اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

شمار مبتلایان قطعی کرونا در خراسان رضوی به 1438 نفر افزایش یافت/ 77 مبتلای جدید طی 24 ساعت گذشته

طبق اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تعداد مبتلایان قطعی به کرونا در خراسان رضوی به یک هزار و 438 نفر رسید.

شمار مبتلایان قطعی کرونا در خراسان رضوی به 1438 نفر افزایش یافت/ 77 مبتلای جدید طی 24 ساعت گذشته

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، بر اساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا، مطابق نتایج آزمایشگاهی از ظهر دیروز تا امروز یکشنبه دهم فروردین ماه، 2 هزار و 901 مورد جدید ابتلای قطعی به کووید۱۹ در کشور شناسایی شده و مجموع مبتلایان به این بیماری در کشور به 38 هزار و 309 نفر رسیده است.

تعداد مبتلایان قطعی به کرونا در خراسان رضوی نیز تا ظهر امروز، با افزایش 77 نفری طی 24 ساعت گذشته، به یک هزار و 438 تن رسید.

براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ۸۶۹ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در خراسان رضوی مربوط به حوزه جغرافیایی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و بقیه متعلق به مناطق زیرپوشش پنج دانشکده‌ و دانشگاه‌ علوم پزشکی دیگر در این استان هستند.

دانشکده‌های علوم پزشکی نیشابور و تربت جام به ترتیب با ۱۸۶  و ۱۲۲ بیمار مبتلا به کرونا بعد از مشهد، در رده‌های دوم و سوم خراسان رضوی قرار دارند.

تعداد مبتلایان مبتلا به ویروس کرونا در حوزه زیرپوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار و تربت‌حیدریه نیز به ترتیب ۱۰۷ و ۱۰۲ نفر است و دانشگاه علوم پزشکی گناباد هم تاکنون ۵۰ مبتلا به کرونا داشته است.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی مشهد، طی دوره 39 روزه  از ۳۰ بهمن ماه 98  تا امروز، پنج هزار و ۹۶۴ بیمار مبتلا به عفونت حاد تنفسی و مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری شده‌اند که چهار هزار و ۲۱۹ نفر آنان تاکنون بهبود یافته اند.

سه هزار و ۷۹۷ نفر از بیماران بستری شده مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند که تاکنون ۲ هزار و ۴۹۶ نفر آنان بهبود یافته و به منزل بازگشته‌اند.

گفتنی است؛ طبق گفته پزشکان و مسؤولان بهترین راه پیشگیری از ابتلا به کرونا ویروس، پرهیز از سفرهای بین شهری غیرضروری بوده که در این خصوص بر محدودیت در رفت و آمد و سفرهای شهری و بین شهری غیرضروری تاکید شده‌ است.

انتهای پیام/ 70068

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول