اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

منتظر تایید اداره کل تامین اجتماعی خراسان رضوی برای پرداخت بیمه بیکاری به متقاضیان در تربت حیدریه هستیم

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تربت حیدریه با بیان اینکه۸۴۰نفر در سامانه بیمه بیکاری ثبت نام کردند گفت: اسامی49نفر از افرد مشمول را به اداره کل تامین اجتماعی استان ارسال کردیم تا اقدامات نهایی توسط سازمان انجام و مقرری آنان پرداخت شود.

منتظر تایید اداره کل تامین اجتماعی خراسان رضوی برای پرداخت بیمه بیکاری به متقاضیان در تربت حیدریه هستیم

علی اکبر اسماعیل پناه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تربت حیدریه در خصوص وضعیت کارگران و پرداخت بیمه بیکاری، اظهارکرد: اطلاعات این شهروندان از سوی سازمان تامین اجتماعی در حال پایش است بنابراین به زودی واجدان شرایط دریافت بیمه بیکاری ناشی از بحران بیماری همه گیر توسط دولت شناسایی ومشخص می‌شوند و افرادی که غیر از بیماری کرونا برای بیمه بیکاری تقاضا کرده اند پرونده تشکیل داده شده و به تامین اجتماعی ارجاع داده‌ایم.

رئیس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی تربت حیدریه گفت: از اسفند ماه پارسال تاکنون، ۸۴۰ نفر در این شهرستان در سامانه بیمه بیکاری ناشی از کرونا ثبت نام کرده‌اند.

وی افزود: ما نیز در مرحله نخست اسامی 49 نفر از افرد مشمول در این شهرستان را، به اداره کل تامین اجتماعی استان ارسال کردیم تا اقدامات نهایی توسط سازمان انجام و مقرری آنان پرداخت شود.

 اسماعیل پناه در خصوص سامانه بیمه بیکاری گفت: با شیوع ویروس کرونا از اسفند پارسال، بسیاری از کارگران شاغل در صنوف و واحدهایی که فعالیت آنان ممنوع اعلام شده بود، تعطیل شدند و فعالیتی نداشتند.

 رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تربت حیدریه خاطرنشان کرد: بر همین اساس نیز وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور حمایت از این قشر آسیب دیده و به منظور فقدان نیاز به مراجعه حضوری این کارگران به اداره یا کاریابی، سامانه‌ای با نام بیمه بیکاری به آدرس اینترنتی (BimeBikari.mcls.gov.ir) راه‌اندازی کرد و از کارگرانی که به این علت و یا به هر علت دیگر بیکار شده‌بودند، خواست در آن سامانه ثبت نام کنند.

وی با بیان اینکه ثبت نام شدگان دو دسته هستند، بیان کرد: دسته نخست کسانی هستند که بیکاریشان به دلیل تعطیلی ناشی از کرونا بوده و بعد از عادی شدن شرایط به کار خود باز می‌گردند و بر اساس دستورالعمل مربوطه قرار است به این افراد در صورت دارا بودن شرایط لازم (مشمول قوانین کار، تامین اجتماعی و بیمه بیکاری باشند)، ماه‌های اسفند، فروردین و اردیبشهت بیمه بیکاری پرداخت شود.

اسماعیل‌پناه افزود: دسته دوم افرادی هستند که به دلیل تعطیلی کارگاه، اتمام قرارداد و یا موارد دیگر به کلی کار خود را از دست داده‌اند و این افراد می‌بایست علاوه بر ثبت نام در سامانه یاد شده، از یکم اردیبهشت ماه به کاریابی مراجعه و نسبت به تکمیل پرونده خود اقدام کنند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تربت حیدریه جمعیت فعال این شهرستان را 69 هزار و 546 نفر و جمعیت شاغل را 61 هزار و 599 نفر اعلام و اظهار کرد: جمعیت بیکار هفت هزار و 947 نفر، نرخ بیکاری 11.4 درصد و نرخ مشارکت اقتصادی 38. 4 نفر است.

وی گفت: در هیات حل اختلاف این شهرستان به پرونده‌های شهرستان‌های زاوه، مه ولات، رشتخوار، گناباد و خواف نیز رسیدگی می‌شود.

اسماعیل پناه تصریح کرد: در تمام صنوف و ۶ صنفی که شامل مشاغل آسیب پذیر است همچون تالارها، اماکن گردشگری و همچنین واحدهای تولیدی و کارگاهی که فعالیت خود را متوقف و تعطیل کرده‌اند؛ متضرر شده اند.

انتهای پیام/ 70031

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول