اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

بیش از ۶۰ درصد از دانش‌آموزان خراسان رضوی در کلاس‌های درس شرکت کردند

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: با بازگشایی مدارس در روزهای شنبه و یکشنبه، خانواده‌ها استقبال خوبی داشتند و طبق آمار بیش از ۶۰ درصد از دانش‌آموزان این استان در کلاس‌های درس شرکت کردند.

بیش از ۶۰ درصد از دانش‌آموزان خراسان رضوی در کلاس‌های درس شرکت کردند

قاسمعلی خدابنده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد با بیان اینکه طی اعلام وزیر آموزش و پرورش در دو روز گذشته، خانواده‌ها می‌توانند آموزش را به یکی از سه روش کلاس‌های حضوری، آموزش مجازی و محتواهای دیجیتالی، تلویزیونی دنبال کنند، اظهار کرد: با بازگشایی مدارس در روزهای شنبه و یکشنبه، خانواده‌ها استقبال خوبی داشتند و طبق آمار بیش از ۶۰ درصد از دانش‌آموزان این استان در کلاس‌های درس شرکت کردند. 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: این خبر را ما امروز در حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های درس گفتیم که آمار در برخی مدارس به شدت و در برخی مناطق مقداری خفیف‌تر افت داشت. 

وی با بیان اینکه آموزش‌های تلویزیونی به عهده خود وزارتخانه است که به صورت سراسری از شبکه‌های سیما پخش می‌شود، اضافه کرد: آموزش الکترونیک هم در بستر شاد برگزار می‌شود که ما در خراسان رضوی محتوای الکترونیک را فراهم کردیم و طبق برنامه بارگزاری صورت می‌گیرد.

خدابنده افزود: توصیه ما به خانواده‌ها این است که کلاس‌های حضوری، موثرتر مفیدتر و قابل فهم‌تر برای دانش‌آموزان به ویژه در دوره ابتدایی است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: باتوجه به اعلام آموزش و پرورش، ما هم برای دانش آموزان، به هر تعداد، که در مدرسه باشند کلاس داریم و هر تعداد از دانش‌آموزان که بخواهند از محتوا آموزش مجازی در منزل بهره ببرند، محتوا ارائه می‌کنیم.

وی با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی براساس بودجه‌بندی کتب، دو هفته پایانی شهریور ماه فرصت مناسبی برای مرور مطالب سال گذشته دانش‌آموزان به ویژه دو سه ماه آخر سال تحصیلی گذشته که آموزش به صورت مجازی بود، است، تصریح کرد: شروع کار آموزش جدید از ابتدا مهر برنامه‌ریزی شده بود، باتوجه به این موضوع ما محتوای الکترونیکی را در سامانه شاد بارگذاری می‌کنیم.

خدابنده اظهار کرد: سامانه شاد بروزرسانی شده، همچنین، امکانات جدیدی اضافه شده و گزارش‌های خوبی دارد، علاوه بر این، معایب و مشکلات فنی گذشته هم برطرف شده است. 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: اگر همکاران ما مجدد با مشکلاتی برخورد کردند، به ما اطلاع دهند تا بررسی و رفع کنیم، همچنین، مدیران مدارس توجه کنند، باید معلم‌ها را در سامانه شاد ثبت کنند که بعد امکان تشکیل کلاس فراهم شود، زیرا تا زمانی که معلم در سامانه مشخص و ثبت نشود امکان تشکیل و برگزاری کلاس ندارد، بنابراین این اولین اقدام است، آنهایی که ثبت نکردند هرچه زودتر ثبت معلم‌ها در سامانه را انجام دهند تا بتوانیم کلاس‌ها را با قدرت شروع کنیم.

وی با اشاره به اینکه ما در حد توان، از نظر امکانات، مقدورات آموزش پرورش، سعی و تلاش مدیران محترم مدارس و عوامل اجرایی بر این بودیم که محیطی امن، سالم و ایمنی را برای دانش آموزان و همکاران فراهم کنیم تا خانواده‌ها دغدغه کمتری داشته باشند، خاطرنشان کرد: البته اینکه ادعا کنیم که ۱۰۰درصد و در تمام مدارس رعایت شده ممکن هست اینچنین نباشد.

خدابنده با تاکید بر اینکه عوامل اجرایی، طی چند روز گذشته خیلی زحمت کشیدند تا فضای مدرسه و کلاس درس را به یک فضای سالم تبدیل کنند که از دغدغه خانواده‌ها و همکاران ما کاسته شود، اضافه کرد: در مدارس ابتدایی به ویژه دوره اول و نوآموزان که کودک هستند و تازه به مدرسه آمده‌اند، رعایت مسایل بهداشتی توسط آنها سخت و دشوار است که می‌طلبد هم خانواده‌ها توصیه لازم را داشته باشند، هم همکاران ما در مدرسه بخشی از وقت خودشان را به آموزش دانش‌آموزان‌ اختصاص دهند و به توصیه مسائل بهداشتی بپردازند. 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: ما در مدارس مراقبین بهداشت و سلامت را داریم که ناظرین بهداشت هستند و باید دقت کنند که پروتکل‌ها رعایت شود. 

وی با اشاره به اینکه طی چند مصاحبه از کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی چه مشهد و شهرستان‌ها خواهش کردم که به مدارس ما به ویژه در روزهای اول اعزام شوند و نظارت داشته باشند، متذکر شد: خانواده‌ها و انجمن اولیا مربیان در مدارس حضور داشته باشند و کمک کنند تا بتوانیم محیط سالمی برای دانش‌آموزان داشته باشیم.

انتهای پیام/ ۷۰۰۳۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول