اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

اعلام آمادگی آستان قدس رضوی برای کمک به ساماندهی مسکن جذامیان مشهد

معاون اجتماعی بنیاد کرامت رضوی گفت: ما هم برای کمک و ساماندهی به وضعیت جذامی‌های مشهد و حل ریشه‌ای مشکلات آنها اعلام آمادگی می‌کنیم و در بحث‌های عمرانی و ساخت و ساز واحدهای مسکونی جدید برای این افراد در کنار سایر ارگان‌ها مانند شهرداری، دانشگاه علوم پزشکی و قرارگاه خاتم الانبیا(ص) خواهیم بود.

اعلام آمادگی آستان قدس رضوی برای کمک به ساماندهی مسکن جذامیان مشهد

حامد صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: طبق بررسی‌هایی که ما به صورت میدانی انجام داده‌ایم، بیشترین مشکل جذامی‌های خیابان وحید 8 پذیرش اجتماعی است که باید تلاش کنیم این افراد را به دل جامعه برگردانیم و این برچسب محله جذامی‌ها از آن منطقه برداشته شود، چرا که این افراد اگرچه آثار این بیماری را بر جسم خود دارند اما ناقل بیماری نیستند و باید در جامعه این فرهنگ نهادینه شود.

معاون اجتماعی بنیاد کرامت رضوی ادامه داد: برخلاف ادعاهای مطرح شده از طرف انجمن حمایت از جذامیان، کمک‌های ما از سال گذشته به افراد مجذوم قطع نشده بلکه شکل آن به بسته‌های معیشتی تغییر کرده است.

وی متذکر شد: انجمن حمایت از جذامیان از ما توقع کمک مالی دارد بر این مبنا که می‌گویند پول را به ما بدهید تا خودمان هزینه کنیم، اما وقتی می‌پرسیم این پول را صرف چه چیزی می‌کنید، می‌گویند شما چکار دارید شاید بخواهیم این پول را صرف هزینه‌های اداری کنیم!

صادقی با بیان اینکه برای ما پذیرفتنی نیست که از محل وقف برای کمک به جذامی‌ها پولی در نظر بگیریم اما این پول صرف هزینه‌های اداری مجموعه‌ای شود که خود را حامی جذامی‌ها نامیده است، گفت: انجمن باید تکلیف خود را معلوم کند اگر یک انجمن خیریه و مردمی است چرا باید هزینه اداری برای این کار در نظر بگیرد؟ به خاطر همین بحث‌ها ما کمک‌های مالی به انجمن را از سال قبل قطع کردیم و خودمان به صورت مستقیم بسته‌های معیشتی برای جذامی‌ها تهیه می‌کنیم و به آنها تحویل می‌دهیم.

معاون اجتماعی بنیاد کرامت رضوی خاطرنشان کرد: سال 98 در راستای عمل به موقوفه 3710 که بخشی از عواید آن برای کمک به مجذومان در نظر گرفته شده است 200 بسته معیشتی در سه مرحله بین این عزیزان توزیع کردیم که ارزش ریالی هر بسته حدود 250هزار تومان بوده است.

وی ادامه داد: غیر از این 50 بسته لوازم التحریر و 500 وعده غذایی(در دو مرحله) توزیع شده و در دو مرحله نیز اردوی زیارتی به حرم مطهر برگزار کردیم و با تمهیداتی مانند تامین وسیله نقلیه این افراد را به حرم مطهر رضوی بردیم زیارت کردند.

صادقی با بیان اینکه از سال 98 موضوع وقف جذامی‌ها در اختیار ما قرار داده شده و قبلا مدیریت موقوفات حرم مطهر خودشان به صورت مالی به انجمن حمایت از جذامی‌ها کمک می‌کرده‌اند، افزود: سهم این افراد در موقوفه 3710 مشخص نیست و فقط نکته‌ای که واقف ذکر کرده این است که از محل در آمد این موقوفه به افراد مجذوم هم کمک شود.

معاون اجتماعی بنیاد کرامت رضوی نگاه ما در حوزه محرومیت زدایی این است که اگر حضرت رضا(ع) الان در حیات ظاهری بودند چکار می‌کردند؟ جواب این سوال در سیره اهل بیت(ع) وجود دارد، در فرهنگ اهل بیت کمک به جذامی‌ها مهربانی با آنها و حتی هم غذاشدن با این افراد بوده است، بنابراین ما هم برای کمک و سامان‌دهی به وضعیت این عزیزان و حل ریشه‌ای مشکلات آنها اعلام آمادگی می‌کنیم و در بحث‌های عمرانی و ساخت و ساز واحدهای مسکونی جدید برای این افراد در کنار سایر ارگان‌های متولی مانند شهرداری، دانشگاه علوم پزشکی و قرارگاه خاتم الانبیا خواهیم بود.

گفتنی است، پیش از این نیز با هماهنگی دادستانی مشهد، دانشگاه علوم پزشکی و شهرداری این شهر در کنار قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) آمادگی کامل خود را برای ساخت واحدهای مسکونی جدید و متناسب با وضعیت جسمی جذامی‌ها اعلام کرده‌اند و حالا با ورود آستان قدس رضوی به عنوان ضلع چهارم، باید منتظر اتفاق‌های خوبی در این زمینه باشیم که خبرگزاری فارس همچنان پیگیر تحقق آنها خواهد بود.

انتهای پیام/ 70068/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول