اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

95 درصد افراد پرخطر در روستاها غرباگری مرحله سوم کرونا شدند

مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: 726 خانه بهداشت روستایی در حوزه تحت پوشش این دانشگاه با یک هزار و 168 بهورز غربالگری مرحله سوم کرونا را انجام می‌دهند و تاکنون 95 درصد افراد پرخطر در روستاها در این مرحله غرباگری شدند.

95 درصد افراد پرخطر در روستاها غرباگری مرحله سوم کرونا شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از وب دا، دکتر محمدحسن درخشان اظهار کرد: فعالیت بهورزان در مناطق روستایی در زمینه پیشگیری از کرونا موفقیت‌آمیز بوده است و کلیه خدمات به روستایی‌ها در خانه‌های بهداشت روستایی قابل ارائه است.

مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: تعداد 5 میلیون و 120 هزار نفر ساکن حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و از این تعداد یک میلیون و 70 هزار جمعیت روستایی هستند که در 726 خانه بهداشت روستایی حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد غربالگری می‌شوند و تعداد یک هزار و 168 بهورز در این خانه‌ها مستقر هستند و به مراجعه‌کنندگان ارائه خدمت دارند.

وی با بیان اینکه مجموع افراد پرخطر در روستاها 300 هزار و 586 نفر هستند که از این تعداد 288 هزار نفر آن‌ها، غربالگری مرحله سوم کرونا شدند، خاطرنشان کرد: بیماران مزمن علاوه بر غربالگری کرونا، خدمات مراقبتی و اساسی به‌ دو صورت حضوری و غیرحضوری را نیز دریافت می‌کنند.

درخشان بیان کرد: در سایر موارد تحت پوشش که 800 هزار نفر هستند 96 درصد آن‌ها غربالگری شدند و خوشبختانه روند غربالگری‌های کرونا در روستاها به سرعت انجام شده و وقفه‌ای در این خصوص به‌وجود نیامده است.

انتهای پیام/ 70051

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول