اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

کارگران سرگذر در پروژه‌های شهری مشغول به کار می‌شوند

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد با بیان اینکه کارگران سرگذر در پروژه‌های شهری مشغول به کار می‌شوند، گفت: به تمامی مناطق و حوزه‌های شهرداری ابلاغ می‌شود که موظف اند نیروی کارگری روزمزد خود را از بین کارگران مستقر در جایگاه‌ها تامین کنند.

کارگران سرگذر در پروژه‌های شهری مشغول به کار می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد، مهدی یعقوبی اظهار کرد:  قرار است با هدف تکریم قشر پرتلاش کارگر، هدایت و ساماندهی کارگران در جایگاه‌هایی که شهرداری در سطح شهر ایجاد خواهد کرد، صورت پذیرد.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد با بیان اینکه ساماندهی کارگران سرگذر بدون مشارکت و همکاری سایر ادارات و سازمان‌های مرتبط، مقدور نخواهد بود، گفت: شهرداری مشهد در سال‌های قبل نیز برای این منظور اقداماتی انجام داده است و جایگاهی را برای ساماندهی کارگران به صورت آزمایشی در میدان سلمان ایجاد کرده که مورد استقبال قرار نگرفته است، چراکه دستگاه‌های مرتبط دیگر هم باید به وظایف قانونی خود در این خصوص عمل کنند.‎

وی تصریح می‌کند: از سال گذشته به دلیل اهمیت این موضوع مجددا ساماندهی کارگران ساختمانی را به جد در دستور کار حوزه معاونت خدمات شهری شهرداری قرار دادیم و در نیمه دوم سال گذشته مشاوری برای این منظور در نظر گرفتیم تا کار قبلی را آسیب شناسی و راهکار اجرایی ارائه کند که گزارش نهایی فاز اول مطالعات، هفته قبل ارائه شد.

یعقوبی افزود: در فاز اول مطالعات، وظایف قانونی کلیه دستگاه‌های مرتبط استخراج شده و قرار است با محوریت استانداری و مدیران دستگاه‌های مرتبط این موارد بررسی و نهایی شود، همچنین این امر در قالب یک کار گروهی و هماهنگ برای ساماندهی اصولی کارگران، به عنوان اولین کلانشهر ایران اسلامی اقدام گردد.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: به موازات این موضوع نیز بانک اطلاعاتی کامل کارگران، دسته بندی آنها از نظر تخصص و نهایتا ثبت اطلاعات در اپلیکیشنی که شهروندان بتوانند به راحتی به نیروی کار مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند و ضرورتی برای حضور فیزیکی کارگران در سر گذرها نباشد، دنبال خواهد شد که پیش بینی می‌کنیم در ماه‌های آتی بتوانیم این فرایند را به طور کامل اجرایی کنیم.

وی گفت: با توجه به شرایط فعلی حاکم بر شهر به دلیل شیوع ویروس کرونا و بنا به دستور شهردار، در قالب یک کار ضربتی طی هفته آینده چهار جایگاه جدید علاوه بر جایگاه موجود، با سازه سبک و با پراکنش مناسب در سطح شهر ایجاد گردد، تا دسترسی کارگران به این جایگاه‌ها تسهیل شود و با استقرار کارگران در این محل‌ها، دسترسی شهروندان هم برای تامین نیروی کار راحت تر گردد و بتوانیم با ثبت مشخصات کارگران در این جایگاه‌ها بانک اطلاعاتی جامعی را تهیه کنیم تا ارائه خدمت به این عزیزان هدفمند و برنامه ریزی شده انجام پذیرد.‎

یعقوبی افزود: کارگران به طور معمول از ساعت هفت صبح به محل‌های مشخص مراجعه می‌کنند و ساعت‌ها در آن محل می‌نشیند و این درحالی است که برای تعدادی از آنها کاری پیدا نمی‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد اعلام کرد: در این طرح کارگران به جایگاه‌های شهرداری هدایت خواهند شد و متناسب با زمان حضور کارگر در جایگاه، نوبت دهی می‌شوند، در همین راستا کارفرمایان و شهروندان می‌توانند نیروی کار مورد نیاز خود را از این محل‌ها تامین کنند.

وی خاطرنشان کرد: البته برای رونق بخشیدن به این جایگاه‌ها به تمامی مناطق و حوزه‌های شهرداری ابلاغ خواهد شد که موظف اند نیروی کارگری روزمزد خود را از این جایگاه‌ها تامین کنند و هر روز از بین نیروهای ثبت نام شده که تا ساعت ۱۰ صبح موفق به پیدا کردن کار نمی‌شوند تعداد مورد نیاز برای پروژه‌های بزرگی نظیر کشف رود اعزام خواهند شد و این کار با گردش مناسب و برنامه ریزی شده انجام خواهد شد تا در طول ماه بتوانیم کارگران بیشتری را مشغول کنیم.

یعقوبی گفت: در ادامه اجرای طرح به تدریج با اقدامات کنترلی بیشتر و شناسایی کارگران تخصصی واقعی برنامه‌های حمایتی دیگری هم با همکاری سایر دستگاه‌های مرتبط اجرایی خواهیم کرد که به تدریج اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/ 70061

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول