به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، «لزوم ارتقای راههای مواصلاتی نیشابور- کاشمر و نیشابور- تربت حیدریه به راه اصلی» یکی از سوژههایی است که مخاطبان خبرگزاری اقدام به ثبت آن در سامانه«فارس من» این رسانه کرده و از ما خواستار پیگیری آن بودند.
معاون مهندسی، ساخت و توسعه راههای اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی در این خصوص به فارس گفت: سال گذشته با توجه به ادلهای که در خصوص ارتقای محور 125 کیلومتری نیشابور به کاشمر به راه اصلی جمعآوری کرده بودیم، وزارت راه و شهرسازی مجوز انجام مطالعات اولیه را به ما اختصاص داد.
محمد پارسا با بیان اینکه البته بحث چهار خطه کردن این محور در دستور کار نیست، بلکه ارتقاء به راه اصلی مدنظر است، اظهار کرد: قرار شده اعتبار مطالعات این طرح در سال جاری داده شود تا ما مطالعات امکانسنجی را انجام و پس از تکمیل آن را وزارت راه و شهرسازی ارسال و سپس به سازمان مدیریت بودجه ارسال تا ردیف اعتباری اختصاص داده شود.
وی افزود: پیش بینی ما این است که برای سال 1400 ردیف اعتباری برای محور نیشابور به کاشمر اخذ و کار را آغاز کنیم.
معاون مهندسی، ساخت و توسعه راههای اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی در ادامه در خصوص ارتقاء راه نیشابور به تربت حیدریه به راه اصلی هم خاطرنشان کرد: برای این راه هم نامهنگاری انجام شده، اما مجوز مطالعه هنوز دریافت نکردهایم.
پارسا در خصوص علت آن، بیان کرد: البته بخشی از محور نیشابور به تربیت حیدریه به محور رباسنگ وصل میشود که در آن بخش محور چهار خطه شده، بنابراین طول این مسیر کمتر شده است.
وی در خصوص شرایط تبدیل راه فرعی به اصلی، به طور کلی تغییر شرایط، تغییر ترافیک، وجود امکانات در کنار جاده را بخشی از این شرایط خواند و خاطرنشان کرد: هنوز ما ادله اولیه برای تبدیل شدن به راه اصلی در محور نیشابور به تربت حیدریه را نداریم.
معاون مهندسی، ساخت و توسعه راههای اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی در پاسخ به این پرسش که در کل استان چند راه فرعی امکان تبدیل شده به راه اصلی را دارند؟ گفت: بیشتر محورهای شهرستانهایی مانند جوین و جغتای که بهتازگی تبدیل به شهرستان شده و بحث ترافیکی آنان تغییر یافته است را درخواست تبدیل به محور اصلی دادهایم که برخی را توانستهایم مجوز اخذ کنیم و برخی را خیر.
انتهای پیام/ 70071