اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

اخطار آتش‌نشانی مشهد به 33 بیمارستان و 17 مرکز تجاری ناایمن این شهر

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد از صدور ۵۰ اخطاریه برای بیمارستان‌ها و مراکز تجمعی پرخطر خبر داد و گفت: فردا یک کارگروه در خصوص مبحث ایمنی ساختمان‌های با ریسک بالای خطر در دادستانی مشهد تشکیل می‌شود.

اخطار آتش‌نشانی مشهد به 33 بیمارستان و 17 مرکز تجاری ناایمن  این شهر

امیر عزیزی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در مشهد، اظهار کرد: ساختمان‌های بلندمرتبه چون مجبور هستند در مرحله صدور پایان‌کار و عدم خلافی به شهرداری و سازمان آتش‌نشانی مراجعه کنند معمولا از لحاظ بحث ایمنی به صورت مستمر رصد می‌شوند و در مواردی که نیاز به رفع مشکل است اخطاریه‌های لازم را صادر کردیم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد با اشاره به نصب بنر و تابلوهای هشدار برای اطلاع شهروندان از وجود اماکن پرخطر تصریح کرد: فردا یک کارگروه در دادستانی مشهد با موضوع رسیدگی به بحث ایمنی در ساختمان‌های پرتردد و با ریسک بالا تشکیل می‌شود و تمام ارگان‌ها و سازمان‌های مرتبط با حوزه ایمنی و مبحث امنیت ساختمان همچون نظام مهندسی ساختمان، اداره کل کار و اصناف در این کارگروه حاضر هستند.

وی ادامه داد: در این کارگروه در خصوص گام‌های بعدی ما درباره بحث ایمنی ساختمان‌های پر خطر تصمیم‌گیری می‌شود.

عزیزی با اذعان به مشکلات و موانع پیش‌روی این کار همچون مشکلات اقتصادی و شیوع کرونا در مشهد، ابراز کرد: به هیچ وجه تمایل نداریم به سمت پلمب هیچ بازار و مجتمع تجاری حرکت کنیم، اما از طرفی حقوق عامه و حفظ جان شهروندان برای ما حائز اهمیت است و باید این هشدارها داده شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد با بیان اینکه تمام سعی و تلاش ما در این کارگروه بر هدایت تمام اماکن تجمعی به تشکیل پرونده در سازمان آتش‌نشانی است، اظهار کرد: تمام اهتمام این سازمان بر راهنمایی و کمک به این اماکن در اخذ استاندارد‌های ایمنی است‌.

وی ادامه داد: بعد از انتشار گزارش اسامی مراکز تجمعی ناایمن، بازار رضا و مجتمع تجاری زیست خاور جهت تشکیل پرونده و اخذ استاندارد‌های ایمنی به سازمان آتش‌نشانی مراجعه کردند.

عزیزی تاکید کرد: در این کارگروه در خصوص ساختمان‌های ناایمنی که جهت رفع نواقص خود اقدام نکرده‌اند، تصمیم‌گیری می‌شود و آخرین گام ما در این باره پلمب ساختمان ناایمن است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد در خصوص علت عدم اعلام اسامی بیمارستان‌های ناایمن از سوی این سازمان بیان کرد: در رابطه با بیمارستان‌ها با توجه به شیوع کرونا امکان حضور ماموران ما جهت بازدید این اماکن‌ فراهم نیست از همین رو هنوز بازدیدهای ما کامل انجام نشده اما نامه‌های هشدار و اخطار را مجدد به تمام بیمارستان‌ها ارسال کردیم و در این مدت هم 2 بیمارستان جهت تشکیل پرونده و رفع مشکلات و نواقص ایمنی خود اقدام کرده‌اند.

وی تاکید کرد: بعد از صدور اخطارهای نهایی و سپری شدن مهلت قانونی داده شده تمام اماکن تجمعی باید استاندارد‌های ایمنی را کسب کنند.

عزیزی در خصوص مجموع اخطارهای صادر شده از سمت این سازمان برای مراکز پرتجمع گفت: در مجموع ۵۰ اخطاریه را برای این مراکز صادر کردیم که از این تعداد ۳۳ اخطاریه مربوط به بیمارستان‌های پرخطر و ۱۷ اخطاریه برای مراکز تجاری و بازارها صادر شده است.

گفتنی است؛ 2 روز قبل، سازمان آتش‌نشانی مشهد سرای عزیز الله اف واقع در کوچه عباس قلی خان، پاساژ فیروزه واقع در چهاراه شهدا، یازده سرای هفده شهریور، بازار حضرتی واقع در خیابان نواب صفوی، بازار مرکزی واقع در چهارراه شهدا، پاساژ مدرس واقع در خیابان چهار طبقه، بازار مولوی واقع در بولوار مصلی، پاساژ فردوسی واقع در چهاراه خسروی، بازار حکیم و مجتمع تجاری امینی واقع در ابتدای خیابان امام خمینی(ره)، بازار رضا(ع) واقع در میدان بیت المقدس و مجتمع زیست خاور واقع در میدان شریعتی را به عنوان مجتمع‌های ناایمن معرفی کرد.

انتهای پیام/ 70068

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول