اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

اولین کمیسیون سیار تشخیص معلولیت جذامی‌ها برگزار شد/ سازمان بهزیستی خراسان رضوی پای کار سامان‌دهی جذامیان

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی از پیشگام شدن بهزیستی در حل مشکلات جذامیان مشهد و برگزاری اولین کمیسیون سیار تشخیص معلولیت جذامی‌ها خبر داد و گفت: افرادی که پس از این معاینات دقیق معلولیت‌شان محرز شود، تحت پوشش بهزیستی قرار می‌گیرند.

اولین کمیسیون سیار تشخیص معلولیت جذامی‌ها برگزار شد/ سازمان بهزیستی خراسان رضوی پای کار سامان‌دهی جذامیان

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، پس از پیگیری مشکلات جذامیان مشهد توسط خبرنگاران این خبرگزاری و ورود دادستان مرکز استان به این پرونده، امروز اولین خبر خوش در موضوع ساماندهی مجذومان را از زبان دادستان شنیدیم.

محمد حسین درودی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: اولین کمیسیون تشخیص معلولیت جذامی‌ها بصورت سیار در شهرک جذامی‌ها(واقع در خیابان وحید 8) برگزار شد و کلیه افراد تحت معاینات تشخیصی قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه کارهای مقدماتی صورت گرفته و برخی از این افراد برای تشخیص درجه معلولیت به مراکز درمانی معرفی شده اند، ادامه داد: با توجه به اینکه مجذومان بخاطر مشکلات جسمی نمی‌توانند به این مراکز مراجعه کنند، تیم‌های تشخیصی از مراکز درمانی در محل حاضر می‌شوند و معاینات تکمیلی را برای این عزیزان انجام دهند.

دادستان مرکز خراسان رضوی ادامه داد: افرادی که پس از این معاینات دقیق معلولیت‌شان محرز شود، تحت پوشش بهزیستی قرار می‌گیرند و مستمری و دیگر امکانات پزشکی از جمله اندام‌های مصنوعی مورد نیاز برایشان برقرار می‌شود.

درودی ادامه داد: در بحث تامین لوازمی مانند عینک و سمعک نیز سازمان بهزیستی متعهد شده به جذامی‌ها خدمات دهد.

وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با دستگاه‌های مسوول و متولی در حوزه مجذومان توسط دادستانی، از سازمان بهزیستی بخاطر پیشگام شدن در حل مشکلات مجذومان تشکر کرد و از سایر ارگان‌های مسوول مانند آستان قدس رضوی و دانشگاه علوم پزشکی هم خواست برای حل این مشکلات و انجام وظایف خود در این زمینه به میدان بیایند و نقش فعالانه خود را ایفا کنند.

دادستان مرکز خراسان رضوی همچنین از پیگیری دغدغه مندانه خبرگزاری فارس به این موضوع قدردانی کرد و گفت: مساله ساماندهی و بهبود وضعیت جذامی‌ها تا رسیدن به نتیجه نهایی مورد رصد و پیگیری دادستانی خواهد بود.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول