در حوزه دانشگاه علوم پزشکی گناباد 138 نفر است که تاکنون 114 نفر از این بیماران درمان شده و سلامتی خود را بازیافته‌اند.

در حوزه جغرافیایی دانشگاه علوم پزشکی تربت‌جام شامل شهرستان‌های تایباد، باخرز، صالح‌آباد و تربت‌جام نیز 105 نفر به خاطر ابتلا به عفونت حاد تنفسی در بیمارستان بستری شدند که با تلاش پزشکان و پرستاران این دانشگاه 83 نفر آنان تاکنون سلامتی خود را بازیافته‌اند.

گفتنی است؛ طبق گفته پزشکان و مسؤولان بهترین راه پیشگیری از ابتلا به کرونا ویروس، پرهیز از سفرهای بین شهری غیر ضروری بوده که در این خصوص بر محدودیت در رفت و آمد و سفرهای شهری و بین شهری غیرضروری تاکید شده‌است.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول