اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

فارس من| ۳ راهکار شهردار مشهد برای حل مشکل آب در چشمه پونه

شهردار مشهد برای حل مشکل آب و ارائه خدمات به مردم چشمه پونه سه راهکار کارشناسی پیشنهاد کرد و متعهد شد در صورت عملی شدن هر یک از آن‌ها، بلافاصله خدماتی مانند تأمین آب را برای اهالی این منطقه عملیاتی کند.

فارس من| ۳ راهکار شهردار مشهد برای حل مشکل آب در چشمه پونه

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مشکل آب شرب روستای محروم چشمه پونه واقع در بلوار نماز، معضلی است که سال قبل در «سامانه فارس» با عنوان «نداشتن انشعاب آب و غیر بهداشتی بودن آب سهمیه‌ای در چشمه پونه» به ثبت رسید.

اولین پیگیری خبرنگار فارس، گزارشی با عنوان «آب‌رسانی روستای محروم چشمه‌پونه در گیر‌ و‌ دار پاس‌کاری مسؤولان» بود و امروز هم دومین پیگیری با عنوان «خدمت‌رسانی دستگاه‌ها به چشمه پونه در گرو تعیین تکلیف کاربری زمین‌ها توسط آستان قدس» منتشر شد، گزارشی که از سوی شهردار مشهد بی‌پاسخ نماند.

محمدرضا کلائی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس ضمن اظهار تأسف و دغدغه نسبت به وضعیت زندگی ساکنان چشمه پونه، اظهار کرد: برای حل مشکل آب در این منطقه سه راه حل بیشتر وجود ندارد، اولین و سریع‌ترین راه حل این است که با توجه به مالکیت آستان قدس رضوی در آن منطقه، شورای تأمین شهرستان مشهد، آبرسانی و ارائه خدمات به چشمه پونه توسط شهرداری مشهد را به تصویب برساند و به ما ابلاغ کند تا در اسرع وقت اقدام شود.

شهردار مشهد دومین راه‌حل را اجازه آستان قدس رضوی برای ارائه خدمات توسط شهرداری مشهد دانست و گفت: با توجه به اینکه این روستا جزو موقوفات آستان قدس رضوی است، اگر این نهاد موافقت کند که شهرداری مشهد در حد املاک موجود، به ساکنان آن منطقه خدمات ارائه کند، مشکل حل می‌شود و ما اقدامات لازم را انجام می‌دهیم.

وی ادامه داد: اگر این توافق از طرف آستان قدس با شهرداری مشهد منعقد شود، همچنان که الان توسط پلیس ساختمان از املاک آستان قدس در آن منطقه مراقبت می‌کنیم و جلوی گسترش ساخت و سازها را گرفته‌ایم، این حفاظت و مراقبت را ادامه می‌دهیم.

کلائی با اشاره به اینکه سومین راه‌حل این است که آستان قدس رضوی با همکاری کمیسیون ماده 5 و با حفظ ضوابط، طرحی مانند بوم‌گردی یا چیزی شبیه آن، برای چشمه پونه در نظر بگیرد، افزود: اگر کمیسیون ماده 5 با این طرح موافقت کند و مسیر دسترسی هم برای این منطقه در نظر بگیرد و ابلاغ شود ما هم ارائه خدمات به مردم آن منطقه را زودتر عملیاتی می‌کنیم.

طبق گفته شهردار مشهد، چشمه پونه در طرح تفصیلی جنوب شرق مشهد قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: به مشاور «طرح تفصیلی جنوب شرق» پیشنهاد دادیم کاربری این منطقه را بوم‌گردی در نظر بگیرد اما از آنجا که این منطقه از قبل، طرح موضعی «آبشار یک» با کاربری هتل داشت، مشاور طرح تفصیلی هم نتوانست آن را تغییر دهد.

کلائی با بیان اینکه این منطقه باید در طرح تفصیلی مستثنی و با کاربری بومگردی حفظ شود، خاطرنشان کرد: شورای شهر می‌تواند هنگام بررسی طرح تفصیلی جنوب شرق،کاربری بوم‌گردی را برای این منطقه مصوب کند و در مرحله بعد، کمیسیون ماده 5 با اصلاح طرح موضعی آبشار یک، کاربری بوم‌گردی را برای چشمه پونه حفظ کند تا دست ما هم برای ارائه خدمات باز شود.

شهردار مشهد یادآور شد: پایان سال گذشته به‌خاطر حفظ بهداشت اهالی در شرایط کرونا، با تصمیمی که در جلسه با فرمانداری اتخاذ شد شهرداری منطقه، یک انشعاب آب در حاشیه بلوار نماز برای ساکنان چشمه پونه ایجاد کرد که البته یک راه‌حل مقطعی و کوتاه‌مدت است و باید با عملی شدن یکی از آن سه راه‌حلی که بیان شد، مشکل ساکنان این منطقه ریشه‌ای حل شود.

اکنون باید دید با اعلام آمادگی شهرداری مشهد برای رفع مشکل مردم چشمه پونه، آستان قدس رضوی و فرمانداری مشهد چه اقدامی برای تسهیل این امر در نظر می‌گیرند و آیا با راه حل‌های شهردار مشهد که به نظر می‌رسد راهکارهای کارشناسی و منطقی است، موافقت می‌کنند یا خیر؟

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول