اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

کشت درخت سنجد در چناران برای نخستین بار

رئیس اداره جهاد کشاورزی چناران از استقبال کشاورزان برای کاشت درخت سنجد در چناران در سال 98 برای نخستین بار در این شهرستان خبر داد و گفت: چون این گیاه از نظر تاب‌آوری در برابر حوادث، طوفان، خشکسالی و آفات مقاوم بوده، همچنین، صرفه اقتصادی خوبی نیز دارد.

کشت درخت سنجد در چناران برای نخستین بار

حمید حاجی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در چناران با بیان اینکه سمیه اشتغال این شهرستان 2 هزار و 600 نفر بوده، اظهار کرد: از این تعداد سهم جهاد کشاورزی چناران 800 نفر بوده است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی چناران بیشترین اشتغال ایجاد شده را در حوزه گلخانه عنوان کرد و ادامه داد: در سال 98 بالغ بر 20 میلیارد تومان تسهیلات در حوزه‌های مختلف کشاورزی پرداخت شده است.

وی از استقبال کشاورزان برای کاشت درخت سنجد در چناران در سال 98 برای نخستین بار در این شهرستان خبر داد و گفت: چون این گیاه از نظر تاب‌آوری  در برابر حوادث، طوفان، خشکسالی و آفات مقاوم بوده، همچنین، صرفه اقتصادی خوبی نیز دارد، مورد استقبال کشاورزان این شهرستان قرار گرفته است.

حاجی‌نژاد با اشاره به خرید گندم در سال گذشته از کشاورزان، متذکر شد: حدود 60 تن گندم خریداری شده که بیش از58 تن گندم خوراکی و 2 هزار تن آن نیز بذر بوده است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی چناران تهیه کود را یکی از چالش‌های سال گذشته دانست و اضافه کرد:  با توجه به تنوع کود و سهم یکی از عمده‌ترین چالش بخش کشاورزی تهیه نهاد‌هایی با کیفیت است که امیدوارم رفع این مشکل در سال 99 مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به جایگاه جایگاه از نظر کشت و برداشت انواع میوه‌ها، متذکر شد: در بسیاری از این موارد در میان سایر شهر ستان‌های خراسان رضوی، چناران مقام نخست را دارد.

انتهای پیام/ 70031

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول