اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

فارس من| اعتبار لازم برای تکمیل آسفالت جاده جغتای ـ منیدر وجود ندارد

سرپرست اداره راه و شهرسازی جغتای، جوین، خوشاب گفت: ۳ کیلومتر از جاده جغتای ـ منیدر آسفالت شده و ۱۴ کیلومتر از آن در انتظار اعتبار از وزارت راه و شهرسازی است.

فارس من| اعتبار لازم برای تکمیل آسفالت جاده جغتای ـ منیدر وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از جغتای، مخاطبان در «فارس من» سوژه‌ای با عنوان «قصه پرغصه اهالی روستای منیدر جغتای» را ثبت کرده و درخواست پیگیری آن را داشته‌اند.

سرپرست اداره راه و شهرسازی جغتای، جوین و خوشاب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، با اشاره به اینکه ۳ کیلومتر از جاده جغتای ـ منیدر آسفالت شده است، اظهار کرد: ۱۴ کیلومتر از این پروژه باقی‌مانده که زیرسازی آن انجام شده و در انتظار اعتبار از وزارت راه و شهرسازی است.

علی اصغر استیری ادامه داد: مطالعات روی چند کیومتر از راه انجام شده، ولی متأسفانه برای مابقی راه مطالعاتی از جهت راه‌های دسترسی، مناطق مهم سیلاب‌خیز، قرار گرفتن ابنیه‌ها و برآورد هزینه‌ها هنوز انجام نشده است.

وی با بیان اینکه ۳ سال است که اداره راهداری از راه و شهرسازی تفکیک شده، اضافه کرد: دستوری که ۶ ماه قبل وزیر راه و شهرسازی صادر کرد، این بود که ساخت راه‌های روستایی با اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای باشد و باید این پروژه را تحویل اداره راهداری دهیم.

با کمبود اعتبار مواجه هستیم

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جغتای در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: در سال گذشته ۲۰۰ میلیون اعتبار  صرف بتن‌ریزی، ساخت و آسفالت بخش آبنمای رودخانه کهنه شد.

سیدابراهیم سیدآبادی افزود: متأسفانه بعد از چندین بار تذکر به کشاورزان روستای کهنه برای مشخص کردن وضعیت عبور لوله‌های کشاورزی از آبنمای رودخانه کهنه، توجهی نکردند، در نتیجه با شکافتن کانال، آب شستگی به وجود آمد که با وقوع سیل آبنما کاملا تخریب شد.

وی گفت: در حال حاضر حمل و نقل از پاچنار به علت مسدود بودن امکانپذیر نیست و از بخش سر حد روستای منیدر انجام می‌شود.

رئیس اداره حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به اینکه باید تکلیف کشاورزان کهنه‌ای با فرمانداری و جهاد کشاورزی مشخص شود، تصریح کرد: برای ساخت دوباره آبنمای رودخانه کهنه نیاز به ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار است که در حال حاضر برای اداره راهداری مقدور نیست و تا زمانی که کشاورزان کهنه‌ای وضعیت لوله‌های آب کشاورزی را مشخص نکنند ساخت دوباره آبنما بی‌فایده است.

سیدآبادی عنوان کرد: تا زمانی که آبنمای رودخانه کهنه ساخته نشود جاده جغتای ـ منیدر مسدود است و آسفالت جاده فایده‌ای ندارد.

انتهای پیام/ ۷۰۰۳۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول