اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

مبارزه با مواد مخدر باید به یک فرهنگ عامه تبدیل شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: باید همه دست به دست هم دهیم که بحث مبارزه با مواد مخدر را به عنوان یک فرهنگ عام و دغدغه مردمی طراحی و برنامه‌ریزی کنیم و اگر بتوانیم مواد مخدر را به عنوان یک معضل فراگیر معرفی و در این زمینه فعالیت کنیم موفق خواهیم بود.

مبارزه با مواد مخدر باید به یک فرهنگ عامه تبدیل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسن جعفری ظهر امروز در نشست تخصصی کمیته توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر که در خانه جوانان استان برگزار شد، اظهار کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد نقش ویژه و اساسی در حوزه ساماندهی دارند، بحث مواد مخدر بحث بسیار مهمی است که در پشت این حوزه سرویس‌های اطلاعاتی به دنبال این هستند که مواد مخدر را در جمهوری اسلامی رواج دهند چرا که می‌تواند در حوزه‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی تاثیرات بسیار مخربی را بگذارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه تلاش در برون مرز رواج مواد مخدر است و وظیفه مسؤولان بسیار زیاد است، مطرح کرد: باید همه دست به دست هم دهیم که بحث مبارزه با مواد مخدر را به عنوان یک فرهنگ عام و دغدغه مردمی طراحی و برنامه‌ریزی کنیم.

وی با بیان اینکه امیدواریم روزی اعلام کنیم که جوانان ما در معرض خطر مواد مخدر نیستند، تشریح کرد: اگر مرور کنیم می‌بینیم که عامل اصلی پیروزی انقلاب جوانان بودند و در جنگ تحمیلی فرماندهان جوان، جنگ را هدایت کردند و در وضعیت فعلی نیز نیاز است جوانان حضور داشته باشند که قطعا از آنان حمایت می‌کنیم.

جعفری گفت: روش‌های گذشته ما ناکارآمد بوده و باید مورد بازنگری قرار گیرد و یکی از روش‌های موثر حضور فیزیکی جوانان در حوزه مبارزه با مواد مخدر است و حوزه فضای مجازی نیز در صورت ساماندهی قطعا تاثیرگذار خواهد بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: اگر بتوانیم مواد مخدر را به عنوان یک معضل فراگیر معرفی کنیم و همه ما در زمینه پیشگیری و مقابله و صیانت، احساس وظیفه و فعالیت کنیم موفق خواهیم بود.

وی با شرح اینکه فعالیت رسانه‌ها ناکافی است و باید به صورت هدفمند و راهبردی بحث مواد مخدر را در حوزه جوانان پیگیری کنند، ادامه داد: پیگیری حوزه زنان نیز به دلیل قوام خانواده بسیار مهم است و اگر زن در خانواده مبتلا شود، خانواده از هم می‌پاشد.

جعفری در پایان خاطرنشان کرد: کوچکترین اقدامی که در حوزه مقابله و پیشگیری صورت می‌گیرد باعث خوشحالی ما است و معتقدیم که یک معضل امنیتی، سیاسی و اجتماعی کاهش پیدا کرده است و انتظار داریم سمن‌های ما در این حوزه افزایش یابد.

مردم در حوزه مقابله با مواد مخدر می‌توانند کمک کنند

در بخش دیگری از این نشست دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر خراسان رضوی مطرح کرد: هدف کمیته توسعه مشارکت‌های مردمی در حوزه مبارزه با چهار محور اصلی است که یک محور به صورت تخصصی در حوزه نیروهای نظامی و امنیتی است، بیان کرد: مردم در زمینه درمان، پیشگیری و صیانت می‌توانند مداخله و به سیاست‌های  ابلاغی تعریف شده کمک کنند.

محمدحسین صالحی با بیان اینکه خوشبختانه در خراسان رضوی این حرکت در سال‌های گذشته شروع شده و در یک سال اخیر شتاب خوبی گرفته، اظهار کرد: استاندار و معاون سیاسی، امنیتی اجتماعی استانداری، تاکید داشتند تا ما از حداکثر توان و ظرفیت تشکل‌های غیردولتی در استان استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از مکان‌هایی که بسیار می‌تواند به ما کمک کند مجمع جوانان استان است، چرا که جامعه هدف ما جامعه جوانان است، ادامه داد: تفاهم‌نامه‌ای که امروز میان شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و مجمع جوانان استان منعقد خواهد شد می‌تواند شوری در کشور باشد که کار الگویی و پایه را ترویج دهد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر خراسان رضوی افزود: این طرح تا کنون در جایی از کشور اجرا نشده که یک کارگروه تخصصی فعالیت سمن‌ها را در حوزه پیشگیری از اعتیاد، صیانت و درمان انسجام بخشی کند و ما قصد حمایت جدی از این حوزه را داشته و از مشارکت تمام تشکل‌های غیردولتی و خیرین استقبال می‌کنیم.

جوانان می‌توانند کارهایی انجام دهند که دولتی‌ها نمی‌توانند

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی نیز در بخش دیگری از این نشست اذعان کرد: مجموعه خانه جوان یک سند افتخار از خدمات دولت تدبیر و امید در باب توجه به جوانان است که ما جزو استان‌های برتر در ساخت خانه جوان هستیم و حدود ۲۵ میلیارد تومان برای ساخت خانه جوان هزینه کرده‌ایم و تا دهه فجر ۹ خانه جوان در استان افتتاح خواهیم کرد.

فرزاد فتاحی در ادامه گفت: این مجموعه یک گام برای این بود که جوانان ما در محلی کنار هم قرار گیرند و ۲۰ سازمان مردم‌نهاد در اینجا مستقر هستند و می‌توانند نشست داشته باشند و جلساتی برگزار کنند.

وی تصریح کرد: اعتبارات خوبی در حوزه جوانان توانسته‌ایم کسب کنیم که از طریق سازمان‌های مردم‌نهاد هزینه شده و هرچند مشکلات بسیاری از طریق دیوان محاسبات برای سمن‌ها به وجود می‌آورند ما کمک کردیم و این موضوع در حال حل شدن است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی با درخواست اینکه شهرداری و شورای شهر از جوانان استان حمایت کند، افزود: سال گذشته حدود ۱۰ میلیارد تومان از سوی شهرداری به باشگاه‌ها و هیئت‌های ورزشی کمک شد و این جوانان یکی از نهادهای غیردولتی هستند که می‌توانند موثر باشند.

فتاحی با بیان اینکه یکی از موارد موثری که انجام می‌شود این است که جوانان به حاشیه شهر می‌روند و با معتادان صحبت می‌کنند و چند نفر از آنها را برای ترک اعتیاد راضی کرده‌اند، ادامه داد: این کار برای دولت هزینه زیادی دارد ولی برای جوانان هزینه کمتری دارد.

وی با تاکید بر اینکه شورای شهر اعتباری برای کمک به جوانان در تجهیزات لوازم ورزشی داشته باشد، تشریح کرد: پولی که داده می‌شود در قالب تفاهم‌نامه است و اگر کار دیگری انجام دهند، دیوان محاسبات به آنها ایراد می‌گیرد.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: دبیرخانه مبارزه با مواد مخدر در حوزه جوانان می‌تواند کار جدیدی باشد که آینده بسیار خوبی دارد و جوانان کارهایی می‌توانند انجام دهند که ما دولتی‌ها نمی‌توانیم.

گفتنی است؛ در این مراسم تفاهم‌نامه‌ای میان ستاد مبارزه با مواد مخدر و خانه جوان خراسان رضوی امضا شد.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول