اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

اهدای بسته‌های مواد غذایی و معیشتی از محل عوائد موقوفات طرقبه شاندیز به عزاداران حسینی

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه طرقبه شاندیز از اهدای ۲ هزار بسته مواد غذایی و معیشتی از محل عوائد اجرای نیات ۴۰۲ موقوفه ویژه محرم و صفر در طرقبه شاندیز به عزاداران حسینی در این شهرستان خبر داد.

اهدای بسته‌های مواد غذایی و معیشتی از محل عوائد موقوفات طرقبه شاندیز به عزاداران حسینی

حجت‌الاسلام حبیب صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در طرقبه شاندیز با اشاره به اینکه ۴۰۲ موقوفه ویژه محرم و صفر برای اداره کردن و پذیرایی زائران و عزاداران امام حسین(ع) در طرقبه شاندیز ثبت شده است، اظهار کرد: محرم هر سال عزاداران حسینی بر سفره‌های اطعام واقفان خیراندیش مهمان می‌شدند، ولی محرم امسال به دلیل بیماری کرونا، عزاداری‌ها در فضاهایی باز  با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود و سفره‌های اطعام عزاداران حسینی به صورت بیرون بر و تهیه بسته‌های مواد غذایی و معیشتی جیره خشک ویژه عزاداران حسینی انجام می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه طرقبه شاندیز تصریح کرد: این ۴۰۲ موقوفه با درآمدی بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال با نیت‌های عزاداری، اطعام، روضه‌خوانی و مداحی ویژه ماه محرم و صفر در طرقبه شاندیز و روستاهای این شهرستان اجرای نیت می‌شود.

وی افزود: عمده بسته‌های مواد غذایی از محل عوائد موقوفات میرزا عبدالجواد، ملاقاسم و ملامحمد است و سایر موقوفات شهرستان،  که بین عزاداران و سوگواران حسینی در روستاهای محل اجرای نیات این موقوفات اهدا می‌شود.

صادقی با اشاره اجرای طرح بصیرت عاشورایی شمیم حسینی، تصریح کرد: به همت همکاران اداره اوقاف طرقبه شاندیز و از محل عوائد موقوفه میرزا مجتهد کلیددار ۱۰ شب اول محرم هر شب یک هزار و ۲۰۰ پرس غذای گرم، با اخذ مجوز از شبکه بهداشت و درمان شهرستان با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در روند پخت، بسته‌بندی تهیه و بین عزاداران حسینی از اهالی روستاهای مزرعه سوران بخش شاندیز توزیع می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه طرقبه شاندیز اظهار کرد: سیاهپوشی و نصب بنرهای ویژه محرم در این شهرستان نیز از محل عوائد موقوفات به متراژ ۳۰۰ مترمربع انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: روستای دهبار در بخش طرقبه، با ثبت ۲۸ موقوفه ویژه محرم و صفر، روستای شاخص در دارا بودن موقوفات حضرت سیدالشهدا(ع) در این شهرستان است و روستاهای طرقدر، عنبران، حصار گلستان، ابرده، حصار سرخ و ازغد از جمله روستاهای شهرستان هستند که بیشترین موقوفات را با نیت ماه محرم و صفر به خود اختصاص داده‌اند.

صادقی با اشاره به موقوفات شاخص این شهرستان با نیات ماه محرم و صفر، بیان کرد: موقوفات عبدالله رضوی، میراز مجتهد کلیددار، محمد حسن طرقبه و تکیه امام حسن شاندیز جزء موقوفات شاخص شهرستان با نیات ماه محرم و صفر است. 

انتهای پیام/ ۷۰۰۳۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول