اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

الکل با فناوری تولید از پسماند کارخانجات صنایع غذایی رونمایی شد

همزمان با هفته پژوهش و فناوری توسط موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی از الکل با فناوری تولید از پسماند کارخانجات صنایع غذایی رونمایی شد.

الکل با فناوری تولید از پسماند کارخانجات صنایع غذایی رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی، با شیوع گسترده ویروس کرونا و در نتیجه افزایش تقاضا برای الکل به عنوان یک ضدعفونی‌کننده مؤثر در کنترل زنجیره انتقال این بیماری، موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی با شناسایی ظرفیت‌های موجود اقدام به تولید این محصول از پسماند کارخانجات صنایع غذایی کرد.

ابوالفضل پهلوانلو، معاون پژوهشی مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی افزود: دانش فنی تولید الکل طبی، با خلوص بالا از پسماند کارخانجات صنایع غذایی در حال حاضر در این مرکز پژوهشی موجود است که با توجه به ویژگی‌های مواد اولیه به کار رفته در تولید آن از ارزش افزوده بسیار بالا برای تولید در مقیاس صنعتی برخوردار است.

مجری این طرح پژوهشی با بیان اینکه استفاده از تکنولوژی‌های نوین همواره در تولید محصولات مختلف مزیت رقابتی ایجاد کرده است، ادامه داد: اتانول نیز از این قاعده مستثنی نیست و بر این اساس مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های نوین به دانش فنی تولید اتانول با قیمت بسیار پایین‌تر از قیمت تولید کارخانه‌های در حال فعالیت در ایران دست یافته است.

پهلوانلو افزود: در این فرآیند با بهینه‌سازی خط کامل تولید شامل فرمولاسیون و نوع ماده اولیه(پسماند کارخانجات صنایع غذایی)، باز طراحی راکتورهای تخمیر، بهینه‌سازی سیستم تخمیر و هوشمندسازی برج تقطیر سیستم تولید الکل بازآفرینی شد. 

وی با بیان اینکه پساب ناشی از تولید الکل به این روش جهت استفاده در غذای دام کاربرد دارد، گفت: این مجموعه آمادگی کامل دارد کلیه دستاوردها در خصوص استقرار کامل خط تولید و همچنین فرآیندهای کنترل کیفیت محصول نهایی را به واحدهای تولیدی کشور واگذار کند.

انتهای پیام/ 70051

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول