اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

خراسان رضوی در حال عبور از پیک سوم کرونا است

دبیر کارگروه مراقبت و درمان کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با مشارکت مردم خوشبختانه در حال عبور از موج سوم کرونا در خراسان رضوی هستیم.

خراسان رضوی در حال عبور از پیک سوم کرونا است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از وب‌دا، علی اصغر انجیدنی اظهار کرد: در هفته‌های اخیر شاهد موج سوم کرونا بودیم ولی خوشبختانه با اعمال محدودیت‌ها و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم اکنون میزان مبتلایان کاهش یافته است.

دبیر کارگروه مراقبت و درمان کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: موج اول کرونا در  اسفند سال گذشته و فروردین ماه امسال، موج دوم در تیر و مردادماه و موج سوم این بیماری در آبان و آذر ماه امسال خود را نشان داد، امیدواریم موج چهارم این بیماری در فصل زمستان را با همکاری مردم با مشکلات کمتری سپری و کنترل کنیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر شرایط بسیاری از شهرها تغییر کرده و از قرمز به نارنجی رسیده است، این شرایط با اعمال محدودیت‌ها به دست آمده و با عدم رعایت مردم ممکن است دوباره شرایط تغییر کند، زیرا ما تا پایان زمستان همچنان با اوج‌گیری کرونا رو به رو خواهیم بود.

 انجیدنی افزود: عموم مردم باید توجه داشته باشند که تغییر رنگ شهرها به معنای پایان کرونا نیست و همچنان باید محدودیت‌های کرونایی و دستورالعمل‌های بهداشتی به ویژه در شب یلدا را رعایت کنند.

دبیر کارگروه مراقبت و درمان کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: در حال حاضر هزار و ۲۱۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری هستند که این میزان در ابتدای آذرماه ۲ هزار و  ۸۰ نفر بوده و با رعایت محدودیت‌های کرونایی کاهش قابل توجهی یافته است.

وی تعداد بیماران کرونایی بستری در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های خراسان رضوی را  ۳۷۶ نفر عنوان کرد و گفت: روزانه حدود ۲۰۰ بیمار جدید بر اثر کرونا در استان بستری می‌شوند.

انجیدنی افزود: در شهر مشهد با تدابیر اتخاذ شده مشکل کمبود تخت در موج سوم بیماری کرونا احساس نشد و اکنون شرایط خدمت‌رسانی به بیماران در حد مطلوبی است.

انتهای پیام/70066

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول