اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

بیمارستان زاوه، معطل 26 میلیارد تومان!/ مسئولان کلنگ زدند و رفتند

فرماندار زاوه درباره بیمارستان نیمه کاره این شهر گفت: در دولت‌های قبل بدون اینکه بودجه ای تامین شود، مسئولان این بیمارستان کلنگ زدند و رفتند و امروز برای تکمیل بیمارستان این شهرستان 260 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

بیمارستان زاوه، معطل 26 میلیارد تومان!/ مسئولان کلنگ زدند و رفتند

محمود صادقی در گفتگو با خبرنگار فارس در تربت حیدریه اظهار کرد:کلنگ این بیمارستان در سال‌های گذشته و در دولت‌های سابق بر زمین زده شد اما آن زمان هیچ ردیف بودجه‌ای برایش تعریف نشده بود و فقط مسئولان کلنگی زدند و رفتند.

وی بیان کرد: با پیگیرهای انجام شده از سال ۹۷ تا کنون ۷۳ درصد عملیات ساختمانی و زیربنایی بیمارستان انجام شده است و تاکنون ۱۴ میلیارد تومان هزینه شده است.

فرماندار زاوه با بیان اینکه ۲۶ میلیارد تومان جهت انجام عملیات ساختمانی و تجهیزات چهارگانه لازم است افزود: تجهیزات چهارگانه یعنی ایجاد پست برق، آب، ایستگاه گاز و تلفن اختصاصی لازم است چرا که استفاده از انشعابات معمولی در بیمارستان پاسخگوی نیاز مجموعه نیست.

صادقی ادامه داد: زمانی که تکمیل عملیات عمرانی بیمارستان زاوه به ۸۰ درصد برسد وزارت بهداشت و درمان تجهیزات درمانی، دستگاه‌های مخصوص اتاق عمل و دیگر تجهیزات مورد نیاز بخش‌های تخصصی بیمارستان را تامین می‌کند.

فرماندار زاوه تصریح کرد: زیر بنای بیمارستان 4400 متر مربع است که بعد از تکمیل چهار قسمت تخصصی اطفال، داخلی، زنان، جراحی به علاوه کلینیک تخصصی و اورژانس در آن پیش‌بینی و راه‌اندازی خواهد شد.

وی تاکید کرد: با توجه به کمک‌های وزارت بهداشت و درمان و عنایت خیرین، امیدواریم بیمارستان زاوه در خرداد ماه سال آینده به بهره برداری برسد.

صادقی گفت: در حال حاضر بیماران کرونایی شهرستان زاوه در بیمارستان‌های تربت حیدریه بستری می‌شوند اما جزو آمار ما محسوب می‌شوند.

پیشرفت فیزیکی بیمارستان زاوه به ۸۰ درصد نرسیده است

در ادامه مدیر شبکه بهداشت زاوه نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان بیان کرد: هنوز پروژه ساخت بیمارستان به ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی نرسیده، تا به این ۸۰ درصد نرسیم وزارتخانه اجازه فراخوان جذب نیرو و خرید تجهیزات را به ما نمی‌دهد.

محمد نجفی افزود: کار در حال انجام است، ولی ما پیشرفت ۷۵ درصدی داریم و ۵ درصد عقب هستیم، امیدوارم تا شهریور امسال به ۸۰ درصد برسیم.

وی تصریح کرد: به دلیل نبود بخش عفونی و بستری و دارا بودن فقط ۴ بخش تخصصی، جراحی، زنان، اطفال و کودکان در این بیمارستان، به فرض حتی اگر امروز بیمارستان راه‌اندازی شده بود هم امکان پذیرش بیمار کرونایی در آن وجود نداشت.

مدیر شبکه بهداشت زاوه گفت: بیمار کرونایی باید در بخش عفونی بستری شود و نیاز به مراقبت‌های ویژه دارد و ما باز هم باید بیمار زاوه‌ای را به تربت‌ حیدریه منتقل کنیم، چون نیاز به بخش ICU و مراقبت‌های ویژه است و این امکانات در بیمارستان زاوه پیش‌بینی نشده است.

گفتنی است: شهرستان زاوه که بین شهرستان تربت‌ حیدریه و باخرز قرار دارد تا سال ۸۷ یکی از بخش‌های تربت‌ حیدریه بود که پس از ارتقاء، به عنوان شهرستان معرفی و اکنون این شهرستان دارای دو بخش سلیمان و مرکزی است و براساس آمار خانه‌های بهداشت جمعیت آن حدود ۸۰ هزار نفر است و حوزه بهداشت و درمان این منطقه تحت نظر دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه اداره می‌شود. بخش عمده ای از مردم این شهرستان برای پیگیری فعالیت‌های درمانی خود در حوزه تخصصی از دورترین نقطه این شهرستان، حدود ۸۰ کیلومتر را طی مسیر کرده و به مراکز درمانی نهم دی و رازی در شهرستان همجوار تربت حیدریه مراجعه می‌کنند.

ساخت تنها بیمارستان ۳۲ تختخوابی در زاوه یکی از ره آوردهای سفر چهارم دولت دهم به خراسان رضوی بود که با بهره برداری از آن حدود ۸۰ هزار نفر از مردم این شهرستان از امکانات آن بهره مند خواهند شد.

انتهای پیام/۷۰۰۴۵/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول