اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

پیشرفت ۹۵ درصدی بیمارستان امام حسین (ع) تربت حیدریه

معاون کل وزیر بهداشت از پیشرفت ۹۵ درصدی بیمارستان امام حسین (ع) تربت حیدریه خبر داد و گفت: با افتتاح آن علاوه بر قطب درمانی در جنوب خراسان رضوی می‌تواند به حدود ۱.۵ میلیون نفر خدمات ارائه دهد.

پیشرفت ۹۵ درصدی بیمارستان امام حسین (ع) تربت حیدریه

به گزارش خبرگزاری فارس از تربت حیدریه، ایرج حریرچی پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه روسای دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه که در دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: وجود دانشگاه علوم پزشکی در این شهر و منطقه نعمت بزرگی است که باید قدردان آن بود، باید کاری کنیم که خدمات در جمعیت تحت پوشش این دانشگاه و کشور روز به روز بهتر شود.

معاون کل وزیر بهداشت ادامه داد: هر ایرانی به طور متوسط سالانه ۱۰.۳ بار به نظام سلامت مراجعه می‌کند، تکریم و احترام ارباب رجوع نظام سلامت باید توسط خادمان سلامت حفظ شود.

وی بیان کرد: باید اقدامات و خدمت‌رسانی را در منطقه تربت حیدریه آن چنان ارتقا دهیم که این خدمات در تراز مردم منطقه و هدف‌گذاری دانشگاه برای درمان ۸۵ درصد جمعیت تحت پوشش در مراکز درمانی دانشگاه باشد و ۱۰ تا ۱۵ درصد جمعیت منطقه برای درمان به مراکز دیگر همچون مشهد مراجعه کنند.

حریرچی گفت: این بیمارستان اکنون ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، با افتتاح آن علاوه بر قطب درمانی در جنوب خراسان رضوی که می‌تواند به حدود ۱.۵ میلیون نفر خدمات ارائه دهد، به عنوان یک قطب آموزشی در تربیت پزشکان و متخصصان آینده نقش‌آفرین است.

معاون کل وزیر بهداشت تصریح کرد: بخش‌های تخصصی داخلی، جراحی، زنان و زایمان و اطفال و کودکان، بخش دیالیز، بخش مراقبت‌های ویژه با ۳۰ تخت، بخش اورژانس با ۳۲ تخت عمومی و ۲ تخت ایزوله، همچنین ۸ اتاق عمل و آزمایشگاه‌های مختلف برای این بیمارستان پیش‌بینی شده است.

کلینیک احمدیه تربت حیدریه به بهره‌برداری رسید

در ادامه این مراسم، با حضور ایرج حریرچی معاون کل وزیر بهداشت، کلینیک تخصصی احمدیه (بلبل تربتی) با اعتباری بالغ بر ۱۳۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

 سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه در حاشیه بهره‌برداری از این پروژه اظهار کرد: احمد بلبل تربتی یکی از خیرین حوزه سلامت منطقه تربت حیدریه زمین کلینیک را با ۲ هزار و ۱۰۹ متر مربع مساحت در یکی از محلات مرکزی شهر به این امر اختصاص داده است.

حسین ابراهیمی‌پور گفت: این کلینیک در زیربنایی به مساحت ۴ هزار و ۲۸۰ متر مربع و هزینه با بیش از ۱۳۰ میلیارد ریال با ۴۰ پزشک متخصص در تخصص‌های زنان، کودکان، جراحی عمومی، قلب، چشم، داخلی، گوش، حلق و بینی، گوارش، ارتوپدی و بیماری‌های عفونی به بیماران با تعرفه دولتی خدمات ارائه می‌کند.

گفتنی است، در پایان مراسم از زحمات چهار ساله دکتر سعیدرضا قنبری‌زاده تجلیل و دکتر حسین ابراهیم‌پور به عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه معرفی شد.

انتهای پیام/ ۷۰۰۳۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول