اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

فرود اضطراری بالگرد اورژانس در تربت حیدریه/ جزئیات خسارت‌های بارندگی در بردسکن

رئیس بیمارستان رازی تربت حیدریه از فرود اضطراری بالگرد اورژانس گناباد به علت نوسانات جوی در پد بالگرد این بیمارستان خبر داد.

فرود اضطراری بالگرد اورژانس در تربت حیدریه/ جزئیات خسارت‌های بارندگی در بردسکن

به گزارش خبرگزاری فارس از خراسان رضوی، رئیس بیمارستان رازی تربت حیدریه از فرود اضطراری بالگرد اورژانس گناباد به‌علت نوسانات جوی در پد بالگرد این بیمارستان خبر داد.

مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه نیز خسارت ناشی از بارندگی در این شهرستان را 600 میلیارد ریال برآورد کرد.

برآورد خسارت 600 میلیارد ریالی به کشاورزان تربت حیدریه

مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تربت حیدریه اظهار کرد: براساس بر آوردهای اولیه، کاهش محسوس دما در دو روز اخیر به 5 هزار و 134 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان شامل محصولات باغی، زراعی و گلخانه‌ای 59 میلیارد و 936 میلیون ریال خسارت وارد کرده است.

محمدرضا عباسپور ادامه داد: سرمای شدید 48 ساعت گذشته به 2 هزار و 125 هکتار از محصولات زراعی شامل گندم، جو، چغندر قند و کلزا به مبلغ 97 میلیارد و 740 میلیون ریال خسارت وارد کرده که به‌طور میانگین خسارت وارده 17 درصد است.

وی اضافه کرد: به 3 هزار و 9 هکتار از محصولات باغی شامل بادام، آلو، زردآلو، گوجه سبز، آلوچه، پسته، گیلاس و گلابی به‌مبلغ 501 میلیارد و 330 میلیون ریال خسارت وارد شده که به طور میانگین این خسارت وارده 60 درصد برآورد شده است.

مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه با بیان اینکه علاوه بر محصولات زراعی و باغات به 820 متر مربع گلخانه به مبلغ 280 میلیون ریال نیز خسارت وارد شده، افزود: براساس تقسیمات این شهرستان به باغات بخش بایگ با 195 میلیارد و 850 میلیون ریال بیشترین و بعد از آن باغات و محصولات زراعی بخش کدکن با 163 میلیارد و 30 میلیون ریال، باغات بخش مرکزی با 132 میلیارد و 660 میلیون ریال و محصولات زراعی بخش رخ با 93 میلیارد و 440 میلیون ریال خسارت وارد شده است.

خسارت‌های ناشی از بارش برف بهاری در کدکن

رئیس مرکز جهاد کشاورزی بخش کدکن در گفت و گو با خبرنگار فارس در تربت حیدریه با بیان اینکه بارش برف بهاری و کاهش محسوس دما در روزهای اخیر، خسارت زیادی به کشاورزان و باغداران بخش کدکن وارد کرده است، گفت: کاهش محسوس دما به 215 هکتار از مزارع بخش کدکن که شامل 60 هکتار اراضی جو، 70 هکتار گندم و 85 هکتار چغندرقند یعنی به طور میانگین 13 درصد که معادل 6 میلیارد و 650 میلیون ریال می‌شود، خسارت وارد کرده است.

علی عباسیان تصریح کرد: به باغات بخش کدکن در سطح 644 هکتار (باغات آلو، آلوچه، بادام و زردالو) به‌طور میانگین 72 درصد، با ارزش 156 میلیارد و 380 میلیون ریال خسارت وارد شده است.

خسارات 2 میلیارد تومانی درحوزه راه‌های بردسکن

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بردسکن در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: بارندگی‌های اخیر خسارات عمده‌ای را به راه‌ها وابنیه فنی در محورهای مختلف این شهرستان وارد کرده است.

علی اکبر یوسفیان با بیان اینکه خسارات وارده به محورهای جاده قدیم بردسکن ـ سبزوار، محور بردسکن به انابد و نیز 10 روستای این شهرستان است، افزود: محورهای روستایی سیف‌آباد، درونه، خوشاب، کلاته جمعه، کلاته نو و کلاته آقا مهدی منجر به آب‌بردگی راه‌های روستایی و ابنیه فنی دراین محورها شده است.

وی با اشاره به اینکه محور درونه به سمت بیارجمند شاهرود مسدود اعلام می‌شود، یادآور شد: محور بردسکن ـ انابد به سمت طبس تا اطلاع ثانوی مسدود است.

فرود اضطراری بالگرد اورژانس گناباد در بیمارستان رازی تربت حیدریه

رئیس بیمارستان رازی تربت حیدریه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از فرود اضطراری بالگرد اورژانس گناباد  به علت نوسانات جوی در پد بالگرد این بیمارستان خبر داد.

محمد عجم بیان کرد:  این بالگرد از گناباد به مقصد مشهد برای انتقال بیماری که از ناحیه شریان مچ دست راست دچار سانحه شده، اعزام شده بود که به‌دلیل نوسانات جوی هوا در پد بالگرد بیمارستان رازی تربت حیدریه مجبور به فرود اضطراری می‌شود.

وی ادامه داد: این بیمار در بیمارستان رازی تربت حیدریه بستری شد و ادامه مراقبت‌های درمانی در این سیستم انجام می‌شود، برای نخستین‌بار در تربت حیدریه فرود اضطراری بالگرد اورژانس انجام شد.

رئیس بیمارستان رازی تربت حیدریه تصریح کرد: ضمنا پد بالگرد از دو سال پیش در این بیمارستان با رعایت استانداردهای لازم احداث شده و در شرایط بحران آماده خدمت‌رسانی به مردم این شهرستان است.

انتهای پیام/ 70031/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول