اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

کشف ۴ تن و ۹۹ کیلوگرم مواد مخدر در مرزهای خراسان رضوی طی سال گذشته

فرمانده مرزبانی استان خراسان رضوی، از کشف ۴ تن و ۹۹ کیلوگرم مواد مخدر در سال ۹۸ خبر داد و گفت: در سال گذشته، نزدیک به ۱۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق و ۵۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق نیز کشف شده است.

کشف ۴ تن و ۹۹ کیلوگرم مواد مخدر در مرزهای خراسان رضوی طی سال گذشته

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سردار ماشاءلله جان‌نثار پیش از ظهر امروز در نشست خبری گزارش عملکرد فرماندهی مرزبانی خراسان رضوی در سال 98 و اقدامات مقابله با کرونا که در ستاد فرماندهی مرزبانی این استان برگزار شد، اظهار کرد: مرزبانی در کنار سایر نیروی‌های مسلح و مسؤول اقدامات پیشگیرانه مؤثری را در ایام کرونا انجام داده که بخشی از آن کنترل مبادی ورودی به شهرهای مرزی مانند درگز و گردنه تیوان است که مرزبانان در سرمای زیر صفر درجه بیش از ۴۰ شبانه‌روز از مرزها حفاظت می‌کنند و خوشبختانه درگز جزو شهرستان‌های سفید است.

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی با اشاره به اینکه مرزبان‌های ما جهت کنترل تفرجگاه‌ها در ۱۳ فروردین سال جاری حضور فعال داشتند، بیان کرد: مرزبان‌ها در ۴ معبر استان مستقر شده و طبق مصوبه استانداری تیم پزشکی نیز در دوغارون مستقر شدند که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مسؤولیت پایش را برعهده‌ دارند.

وی با یادآوری اینکه فعالیت‌های مرزبانی در معبرهای مختلف تعطیل نمی‌شود، چرا که وظیفه‌ حفاظت و صیانت از مرزها را برعهده دارد، عنوان کرد: در بخش رزمایش همدلی مؤمنانه نیز مرزبانی اقدامات مؤثری را از جمله قربانی ۱۵ رأس گوسفند و توزیع ۵۰۰ بسته معیشتی و بهداشتی در حوزه‌های مرزی داشته‌ایم.

جان‌نثار خاطرنشان کرد: مأموریت اصلی مرزبانی حفاظت، صیانت و حراست از مرزهای مقدس جمهوری اسلامی ایران است که در این ضلع وظیفه دارد از ورود کالاهای قاچاق و مواد مخدر جلوگیری کند.

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی با بیان اینکه سال گذشته ۴ تن و ۹۹ کیلوگرم مواد مخدر که نزدیک به یک تن از این مواد هروئین بوده کشف شده است، بیان کرد: همچنین در سال 98 نزدیک به ۱۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق و ۵۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق نیز کشف شده است.

وی با اشاره به اینکه در بخش دیپلماسی مرزی ملاقات با کشورهای مختلفی را از جمله افغانستان و پاکستان را داشتیم که منجر به ۲۲۰ ملاقات مرزی شده است، گفت: در باجگیران، لطف‌آباد، سرخس و دوغارون نیز که چهار معبر اصلی خراسان رضوی است بحث کنترل مبادی ورودی و خروجی را داشته‌ایم.

جان‌نثار افزود: با توجه به نامگذاری سال جدید به‌نام «جهش تولید» در این راستا نیز مرزبانی تلاش کرده تا امنیت را در مرزها ارتقا دهد و فرصت و ظرفیت مناسبی را برای فعالیت‌های مختلف کشاورزی، دامداری، تجارت ایجاد کند.

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی با اشاره به اینکه اجازه تردد غیرمجاز در مرزهای غیررسمی را نمی‌دهیم، ادامه داد: هر ساله در پایان اسفندماه شاهد افزایش خروج اتباع افغانستان هستیم که در پایان سال گذشته تقریباً دو برابر شده است. 

وی با بیان اینکه خوشبختانه برای کارکنان و سربازان مرزی اقدامات پیشگیرانه‌ای اعمال شده است، متذکر شد: تا کنون هیچ‌گونه ابتلای بیماری کارکنان و سربازان در خراسان رضوی به ویروس کرونا گزارش نشده است.

جان‌نثار از افزایش ۴۹ درصدی مواد مخدر به نسبت سال‌های گذشته خبر داد و منشأ این کشفیات را از خارج از مرزهای خراسان رضوی عنوان کرد.

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی با تأکید بر اینکه حقوق و رسیدگی‌های معیشی کارکنان مرزبانی به‌خوبی انجام می‌شود، اضافه کرد: در سال‌های گذشته نیز در راستای کنترل و حراست مرزها اقدامات مختلفی انجام شده است.

وی از دامداران خواست تا با مراقبت بیشتر مانع خروج دام‌هایشان از مرزهای کشور شوند و اظهار کرد: رانندگانی که قصد ورود یا خروج از کشور را دارند، مراقب باشند تا برخی افراد کالاهای قاچاق و مواد مخدر را در خودروهایشان جاسازی نکنند.

جان‌نثار تصریح کرد: کشورهای دوست و همسایه ما نیز لازم است مراقبت کنند تا اتباع آن‌ها به‌طور غیرقانونی قصد ورود به کشور ما را نداشته باشند تا مشکلی به‌وجود نیاید.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی مرزبانی خراسان رضوی نیز در ادامه این نشست، ضمن تشکر از خدمات مدافعان سلامت خطاب به پرستاران حاضر در جلسه، گفت: جهاد، فداکاری و ایثارگری که شما عزیزان انجام دادید، در تاریخ زندگی شما ثبت و ذخیره‌ای برای عالم قیامت است.

حجت الاسلام علیرضا رامیار با اشاره به اینکه در این جلسه بنا داریم از زحمات پرستاران عزیز تقدیر و تشکر کنیم، یادآور شد: طبق سفارش قرآن هرکس در مسیر خداوند جهاد کرده و از مرزهای دینی، جغرافیایی، فرهنگی و ارزش‌های خودش مجاهدت کند راه هدایت برایش گشوده‌ می‌شود.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بهترین تعاریف و مصادیق را برای جامعه پزشکان و پرستاران به‌کار برده‌اند، متذکر شد: کاری که برای رضای خداوند باشد ارزشمند است، مردم عزیز ما نیز همواره قدرشناس کادر پزشکی و سلامت هستند.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی مرزبانی خراسان رضوی با اشاره به اینکه متأسفانه برخی از مردم ما هنوز مرزبان و مرزبانی را نشناخته‌اند، تصریح کرد: نتیجه‌ مرزشناسی این است که مرز هراسی نخواهیم داشت.

گفتنی ‌است؛ در این جلسه از زحمات پرستاران و کادر پزشکی مرزبانی در بیمارستان‌ و کلینیک‌ها تقدیر شد. 

انتهای‌پیام/ 70058/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول