اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

پیگیری قضایی برای تخریب مسجد«هفت در» توسط اداره کل اوقاف خراسان رضوی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: تخریب مسجد هفت در خلاف شرع و به نوعی هتک حرمت خانه خدا است و ما پیگیری قضایی لازم رو انجام داده‌ایم.

پیگیری قضایی برای تخریب مسجد«هفت در»  توسط اداره کل اوقاف خراسان رضوی

حجت الاسلام محمد احمدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد بیان کرد: احکام شرعی مسجد روشن است، بدون اینکه مخل امور مسلمین باشد نمی‌شود مسجدی را تخریب کرد، زمانی می‌توان مسجدی را تخریب کرد که مشاورین امین و کارشناسان بگویند، هیچ راهی جز جابه‌جایی مسجد وجود ندارد، در این صورت با اذن ولی فقیه و نماینده ایشان این جابه‌جایی مجوز داده خواهد شد، درعین حال بازهم باید حرمت زمین و مسائل آن حفظ شود.

مدیرکل اوقاف خراسان رضوی افزود: بنا بر اعلام شهرداری منطقه ثامن  مسجد«هفت در» مسیر طرح خیابان شارستان قرار داشته و در محل عبور خیابان قرار گرفته است، قرار بود مجوز تبدیل به احسن اخذ شود، در تاریخ ۹۹/۷/۱۶ توسط مشاور طرح یک نامه به ما رسید که ضرورتی به تخریب مسجد نیست، بلافاصله ما به مسئولین امر در شهرداری منطقه ثامن شفاهی و کتبی اعلام کردیم از تخریب مسجد خودداری کنند.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه مشاور طرح بیان کردند ضرورتی به تخریب  مسجد«هفت در» نیست و می‌تواند مسجد در طرح تفصیلی جدید در موقعیت فعلی خود تثبیت شود، همچنین، جواز شرعی برای تخریب مسجد وجود ندارد، متاسفانه توجهی نشد و اقدام به تخریب مسجد کردند.

احمدزاده بیان کرد: ما حتما از طریق مراجع زی‌صلاح پیگیری می‌کنیم و در حال رایزنی با دستگاهی نظارتی و مسئول هستیم که ان شاءالله این مسجد به حالت سابق برگردد.

وی افزود: امروز رئیس کمسیون اصل نود مجلس از محل تخریب مسجد بازدید کردند و نسبت به موضوع قول پیگیری دادند.
انتهای پیام/ ۷۰۰۳۱
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول