اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

کانون رشد جوانان باید مساجد باشد

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه مساجد، کانون دفاع و گسترش دین و انقلاب بودند، گفت: کانون رشد جوانان باید مساجد باشد.

کانون رشد جوانان باید مساجد باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی در آیین افتتاح قرارگاه جهاد، مقاومت، شهادت اظهار کرد : پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم با تاسیس مسجد النبی ساختار بی نظیری را بنیان گذاری کردند و بر حسب نفوذ روحانیت پیغمبر در کارفرمایی و کارگردانی ساختار مسجد، فعالیت های دینی زیادی در این ساختار صورت گرفت.

وی ادامه داد: مسجد یک تشکیلات و کانونی است که در شکل های گوناگون می شود در این کانون، عرصه‌های آرمانی و ایده پردازی افراد را بر حسب استعداد نسبت به وجود ائمه اطهار و امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف اجرا کرد.

امام جمعه مشهد خطاب به حضار تصریح کرد: امروز مسجد کانونی است که می شود همه ظرفیت های نظام را در این کانون استخدام کرد و در راستای توسعه دین و انقلاب از آن بهره گرفت، چنانچه این امکان در دست شما با شور و مجاهدات شما جوانان آمیخته شود هر مسجد نه تنها یک سنگر، بلکه یک کانون قدرت، هم در خط دفاع از دین و انقلاب و هم در گسترش دین و انقلاب می شود .

علم الهدی بیان کرد: امروز در زمانی زندگی می کنیم که حاکمیت اسلامی بیشترین ظرفیت های خودش را در اختیار دین قرار داده است و به خوبی می شود در حوزه مسجد فعال باشیم.

وی ادامه داد: در دورانی که مسجد بسیار سرکوب می شد، مکانی بود که بسیاری از حرکت ها را پوشش می داد به همین دلیل توانستیم در مقابل خفقان دوران طاغوت با همین حرکت ها به پیروزی دین و انقلاب اسلامی برسیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: مسجد قبل از انقلاب یک کانون مبارزه بود آن هم در مناطقی که مردم در ابتدایی ترین نیازهای خود مستأصل بودند و فقط با جان هایشان از دین و انقلاب دفاع می کردند، پس الان چنانچه با این امکانات و موقعیتی که داریم یک برادر روحانی همراه مردم باشد می توان کارهای بسیاری انجام داد.

علم الهدی تصریح کرد: ۴۰ سال از انقلاب می گذرد و فرزندان ما بزرگ شده این انقلاب هستند که چنانچه ما وارد عرصه شویم می توانیم حرکت های انقلابی بسیاری را انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه مسجد قرارگاه جهاد و دفاع مقدس و محل رشد جوانان ما برای دین بود، اضافه کرد: بسیاری از فرماندهان جوان ما از دل مسجد بیرون آمدند و شما عزیزان می توانید در مساجد محله های پایین بسیار کار کنید تا شاهد همان فرماندهان و رزمندگان باشیم.

امام جمعه مشهد گفت: چنانچه شما می خواهید جایی داشته باشید که در مقابل دشمنان در فضای مجازی و فضای حقیقی مقاوم باشد از مسجد آغاز کنید. مسجد کانون حرکت های جهادی است.

علم الهدی بیان کرد: چنانچه بناست نیروی تربیت شود که علاوه بر فدای تمام سرمایه جوانی اش در راه خدا، جانش را هم برای گسترش دین بدهد باید از مسجد آغاز شود، این پرورش باید در مسجد صورت بگیرد .

وی ادامه داد: عزیزان من بدانید امروز در عصری هستیم که باید برای وجود اقدس امام زمان کار کنیم، چنانچه کاری نکنیم هیچ عذری در محضر امام عصر نداریم . نه تنها هر کاری که از دستمان بر می آید، بلکه هر کاری که در خیال ما هم نمی گنجد را باید برای نوکری امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف انجام بدهیم .

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: ان شاءالله امیدواریم که روزی برسد که با رهبری شما عزیزان، همه مساجد شهر قرارگاه جهاد و مقاومت و شهادت بشود. 

انتهای پیام/ 70071

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول