اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

فارس من| مطالبات زعفران‌کاران تربتی به تدریج به حسابشان واریز می‌شود

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم تا هفته آینده بلافاصله فروش زعفران فقط برای صادرات انجام شود و هرچه سریع‌تر پول کشاورزان که ۱۳۴ میلیارد تومان است به‌تدریج به حساب آن‌ها واریز شود.

فارس من| مطالبات زعفران‌کاران تربتی به تدریج به حسابشان واریز می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تربت حیدریه، مخاطبان در «فارس من» سوژه‌ای با عنوان «گلایه زعفرانکاران از تاخیر در پرداخت مطالبات» را ثبت و درخواست پیگیری آن را داشته‌اند.

نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس درباره حجم خرید زعفران اظهار کرد: از آغاز طرح خرید حمایتی زعفران در آبان‌ماه سال گذشته، از 9 هزار و 502 کشاورز، 68 تن و 900 کیلوگرم زعفران تحویل گرفتیم و طی هفته‌ها و ماه‌های گذشته 414 میلیارد تومان مطالبات زعفران‌کاران نیز پرداخت شده است.

محسن زنگنه افزود: با 5 هزار و 347 نفر از زعفران‌کارانی که تا 4کیلو و 735 گرم تحویل دادند، 100 درصد تسویه حساب شده است و بقیه زعفران‌کاران نیز 62.8 درصد از مطالبات خود را دریافت کردند.

وی گفت: طی دو هفته گذشته در سه مرحله 55 میلیارد تومان به حساب زعفران‌کاران خراسان رضوی واریز شده است.

نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۲۳۸ میلیارد تومان از مطالبات زعفران‌کاران باقی مانده است، اظهار کرد: طرح ما این بود که با توجه به پول نداشتن تعاون روستایی برای پرداخت مطالبات و همراهی نکردن بانک‌ها و عدم امکان دریافت تسهیلات بتوانیم هر چه سریع‌تر از طریق مزایده عادلانه به صادرکنندگان با شیوه‌ای که بازار دچار صدمه نشود زعفران‌ها را واگذار کنیم و سپس پول آن را به کشاورزان بدهیم.

زنگنه افزود: در اواخر اردیبهشت ماه متأسفانه زعفران را وارد بورس کردند و با اقدام دکتر خابازی وزیر جهادکشاورزی، رئیس سازمان تعاون روستایی برکنار شد.

وی بیان کرد: رئیس جدید در نامه‌ای که هفته گذشته به سازمان برنامه و بودجه طرح را اعلام کرده و  تأییدیه آن آمده و جواب آن واصل شده است تا بلافاصله فرآیند فروش زعفران فقط و فقط برای صادرات نه فروش داخل به صادرکنندگان اتفاق بیفتد و ما امیدواریم که برای هفته آینده اولین فروش انجام شود و با هماهنگی‌های صورت گرفته هر چه سریع‌تر پول کشاورزان که چیزی حدود ۱۳۴ میلیارد تومان است، به‌تدریج به حساب آن‌ها واریز شود.

نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی افزود: باید به کشاورزان حق بدهیم و با آن‌ها مدارا کنیم و کنار آن‌ها بمانیم و برای حل مشکلات‌شان تدبیر کنیم.

انتهای پیام/ 70031

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول