به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی اصغر یوسفی در بازدید از کمربندجنوبی مشهد به مسئله حفاظت از ارتفاعات جنوبی اشاره کرد و درخصوص مشکل ساخت کمربند جنوبی مشهد بر فراز ارتفاعات اظهار کرد: با توجه به این نکته که اصلی ترین مورد رشد ساخت و سازها در یک منطقه وجود راه ارتباطی است یکی از اصلیترین مشکلات ساخت این جاده افزایش رشد ساخت و ساز خانهها و تغییر کاربری زمینهای موجود در این منطقه خواهد بود که در نهایت منجر به از بین رفتن ارتفاعات جنوبی مشهد میشود.
مسؤول قرارگاه صیانت از ارتفاعات جنوبی مشهد همچنین ادامه داد: با توجه به این نکته که منطقه جنوبی مشهد و ارتفاعات جنوبی در جهت بادهای غالب هستند و بادها را به داخل شهر هدایت میکنند که این عامل سبب تصفیه هوای شهر میشود با از بین رفتن این ارتفاعات مشکل آلودگی شهر مشهد چند برابر میشود. مالکان ساختمانهای نزدیک نیز ناراحت از روند ساخت کمربند هستند.
پروژه ساخت کمربند جنوبی همچنان ادامه دارد
مسؤول هماهنگی قرارگاه دانشجویی صیانت از ارتفاعات جنوبی مشهد نیز در ادامه گفت: پروژه کمربند جنوبی مشهد در سال 1391 شروع شده و در سال 1396 با دستور دادستانی پروژه ساخت متوقف شد اما در نیمه دوم سال 1398 با دستور ستاد تدبیر و چراغ سبز دادستانی ادامه روند ساخت پروژه مجددا آغاز شد.
علی گشتی افزود: هم اکنون شهرداری مشهد مدعی تغییرکاربری این اراضی به پارکینگ و پارک جنگلی است اما در واقع پروژه ساخت کمربند همچنان با سرعت ادامه دارد.
انتهای پیام/ 70061