اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

ارتقای شرایط تامین آب 700روستا در خراسان رضوی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی از ارتقای شرایط تامین آب شرب 700روستا در این استان خبر داد.

ارتقای شرایط تامین آب 700روستا در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی آبفا، سید ابراهیم علوی گفت: مشکل تامین آب شرب 700 روستا پس از اجرای طرح یکپارچه سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی با تلاش بی وقفه همکاران  و با وجود کمبود منابع مالی رفع شده و یا کاهش یافته است که اقدام بزرگی در این حوزه محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی خاطر نشان کرد: بخشی از این روستاها مربوط به شهرستان‌های  تربت جام، سبزوار، بردسکن، خواف و نیشابور است که مدیران و همکاران این مناطق با دست خالی مشکل آب شرب ساکنان روستایی را حل کردند.

وی با اشاره به سقایی 2 هزار و 800 روستا توسط آبفا خراسان رضوی گفت: 91درصد روستاهای بالای 20 خانوار تحت پوشش آبفا قرار دارند و 9 درصد باقیمانده هم به صورت خود گردان اداره می‌شوند که بر اساس مصوبات استانداری این تعداد روستا هم تحویل آبفا خواهند شد.

مدیرعامل آبفای خراسان رضوی اعلام کرد: 200 روستای استان به طور دائم و بین 70 تا 80 روستا هم به شکل متغیر با تانکر آبرسانی می‌شوند و در شرایط اضطرار هم 13 دستگاه تانکر کمکی توسط استانداری در اختیار آبفا قرار می‌گیرد.

علوی همچنین از اختصاص یک‌هزار و 20میلیارد ریال اعتبار صندوق توسعه ملی برای تکمیل 28 مجتمع آبرسانی روستایی در خراسان رضوی خبر داد که تعدادی از این مجتمع‌ها در سال جاری به بهره برداری خواهد رسید. 

وی از جمله راه‌های تامین منابع مالی اجرای پروژه‌های آبرسانی و تامین آب در خراسان رضوی را استفاده از ظرفیت خیرین و سرمایه گذاری بخش خصوصی اعلام کرد که در دستور کار آبفا استان قرارگرفته و نتایح خوبی هم در این بخش عاید شده است.

مدیرعامل آبفای خراسان رضوی از مصرف آب بهداشتی و شرب برای دام و آبیاری باغ به عنوان چالش حوزه آب روستایی نام برد.

علوی  یاد آور شد: در هر شبانه روز 120 لیترآب برای هر مشترک از طریق شبکه و یا تانکر تامین می‌شود در حالی‌که بخشی از این سهمیه صرف دام و طیور شده و کمبود آب را بعضا در روستاهای انتهای خط مجتمع های آبرسانی باعث می‌شود.

وی در ادامه از نحوه عملکرد برخی اصحاب رسانه در خصوص مشکل آب شرب روستاها به ویژه روستای بشیرآباد شهرستان تربت جام گلایه  کرد و متذکر شد: اطلاع رسانی یک سویه باعث تضییع زحمات شبانه روزی مدیران و کارکنان شرکت‌های تبصره 2 و امورهای تابعه در تامین آب روستاها با وجود کمبودها و نیز نگرانی روستائیان می‌شود.

وی گفت: آبفا خراسان رضوی پس از طرح یکپارچه سازی و قبل از رسانه‌ای شدن مشکل آب این روستا و دیگر روستاهای استان، کار طراحی پروژه‌های آبرسانی به روستاها  و راه‌های تامین منابع مالی را با جدیت فراوان شروع کرده است و همچنان دنبال می‌کند.

انتهای پیام/ 70068

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول