اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

افزایش 14 برابری بیماران کرونایی بستری در کاشمر/ تخت‌های آی سی یو در کاشمر پُر شد

فرماندار کاشمر با ابراز نگرانی از افزایش 14 برابری بیماران کرونایی بستری در بیمارستان شهید مدرس این شهرستان در یک‌ماهه گذشته گفت: برای نخستین بار تخت‌های آی سی یو بیماران کرونا در کاشمر پُرشده است.

افزایش 14 برابری بیماران کرونایی بستری در کاشمر/ تخت‌های آی سی یو در کاشمر پُر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، مسلم ساقی عصر امروز در جلسه شورای اداری کاشمر که به‌منظور بزرگداشت سالروز اقامه اولین نماز جمعه پس از انقلاب برگزار شد، با اشاره به 12 مردادماه سالروز تنفیذ احکام ریاست جمهوری اظهار کرد: شرایط سخت تحریم و نیز شیوع ویروس کرونا قطعاً سخت‌ترین روزهای بعد از پیروزی انقلاب را رقم ‌زده است، بنابراین ما به‌عنوان مدیران بایستی سال آخر دولت را همانند سال اول دولت بدانیم و با غنیمت شمردن فرصت خدمت، در راستای خدمت‌رسانی و عمل به وظایف و مسئولیت‌ها تلاش مضاعفی داشته باشیم.

فرماندار کاشمر با بیان اینکه همه مسؤولان موظف و مکلف هستند در برابر مردم تواضع داشته باشند و زمینه را برای ادراک مشترک با مردم را فراهم کنند، تا خدمات سریع‌تر و پربارتر انجام شود، بیان کرد: انتظار داریم تمامی پروژه‌هایی که امکان تکمیل و بهره‌برداری از آن تا پایان سال وجود دارد توسط دستگاه متولی اعلام و پیگیری‌های آن نیز انجام شود.

وی با اشاره به وجود پروژه‌های نیمه‌تمام در سطح شهرستان تأکید کرد: درصورتی‌که امکان تکمیل و بهره‌برداری از پروژه نیمه‌تمام تا پایان دولت وجود دارد باید نسبت به پیگیری و مراحل انجام آن در مدت‌زمان محدود اقدام شود، در غیر این صورت برای جلوگیری از هدر رفت سرمایه باید به بخش خصوصی واگذار شود.

ادارات فهرست املاک مازاد را ارائه کنند

ساقی با اشاره به تصویب مجلس در زمینهٔ پروژه مولدسازی و یا فروش دارایی مازاد دستگاه‌های دولتی یادآور شد: ضروری است تمامی ادارات و نهادها فهرست املاک مازاد که در سطح شهرستان کم هم نیستند را به ادارات کل و مجموعه فرمانداری ارسال کنند.

رئیس شورای اداری کاشمر با بیان اینکه 2 هزار و 200 نفر از شهروندان کاشمری برای مسکن اجتماعی در سامانه مربوطه ثبت‌نام کردند، بیان کرد: پس از سنجش و ارزیابی تعداد افرادی که واجد شرایط بهره‌مندی از این طرح شدند بسیار کم است، بنابراین باید هر فردی که متقاضی دریافت مسکن در قالب طرح اجتماعی است و شرایط لازم را دارد باید نسبت به ثبت ‌نام خود اقدام کند.

وی ادامه داد: در این راستا نیز هر یک از ادارات و نهادها زمین دولتی برای تولید مسکن در اختیار دارند، می‌توانند با اولویت معرفی همکاران مجموعه اداری‌شان اقدام کنند.

ضرورت اطلاع‌رسانی خدمات و فعالیت‌ها

ساقی با اشاره به اینکه مدعی نیستیم که بهترین خدمت را انجام می‌دهیم، اما ضرورت دارد خدمات و فعالیت‌های دولت به‌صورت مستند اطلاع‌رسانی شود، ابراز کرد: تمامی مدیران ادارات و دستگاه‌های دولتی در کاشمر موظف هستند با پرهیز از اغراق و مبالغه گزارش عملکرد فعالیت‌ها و خدمات حوزه کاری خود را به‌صورت شفاف برای مردم اطلاع‌رسانی و بازگو کنند.

فرماندار کاشمر با تأکید بر فراهم کردن روحیه امیدآفرینی در جامعه افزود: در این راستا حتی اگر محدودیتی وجود دارد که منجر به عدم توفیق و ارائه خدمت شده است باید این واقعیت و حقیقت به مردم گفته شود.

وی با یادآوری این مهم که هیچ مدیری حق ندارد مشکلات را به حوزه دیگر ارجاع دهد، گفت: در صورت مشاهده چنین اقدامی، قطعاً با مدیر خاطی برخورد می‌شود، چرا که مدیران باید بیش از هر زمان دیگری وقت بگذارند و مشکلات را در سطوح مختلف بررسی و پیگیری کنند.

ساقی اذعان کرد: نباید نارضایتی‌ها از حوزه مطالبات مردم و صنفی به حوزه‌های سیاسی و امنیتی تبدیل شود، بنابراین اگر چنین اقدامی اتفاق بیفتد مدیر آن مجموعه باید پاسخگو باشد.

رئیس شورای اداری کاشمر با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به‌نام «جهش تولید» ابراز کرد: سلامت، معیشت و امنیت سه مقوله مهم در موضوع کروناست، بنابراین انتظار می‌رود مدیران با همکاری و همراهی واحدهای تولیدی و معین‌های اقتصادی برای تحقق شعار سال تلاش بیشتری داشته باشند.

وی وضعیت صعودی آمار مبتلایان به کرونا و به‌تبع آن بستری‌شدگان و جان‌باختگان در کشور را نگران‌کننده دانست و گفت: اگرچه در یک ماه گذشته به دلیل کاهش چشمگیر آمار بستری‌شدگان به کرونا در بیمارستان شهید مدرس کاشمر به دنبال فراهم کردن شرایط پذیرش بیماران غیرکرونایی در این مرکز درمانی بودیم، اما متأسفانه سیر صعودی شیوع ویروس کرونا باعث افزایش 14 برابری تعداد مبتلایان و بستری‌شدگان نسبت به یک ماه گذشته در این شهرستان شده، به‌طوری‌که برای نخستین بار طی 5 ماهه گذشته تخت‌های آی سی یو بیمارستان پُر شده است.

پرداخت 9 درصد تسهیلات کرونایی در کاشمر

ساقی با اشاره به نقش مهم و اثرگذار مدیران و کارکنان در خصوص پیشگیری، فرهنگ‌سازی و ترویج موارد پیشگیرانه بیان کرد: در حوزه پرداخت تسهیلات کرونایی اگرچه کاشمر در سطح استان وضعیت بدی ندارد، اما با توجه به پرداخت تنها 9 درصد تسهیلات کرونایی در سطح شهرستان ضرورت دارد مدیران دستگاه‌ها نسبت به اطلاع‌رسانی این تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنوف واجد شرایط اقدام کنند.

فرماندار کاشمر با اشاره به نزدیک شدن 17 مرداد روز خبرنگار، نقش خبرنگاران را انکارناپذیر دانست و خاطرنشان کرد: خبرنگاران از ارکان آگاهی بخشی و مهندسی فرهنگ عمومی و اجتماعی جامعه، روایتگر و پیام‌رسان دغدغه مردم هستند که با نقد منصفانه می‌توانند بستر توسعه و پیشرفت را رقم بزنند.

نماز جمعه محلی برای انتقام‌جویی و مچ‌گیری نیست

امام‌جمعه کاشمر نیز در این جلسه با گرامیداشت 5 مرداد سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در کشور پس از پیروی انقلاب، گفت:  اگر بخواهیم به خیرات و برکات اقامه نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اشاره‌کنیم، مثنوی هفتاد من کاغذ است.

حجت‌الاسلام سیدکاظم طباطبایی با اشاره به اینکه آنچه بعد از انقلاب همانند یک دژ مستحکم از انقلاب و نظام اسلامی در برابر توطئه و دسیسه‌های دشمنان محافظت و مراقبت کرد، همین نمازهای جمعه در سراسر کشور بوده است، اظهار کرد: اصل و اساس نماز عبادی سیاسی که در اسلام در همان دعوت پیامبر آشکار شد در واقع نماز اقتدار و قدرت اسلام و بزرگ‌ترین اجتماع سیاسی بعد از حج است.

وی با اذعان به اینکه کاشمر شهری مذهبی، ولایتمدار و مردمانش دارای سابقه دین‌داری و ولایتمداری هستند، یادآور شد: همه‌ساله با اجتماع بیش از 30 هزار نفری مردم روزه‌دار شاهد اقامه نماز عید سعید فطر هستیم که پس از مشهد با این شکوه و عظمت برگزار می‌شود.

امام‌جمعه کاشمر با تأکید بر اینکه اعتبار، موفقیت و شکوه نماز جمعه کاشمر مدیون تلاش و فعالیت اعضای ستاد نماز جمعه در سایه همراهی و همدلی مسؤولین ادارات و نهادهاست، ابراز کرد: نماز جمعه محور اتحاد، همدلی و مهربانی نیروهای انقلاب است، بنابراین نماز جمعه محلی برای انتقام‌جویی، انتقام‌گیری و مچ‌گیری نیست.

طباطبایی با بیان اینکه نماز جمعه دعوت به مهربانی و اصلاح جامعه است، خاطرنشان کرد: نماز جمعه متعلق به تمام مردم است و از همه اقشار برای حضور در این سنگر عبادی سیاسی دعوت می‌کنیم.

وی با اشاره به نقش اثرگذار نماز جمعه در خنثی‌سازی فتنه‌ها و توطئه‌ها تأکید کرد: همواره سعی و تلاش مجموعه ستاد نماز جمعه فراهم کردن شرایط آرام و ایجاد آرامش در شهر است، چرا که معتقدیم در فضای درگیری و تنش امکان خدمت و فعالیت وجود ندارد.

فعالیت 60 خواهر و برادر در کمیته‌های زیرمجموعه ستاد نماز جمعه کاشمر

رئیس ستاد نماز جمعه کاشمر نیز با اشاره به گذشت 41 سال از اقامه نخستین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب گفت: نماز عبادی سیاسی جمعه که مهم‌ترین سنگر برای حفاظت و مراقبت از ارکان نظام در مقابل هجمه‌های دشمنان است تاکنون نقش مهم و اثرگذاری در ارتقا و بالا بردن آگاهی اجتماعی، سیاسی و مذهبی اقشار مختلف مردم داشته است.

قدیر شکوهی با بیان اینکه با تلاش و فعالیت بیش از 60 نفر خواهر و برادر عضو ستاد نماز جمعه در قالب کمیته‌های فرهنگی، تبلیغی، سیاسی، سمعی و بصری و تدارکات برای فراهم کردن حضور اقشار مختلف مردم به‌ویژه جوانان در نماز جمعه است، بیان کرد: از آنجایی‌ که نماز جمعه و تریبون این سنگر عبادی سیاسی متعلق به‌نظام و انقلاب است، محدود به یک گروه و جناح سیاسی نیست.

وی با اشاره به اینکه تمام مواردی که از تریبون نماز جمعه اعلام می‌شود بر اساس دستورالعمل‌ها و ابلاغیه‌های شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور است که به‌صورت هفتگی به ستاد نماز جمعه ارسال می‌شود، گفت: یکی از کارکردهای نماز جمعه بیان خدمات نظام و دولت است که در این راستا با تعامل، وحدت و تعاملی که ستاد نماز جمعه با مجموعه ادارات و نهادها دارد اقدامات خوبی نیز در خصوص ارائه گزارش و بیان خدمات  انجام‌ شده است.

در پایان جلسه شورای اداری کاشمر ضمن معرفی روسای جدید شبکه دامپزشکی، ورزش و جوانان، مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در مراکز آموزش عالی منطقه ترشیز و سرپرست حراست فرمانداری کاشمر با اهدای لوح تقدیر از امام‌جمعه، ائمه جمعه موقت و مسئولان ادارات و نهادهای کاشمر که در امر برگزاری باشکوه نماز جمعه تلاش مضاعف داشتند، تقدیر شد.

انتهای پیام/ 70042

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول