به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور، مخاطبان در سامانه «فارس من» سوژهای با عنوان «چرا پس از گذشت ۱۳ سال از تصویب کنارگذر جنوبی نیشابور، این پروژه مهم هنوز اجرا نشده است؟» را ثبت و در خواست پیگیری داشتند.
رئیس اداره راه و شهرسازی نیشابور در گفتوگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: کمربندی نیشابور در سال ۵۴ احداث و اوایل پیروزی انقلاب به بهرهبرداری رسید، در زمان احداث کمربندی سمت شمالی، کمربندی که اکنون شهرکها احداث شده بنایی وجود نداشت.
محمود کاووسینیا گفت: به مرور زمان و براساس طرح تفصیلی و طرح جامع توسعه نیشابور شمال کمربندی در نظر گرفته شد، در حال حاضر با تراکم یک سوم جمعیت نیشابور در شمال کمربندی عملاً کمربندی از داخل شهر عبور میکند.
وی بیان کرد: در سنوات گذشته با همکاری راه و شهرسازی و شهرداری تقاطع غیر همسطح ۱۷شهریور و امام رضا (ع) جهت کاهش تصادفات احداث شد اما هنوز هم در نقاطی از شهر تداخل درون شهری و برون شهری را داریم.
رئیس راه و شهر سازی نیشابور تاکید کرد: نیاز به کمربندی جنوب شهر از چندین و چند سال قبل پیگیری شده است و در سفر دوم دولت نهم سه کمربندی در خراسان رضوی مصوب شد که یکی از این کمربندیهای مصوب کمربندی جنوب نیشابور بود.
کاووسی افزود: به لحاظ اینکه در آن زمان آزادراه حرم تا حرم در دستور کار دولت وقت بود در بررسیهای انجام شده مشخص شد که کمربندی جنوبی نیشابور در مجاورت آزاد راه حرم تا حرم است بنابراین از ردیف اعتبار خارج و مقرر شد بعد از احداث آزادراه حرم تاحرم ورودیهای نیشابور از آن سمت پیش بینی شود.
وی با اشاره به این مطلب که آزادراه حرم تاحرم به سبب کمبود اعتبارات پیشرفت بسیار کمی داشته اضافه کرد: در سطح خراسان رضوی قطعهای از سه راهی تربت حیدریه به سمت مشهد با طول ۳۳ کیلومتر در حال احداث است اما هنوز در حوزه آزاد راه حرم تا حرم عملیات اجرایی شروع نشده است.
انتهای پیام/